Najnowsza generacja Nissana JUKE zachowuje wiele cech swojego poprzednika, ale wynosi doświadczenie z jazdy na nowy poziom dzięki licznym, wysokiej klasy technologiom. Wyjątkową osobowość nowego modelu dodatkowo podkreśla dopracowana paleta kolorów i bogatsze opcje personalizacji: klienci mogą wybierać z 16 kombinacji dwukolorowego nadwozia. Należy do nich flagowy pomarańczowo-czerwony kolor Fuji Sunset Red oraz najpopularniejsze zestawienie dwóch kolorów, czyli biały perłowy z czarnym dachem.

Z okazji 10. rocznicy debiutu przełomowego modelu JUKE, opowiedzą o nim ludzie odgrywający główne role podczas projektowania, planowania oraz budowy tego modelu.

Nissan Design Europe marks 15 years of success with its 15 most significant creations

Rozdział 4: Wymagająca koncepcja

„JUKE był dla nas wszystkich tak odmiennym konceptem, że wiedzieliśmy, że to nie będzie łatwa przeprawa”.

Jamie Maclean:

Jednym z największych wyzwań było dopasowanie dynamiki, prowadzenia i sposobu jazdy modelem JUKE do jego sportowej stylistyki. Ten proces rozpoczęliśmy w czerwcu 2006 roku. Zebraliśmy samochody o różnych rodzajach nadwozia – od hatchbacków po samochody sportowe – i przetestowaliśmy je, aby rozgryźć, jaki charakter samochodu chcemy osiągnąć.

JUKE był dla nas wszystkich tak odmiennym konceptem, że wiedzieliśmy, że to nie będzie łatwa przeprawa. Przed każdym zespołem stoją wyzwania, ale dzielenie się pomysłami i pasjami w większym gronie pozwoliło nam jasno określić efekt, jaki chcemy osiągnąć. Ta energia sprawiła, że ostateczna koncepcja odniosła sukces.

 

Alfonso Albaisa:

Praca nad modelem JUKE szła pełną parą, każdy chciał w tym wziąć udział. Cały zespół był prawdziwie podekscytowany i zdeterminowany. Chcieliśmy, żeby JUKE był niezwykłym samochodem. Chcieliśmy wierzyć, że uda nam się „przepchnąć przez produkcję” wszystkie rozwiązania stylistyczne i że te fajne rzeczy – w tym nieszablonowa środkowa konsola – staną się częścią produkcyjnego samochodu. To było dla nas największe wyzwanie, które wymagało kilku rund trudnych negocjacji.

Po kilku latach cyklu życia produktu, Nissan przesunął granice formuły tradycyjnego miejskiego crossovera wprowadzając sportową wersją – JUKE NISMO. A potem pojawił się JUKE w najbardziej ekstremalnej wersji, wyposażony w silnik o mocy 550 KM pochodzący z legendarnego supersamochodu, Nissana GT-R.

Rozdział 5: Ambitny projekt

„Wprowadzając model JUKE zmieniliśmy oczekiwania ludzi, ale to JUKE NISMO i JUKE-R naprawdę przesunęły granice”.

Jamie Maclean:

Nasze podejście do koncepcji JUKE było naprawdę mocne. Samochód miał wyróżniającą się osobowość i mnóstwo energii. Chcieliśmy pójść dalej i stworzyć coś wyjątkowego, ekscytujący moment zwrotny. Wynikiem tego podejścia była wyczynowa wersja JUKE NISMO z 2013 roku, którą w 2014 roku wynieśliśmy na jeszcze wyższy poziom prezentując model JUKE NISMO RS.

To był niezwykle ekscytujący projekt. Wszystko od zwiększonych osiągów po jeszcze bardziej sportowe zachowanie na drodze i tuning – to było coś, czego do tamtej pory nie spotykaliśmy w crossoverach.

Crossover Nissan Juke.

Satoru Tai, ówczesny wiceprezes Nissan Design Europe, obecnie dyrektor wykonawczy ds. projektowania, Nissan Motor Co Ltd.:

Jeśli przekroczyliśmy oczekiwania klientów modelem JUKE NISMO, to rozwiązaniami zastosowanymi w modelu JUKE-R wprawiliśmy ich w prawdziwe zdumienie. W Nissan Design Europe mieliśmy wrażenie, że naszym zadaniem jest stworzenie czegoś zupełnie odmiennego, kompletnie wykraczającego poza oczekiwania klientów w Europie, jak i naszych kolegów z Japonii. W przypadku modelu JUKE-R wykorzystaliśmy silnik z GT-R i podzespoły układu napędowego oraz zoptymalizowane pod względem osiągów nadwozie JUKE.

Połączenie tych dwóch światów było karkołomnym wyzwaniem projektowym, ale udało nam się stworzyć crossovera o osiągach supersamochodu, którego wygląd przyciąga wzrok.

Rozdział 6: Ekscytująca przyszłość

„JUKE to model oryginalny w każdym tego słowa znaczeniu. Nissan jest bardzo dobry w tworzeniu ‘oryginałów’ – i chcemy, by tak pozostało”.

Satoru Tai:

Czym JUKE jest dla nas? Pasją. W Nissanie jest wielu pasjonatów. Wszyscy jesteśmy pełni zapału, by tworzyć rzeczy wyjątkowe. Od śmiałego projektu po pionierski charakter pierwszego SUV-a segmentu B – JUKE jest oryginalny w każdym tego słowa znaczeniu. Nissan jest bardzo dobry w tworzeniu „oryginałów” – i chcemy, by tak pozostało.

Poprzedni wpis Następny wpis