W 2020 na europejskim rynku sprzedano 60 000 samochodów elektrycznych Hyundai, co stanowi ponad 13% udziału łącznej sprzedaży marki. W roku 2021 Klienci mogą spodziewać się kolejnych zelektryfikowanych modeli, nowych produktów i dalszej realizacji dotychczasowej strategii firmy
W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma wprowadziła siedem nowych lub odświeżonych modeli – ponad 90% modeli Hyundai oferowanych w Europie ma obecnie mniej niż 18 miesięcy.
Pomimo wyzwań, rok 2020 był rekordowy dla firmy Hyundai w Europie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma wprowadziła siedem nowych lub odświeżonych modeli – ponad 90% modeli Hyundai oferowanych w Europie ma obecnie mniej niż 18 miesięcy.
W tym roku Hyundai zdobył także szereg nagród, zwłaszcza w dziedzinie innowacji, zrównoważonego rozwoju i projektowania.
W 2020 roku poczyniliśmy ogromne postępy w obszarze elektryfikacji naszej europejskiej floty. Dobrze znieśliśmy także kryzys COVID-19, wykorzystując pandemię, jako okazję do przyspieszenia planowanych zmian w zakresie elektryfikacji i cyfryzacji. Jestem bardzo dumny ze wszystkich naszych kolegów i pracowników Hyundai, którzy tak ciężko pracowali, aby ten rok zakończył się sukcesem. – Michael Cole Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe
Hyundai Motor odnawia ponad 90 procent swojej europejskiej floty samochodów
Rok 2020 był rekordowy dla marki Hyundai pod względem wprowadzania nowych lub odświeżonych modeli. Siedem modeli miało swoją premierę lub zostało ulepszonych, licząc wszystkie typy nadwozia i warianty układu napędowego nowości było dwadzieścia. Hyundai posiada obecnie jedną z najmłodszych flot w Europie – prawie wszystkie oferowane modele mają obecnie mniej niż 18 miesięcy.
Wraz z premierą Tucsona Nowej Generacji w listopadzie, Hyundai zakończył również proces elektryfikacji całej gamy SUV-ów. Santa Fe, Tucson i Kona dostępne są w wersjach hybrydowych lub hybrydowych typu plug-in, a Kona jest również dostępna jako model w pełni elektryczny. Hyundai NEXO to natomiast model drugiej generacji napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Innowacje projektowe Hyundai w roku 2020
Oprócz wprowadzenia na rynek nowych modeli, rok 2020 obfitował także w szereg innowacji projektowych. Wraz z premierą i20 Nowej Generacji w marcu 2020 r, ujawniona została nowa filozofia projektowania Sensuous Sportiness. Charakteryzuje się ona emocjonalnością oraz harmonią między czterema podstawowymi elementami: proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią.
Premiera Tucsona Nowej Generacji przyniosła innowacyjne elementy konstrukcyjne. Wygląd zewnętrzny samochodu został opracowany zgodnie z dynamiką parametryczną, która wykorzystuje algorytmy geometryczne do tworzenia futurystycznych linii, kątów i kształtów. Dzięki temu samochód charakteryzuje się bezprecedensową i odważną estetyką.
Kolejna innowacja, którą przyniósł ze sobą nowy Tucson, to parametryczne ukryte światła przednie. Dzięki najnowocześniejszej technologii są one płynnie zintegrowane z ciemnym chromowanym grillem, a po włączeniu natychmiast przyciągają wzrok niczym świetlne klejnoty.
2020 rokiem elektryfikacji firmy Hyundai
Dla firmy Hyundai w Europie rok 2020 był rokiem elektryfikacji. Na początku 2020 roku Hyundai Motor Group ogłosił plany wzmocnienia pozycji lidera w dziedzinie pojazdów zelektryfikowanych. Celem Grupy jest oferowanie 44 zelektryfikowanych modeli do 2025 roku. W 2020 roku miało swoją premierę pięć nowych lub odświeżonych zelektryfikowanych modeli Hyundai oferowanych na europejskim rynku. Modele te zostały wyposażone w różne typy zelektryfikowanego układu napędowego: od miękkiej hybrydy po napęd całkowicie elektryczny, także wodorowy. Hyundai jest dzisiaj producentem pojazdów oferującym najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych na rynku.
W tym roku Hyundai również rozszerzył swoją 48-woltową technologię miękkiej hybrydy o kilka nowych modeli. Hyundai jest pierwszym producentem, który udostępnia tę technologię zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi, a także z inteligentną manualną skrzynią biegów (iMT) lub skrzynią dwusprzęgłową. Obecnie w Europie dostępne są łącznie cztery modele Hyundaia z tą technologią.
Hyundai jest jednym z wiodących dostawców samochodów elektrycznych w Europie. W 2020 roku na europejskim rynku sprzedano 60 000 samochodów elektrycznych Hyundai, co stanowi ponad 13% udziału łącznej sprzedaży marki.
Hyundai promuje infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych
Oprócz produkcji zelektryfikowanych pojazdów, Hyundai poczynił również postępy we wspieraniu rozbudowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Firma wdrożyła projekt Charge myHyundai, nową ogólnoeuropejską usługę ładowania. Dzięki Charge myHyundai właściciele pojazdów elektrycznych mogą uzyskać dostęp do ponad 160 000 punktów ładowania w całej Europie za pomocą jednej platformy i jednego konta. Ponadto Hyundai Motor Group niedawno dołączył jako partner strategiczny i udziałowiec do IONITY, spółki joint venture, która buduje i obsługuje sieć stacji ładowania o dużej mocy w całej Europie. Hyundai wciąż udowadnia swoje zaangażowanie w promowanie wszystkich aspektów ekologicznej mobilności, nie tylko w obszarze budowy nowych samochodów, ale także szerszego zastosowania technologii.
Ciągły postęp w technologii ogniw paliwowych
Rozszerzenie oferty ekomobilności ma pomóc firmie Hyundai osiągnąć cel sprzedaży 670 000 pojazdów elektrycznych rocznie oraz objęcia do 2025 roku trzeciej pozycji na świecie pod względem produkcji pojazdów elektrycznych i z ogniwami paliwowymi. Hyundai Motor Company wraz ze szwajcarską firmą H2 Energy powołał do życia Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), projekt joint venture, za pośrednictwem którego samochody ciężarowe XCIENT Fuel Cell wynajmowane będą operatorom ciężarówek komercyjnych w Szwajcarii. W 2020 roku w ramach projektu zostało dostarczonych pierwsze 50 ciężarówek XCIENT Fuel Cell. Po rozpoczęciu projektu w Szwajcarii Hyundai planuje jego rozszerzenie również na inne kraje europejskie.
Aby dalej promować technologię wodorowych ogniw paliwowych, w ubiegłym roku Hyundai uruchomił również swoją kampanię H2U. Celem kampanii jest podniesienie świadomości na temat technologii wodorowych ogniw paliwowych za pośrednictwem zespołu ambasadorów. W 2020 roku w program zaangażowanych było ośmiu ambasadorów, którzy nieśli przesłanie mobilności wodorowej do różnych grup odbiorców.
Hyundai wyróżniony licznymi nagrodami
W 2020 roku Hyundai był laureatem kilkudziesięciu nagród, przyznanych za osiągnięcia w zakresie projektowania, innowacji, zrównoważonego rozwoju oraz wydajności. W styczniu koncepcyjny model 45 EV otrzymał nagrodę Wallpaper* Design Award w kategorii „Best Concept Car”. Firma otrzymała również nagrody Red Dot Design, w tym w kategorii „Best of the Best” za wizjonerski elektryczny koncept Prophecy o czystym aerodynamicznym designie, zaprojektowanym zgodnie z filozofią projektowania Sensous Sportiness. Model Kona Electric otrzymał pięć gwiazdek Green NCAP. Model i30 N zdobył nagrody w kategorii „Import Winner” oraz „Small and Compact Car”, przyznawane przez magazyn Auto Bild Sports Cars.
Pandemia COVID-19 przyspiesza cyfryzację
Pandemia COVID-19 wymusiła rozwój cyfryzacji w wielu branżach. Jednak w przypadku firmy Hyundai cyfryzacja to nie reakcja na nieoczekiwany kryzys, ale raczej przyspieszenie wdrażania rozwiązań, nad którymi pracowano od lat. W 2020 roku Hyundai rozwinął uruchomiony w 2016 roku program sprzedaży online Click to Buy oraz wprowadził projekt Live Chat Video. Celem narzędzi nie jest zastąpienie doświadczenia Klienta w salonie dealera, ale jego uzupełnienie. W przyszłości Hyundai zamierza uczynić proces zakupu samochodu płynnym połączeniem doświadczeń online i offline.
Hyundai rozwija także platformę lojalnościową dla Klientów MyHyundai oraz usługę Bluelink Connected Car oraz wprowadza nowoczesną stronę internetową i nowy konfigurator samochodów w kolejnych europejskich krajach, które zaoferują Klientowi doświadczenie online najwyższej jakości.
Pojazd mydelniczka Hyundai
W ramach zaangażowania na rzecz Postępu dla Ludzkości Hyundai opracował pojazd mydelniczkę. Hyundai Soapbox to bezsilnikowy pojazd zbudowany z materiałów dostępnych w zwykłym sklepie z narzędziami. Hyundai zachęca do samodzielnego zbudowania pojazdu mydelniczki w domu, jako sposobu na wspólne spędzenie czasu. Teraz, gdy dotychczasowe formy spędzania czasu wolnego czasu nie zawsze są możliwe, Hyundai pragnie umożliwić zaangażowanie się w ciekawe i kreatywne projekty.
Patrząc w przyszłość: rok 2021
W 2021 Hyundai zamierza kontynuować sukces roku 2020. Klienci mogą spodziewać się dalszej elektryfikacji gamy i jeszcze większej liczby innowacji.
Na rynek zostanie wprowadzony IONIQ 5, pierwszy elektryczny model z nowej submarki IONIQ. IONIQ 5 to SUV segmentu D inspirowany modelem koncepcyjnym Hyundai 45. Będzie to również pierwszy pojazd zbudowany na dedykowanej platformie E-GMP. Platforma zapewnia optymalizację dynamiki jazdy, bezpieczeństwo oraz maksymalizację przestrzeni w kabinie. W 2022 roku Hyundai wprowadzi sedana IONIQ 6, który będzie oparty na zaprezentowanym w marcu najnowszym koncepcie elektrycznym Prophecy, a następnie na początku 2024 roku model IONIQ 7, dużego SUV-a.
Hyundai wykorzystuje również swoje doświadczenie w dziedzinie elektryfikacji w sportach motorowych. Załoga Hyundai Motorsport wystartuje w przyszłorocznej Pure ETCR, pierwszej w historii elektrycznej serii wyścigów samochodów turystycznych, jadąc modelem Veloster N ETCR. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany na targach IAA 2019 we Frankfurcie w Niemczech. Ten wysokowydajny, elektryczny samochód wyścigowy został zbudowany w oparciu o model Veloster N i będzie zasilany specjalnie zaprojektowanym akumulatorem o mocy 680 KM.
Hyundai będzie również dalej angażować się w rozwój infrastruktury ładowania, aby energia elektryczna do zasilania modeli Hyundai pochodziła ze zrównoważonych źródeł.
W nadchodzącym roku Hyundai planuje rozszerzenie europejskiej gamy SUV-ów. Bayon, zupełnie nowy CUV, zadebiutuje w pierwszej połowie 2021 roku. Nazwa modelu inspirowana jest miastem Bayonne we Francji. Będzie to najmniejszy SUV-ów Hyundai oferowany w Europie.
Ponadto Hyundai zaangażuje się w nowe projekty, aby dalej umacniać pozycję firmy zorientowanej na cele i jeszcze bardziej udowadniać swoje zaangażowanie w ideę Postępu dla Ludzkości.