Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
1998 Hyundai Euro-I [zapomniane koncepty] | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

1998 Hyundai Euro-I [zapomniane koncepty]

W 1998 roku europejski oddział Hyundaia zaprezentował bardzo ciekawy koncept, który nazwano Euro-I. Pod oryginalnym nadwoziem kryło się wiele niespodzianek.

Koncept Euro-I to szalenie interesujący projekt. Pojazd był dwuosobowym kabrioletem o niewielkich wymiarach. Tworząc go, styliści inspirowali się figurą trójkąta, którego kontury można dostrzec w wielu miejscach samochodu – począwszy od pasa przedniego, na wydechu kończąc.

Aerodynamiczne nadwozie zostało wyposażone w niewielką, przednią szybę, a raczej owiewkę chroniącą kierowcę i pasażera. W oczy rzuca się efektywna stylistyka karoserii z wieloma przetłoczeniami i masywnym tyłem zwieńczonym centralnie umiejscowioną, trójkątną końcówką wydechu.

Od strony technicznej koncept Euro-I także nie był zwykłym kabrioletem. Samochód został wyposażony w centralnie umiejscowiony motor benzynowy o pojemności 2,0 l, który miał generować około 380 KM. Co więcej, napęd za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni biegów był przekazywany na oś tylną.

Dzięki wykorzystaniu włókna węglowego w konstrukcji cały samochód ważył jedynie około 850 kg. Oficjalne osiągi tego nietypowego konceptu nie zostały podane do wiadomości, jednak z takimi współczynnikiem masy do mocy musiał to być bardzo szybki i dynamiczny pojazd.

Niestety, koncept nigdy nie doczekał się wersji produkcyjnej, która mogłaby utrzeć nosa wielu europejskim konkurentom.

 

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

15 marca, 2025

Cupra Tavascan to w 100% elektryczny SUV stworzony z myślą o kierowcach, którzy poszukują sportowych emocji. W ramach programu NaszEauto możesz uzyskać dotację do 40 (...)

13 marca, 2025

Nowa Dacia Spring z ogromnym rabatem? W projekcie NaszEauto jest to jak najbardziej możliwe! W ramach rządowego wsparcia możesz otrzymać nawet do 40 000 zł (...)

12 marca, 2025

Nowa Alfa Romeo Junior zajęła drugie miejsce w prestiżowym plebiscycie Tytani Otomoto 2024 w kategorii „Samochodowa premiera roku 2024”. Jej dynamiczny design i nowoczesne technologie (...)