Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
1962 Ford Mustang I - zapomniane koncepty | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

1962 Ford Mustang I – zapomniane koncepty

1962 Ford Mustang I

Pierwszy prototyp tego pojazdu nie miał zbyt wiele wspólnego z właściwym Mustangiem…

W prezentowanym modelu koncepcyjnym można natomiast dopatrzyć się pierwszych zarysów innej ikony motoryzacji – Forda GT40. Mustang, jakiego znamy i kochamy, zadebiutował rok później (w 1963 roku) pod postacią prototypu numer II.

1962 Ford Mustang I

Prezentowany samochód oprócz nazwy miał jednak wiele wspólnego z ideą Mustanga. Lee Iacocca – ówczesny dyrektor Forda – chciał stworzyć samochód dla młodych buntowników. W swojej mechanicznej formie miał on łączyć trzy cechy: sportową stylistykę, dobre osiągi i przystępną cenę, czyli to wszystko, co zadecydowało o ogromnym sukcesie produkcyjnej odsłony Mustanga.

Słowa dyrektora Forda szybko przerodziły się w czyny. Szef designu marki – Gene Bordinat – zorganizował pewnego rodzaju konkurs dla swoich projektantów, dzięki czemu po dwóch tygodniach prac przed szefostwem Forda stało 7 glinianych modeli Mustanga numer 1. Wybór padł na projekt Joe Orosa, na którego podstawie skonstruowano działający prototyp.

1962 Ford Mustang I

Pod względem stylistycznym prezentowany samochód przypomina raczej torową rakietę niż pojazd drogowy. Wydawać by się mogło, że pod długą maską z wysuwanymi reflektorami zainstalowano ogromny silnik. Jednak inżynierowie Forda zdecydowali się na niewielki motor w układzie V4, który umieszczono centralnie. Była to 2,0-litrowa jednostka generująca około 110 KM. Masa Mustanga I oscylowała w granicach 700 kg.

Dwuosobową kabinę pasażerską przed wiatrem chroniła jedynie niewielka owiewka, a kierowca miał do dyspozycji najpotrzebniejsze instrumenty i 4-biegową przekładnie manualną, która przekazywała napęd na tylną oś.

1962 Ford Mustang I

Wstępnie rozważano różne nazwy dla tego samochodu – m.in. Special Falcon, Torino czy Cougar – jednak na całe szczęście po kilku spotkaniach zdecydowano się na nazwę, która do dziś elektryzuje fanów motoryzacji – Mustang. W 1963 roku światło dzienne ujrzał prototyp Mustanga numer II, który już o wiele bardziej przypominał model produkcyjny.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

17 lutego, 2025

Polacy lubią nowości i nowinki techniczne, ale w motoryzacji w większości preferują tradycyjne rozwiązania. Jednoznacznie na to wskazuje wciąż niesłabnące zainteresowanie samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi. (...)

16 lutego, 2025

Dawno, dawno temu ( w roku 2012) miałem okazję uczestniczyć w konferencji w Stuttgarcie, gdzie premierę miał Mercedes Citan. Prowadzący wykład neurolog wyjaśniał wówczas pracę (...)

12 lutego, 2025

Salony OMODA & JAECOO, podobnie jak samochody tych marek, wciąż są nowymi w naszej motoryzacyjnej świadomości. Nawet mimo tego, że charakterystyczne auta dają się już (...)