Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Nissan X-Trail – krótka historia dużego SUV-a z Japonii

Nissan X-Trail (II)

Nissan jest jednym z pionierów kategorii SUV-ów w Europie. Jego wielkim sukcesem jest model Qashqai. Przed nim w gamie japońskiego producenta królował jednak inny pojazd, nieco mniejszy od muskularnego Pathfindera. Mowa o modelu X-Trail.

Pierwsza generacja Nissan X-Traila zadebiutowała w roku 2000 podczas paryskich targów samochodowych. Chociaż premiera odbyła się jesienią, auto weszło do produkcji jeszcze w tym samym roku.

Nissan X-Trail (I)

Nissan X-Trail (I)

Nissan X-Trail pierwszej generacji to model o nieco kanciastej bryle. Dzięki temu wygląda potężniej, a jego poszerzone nadkola jeszcze bardziej rzucają się w oczy.

Model dysponuje nadwoziem o długości 4,5 m. Jego szerokość to 1,8 m bez lusterek. Wysokość, w zależności od wersji waha się w okolicy 1,7 m. Rozmiary X-Traila pierwszej generacji wynikały głównie z platformy, na jakiej bazował. Jego konstrukcja korzystała z płyty podłogowej, na której zbudowano także Almerę, Primerę oraz Sentrę.

Nissan X-Trail (I)

Nissan X-Trail (I)

Pod maskę X-Traila trafiły silniki benzynowe o pojemności 2 l, rozwijające 141 KM w wersji wolnossącej (QR20DE) i 280 KM w odmianie turbodoładowanej (SR20VET). Nissan oferował także 2,5-litrowy silnik benzynowy wolnossący (QR25DE). Czterocylindrowy motor rozwijał 181 KM. X-Traila pierwszej generacji znajdziemy także z 2,2-litrowym, czterocylindrowym dieslem YD22DTi. Wariant wysokoprężny SUV-a Nissana ysponuje mocą 185 KM.

Nissan X-Trail (I)

Nissan X-Trail (I)

Nissan X-Trail pierwszej generacji produkowany był do 2007 roku. Wtedy zastąpiło go drugie pokolenie tego modelu. Co ciekawe, kolejna generacja była bardzo podobna do poprzednika. Nissan unowocześnił wygląd swojego SUV-a, ale nie przeprowadził rewolucji. Była to raczej stonowana ewolucja.

Nissan X-Trail (II)

Nissan X-Trail (II)

X-Trail II zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie, w marcu 2007. Na rynek wkroczył latem tego samego roku.

Druga generacja X-Traila nieco urosła względem swojego poprzednika. Długość sprzed liftingu wynosi 4,6 m, wysokość 1,7 m, a szerokość 1,8 m. Rozstaw osi również nieco urósł. Pierwsza generacja miała ten wymiar równy 2624 mm. Druga mierzyła tu 2629 mm. Po liftingu, który przeprowadzono w 2011 roku, X-Trail II jeszcze urósł – po około 10 mm na każdy z wymiarów gabarytowych.

Nissan X-Trail (II)

Nissan X-Trail (II)

Druga generacja X-Traila była oferowana z dwoma wariantami benzynowymi: 2-litrowym MR20DE oraz 2,5-litrowym QR25DE. Ofertę uzupełniał 2-litrowy diesel M9R.

Nissan X-Trail (II)

Nissan X-Trail (II)

W pierwszej generacji X-Traila Nissan proponował 5- i 6-biegowe przekładnie ręczne oraz 4-biegowy automat. W drugiej generacji ten wachlarz nieco się zmienił. Do dyspozycji klientów oddano 6-biegowe manuale i automaty oraz bezstopniową przekładnię CVT.

Nissan X-Trail (III)

Nissan X-Trail (III)

Trzecia generacja X-Traila została przedstawiona w 2013 roku. Wtedy też auto weszło do sprzedaży. Europa dostała ten model nieco później – premiera miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2014. Na rynek na Starym Kontynencie X-Trail wjechał w lipcu 2014.

Nissan X-Trail (III)

Nissan X-Trail (III)

Obecnie X-Trail oferowany jest w Polsce w czterech wariantach silnikowo-napędowych. Bazowym jest jednostka benzynowa. To jedyny w ofercie motor o zapłonie iskrowym, oznaczony jako DIG-T 160. Ceny X-Traila z tym turbodoładowanym silnikiem zaczynają się od 99 400 zł.

Nissan X-Trail (III)

Nissan X-Trail (III)

Podstawowym dieslem jest 130-konny silnik dCi. Jego ceny zaczynają się od 107 900 zł.

Umów się na jazdę próbną nowym Nissanem X-Trailem!



Wróć