Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
2007 Seat Tribu [zapomniane koncepty] | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

2007 Seat Tribu [zapomniane koncepty]

Prawie każda z popularniejszych marek koncernu Volkswagen ma w swojej gamie co najmniej jednego SUV-a. Škoda oferuje model Yeti, Volkswagen – Tiguana i Touarega, a Audi Q3, Q5 oraz Q7. Nawet ekskluzywne Porsche zdecydowało się wypuścić na rynek Cayenne. Takiej konstrukcji jak dotąd nie oferuje właściwie tylko Seat, choć były takie plany.

W 2008 roku Hiszpanie opracowali dwa samochody w dużym stopniu bazujące na innych autach z rodzimego koncernu. Na początku zaprezentowano sedana i kombi klasy średniej, opracowane przy użyciu podzespołów pochodzących z Audi A4 B7. Nieco później pojawił się również pomysł na stworzenie pierwszego w historii marki kompaktowego SUV-a z napędem 4×4, który miał być mutacją Volkswagena Tiguana.

Zanim jednak do Internetu wyciekły patenty wersji finalnej, rok wcześniej, podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, zaprezentowano pierwszą futurystyczną wersję auta o wdzięcznej nazwie Tribu. Pieczę nad projektem sprawował Luc Donckerwolke, designer, który wcześniej pracował dla włoskiej legendy Lamborghini.

[blo-link-inner href=”http://blog.pgd.pl/seat-ibiza-12-tsi-style-kosmetycznie-dopieszczony-wideotest”]Seat Ibiza 1,2 TSI Style – kosmetycznie dopieszczony [wideotest][/blo-link-inner]

Seat Tribu był kolejnym kamieniem milowym w historii marki, podobnie jak kilka lat wcześniej prototyp Salsa, na podstawie którego powstały później Leon i Altea. Charakterystycznymi elementami sylwetki tego modelu są: 20-calowe, chromowane felgi, panoramiczna, zachodząca na dach przednia szyba oraz oryginalna tylna klapa bagażnika, która otwiera się w dość nietypowy sposób. Zobaczcie sami, jak to wygląda na zdjęciach – na pewno jest to bardzo praktyczne.

Na uwagę zasługuje również futurystyczne oświetlenie wykonane w technologii LED. Zwróćcie uwagę na wewnętrzną strukturę przednich reflektorów – ciekawe rozwiązanie, prawda? Równie interesująco prezentują się tylne lampy, które widać dopiero po zapaleniu. Nietypowym patentem jak na auto typu SUV z tak dynamiczną sylwetką jest pojedyncza para drzwi. Takie rozwiązanie co prawda było już stosowane, ale głównie w kanciastych terenówkach.

Najefektowniej jest jednak w środku – projektanci dali się ponieść fantazji. Tylko tradycyjna kierownica, pedały, zegary i włącznik świateł sugerują, że siedzi się w samochodzie, reszta elementów wygląda jak żywcem ściągnięta ze statku kosmicznego. Nietypowe klamki drzwi, tunel środkowy niepołączony z deską rozdzielczą oraz płaskie fotele to zabiegi stylistyczne stosowane w autach koncepcyjnych przez wielu producentów. W Seacie Tribu wszystko zostało jednak zaprojektowane bez przesady i w dobrym guście. Dominują: chrom, czarna skóra i polakierowane na żółty połysk plastiki.

[blo-link-inner href=”http://blog.pgd.pl/seat-ibiza-ii-hiszpansko-wlosko-niemiecka-mieszanka”]Seat Ibiza II – hiszpańsko-włosko-niemiecka mieszanka[/blo-link-inner]

Jak na auto XXI wieku przystało, bo tak reklamował je Seat, nie mogło zabraknąć gniazd USB i możliwości podłączenia iPoda – obecnie na nikim nie robi to już większego wrażenia, ale jeszcze kilka lat temu nie było to takie oczywiste. W hiszpańskim SUV-ie jest też dostęp do Internetu. Gadżeciarze, a do takich osób kierowane miało być to auto, nie powinni więc narzekać.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem w tym prototypie jest możliwość ustawienia charakterystyki: silnika, skrzyni biegów oraz zawieszenia, stosownie do warunków panujących na drodze. Do wyboru są 3 tryby: Urban, Sport i Freerun. Oprócz ręcznej możliwości zmiany ustawień auta dzięki zastępom różnorakich czujników samochód sam dostosowuje charakterystykę poszczególnych podzespołów do danej sytuacji – inaczej będzie się zachowywał w terenie, a inaczej podczas jazdy po asfalcie. Pracę skrzyni, silnika i zawieszenia oraz dokładną topografię terenu, po którym porusza się Tribu, można przez cały czas monitorować na ekranie umieszczonym pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem.

Jak myślicie: czy jeśli Seat Tribu pojawiłby się na światowych rynkach, to odniósłby sukces podobny do bliźniaczego Volkswagena Tiguana?

 

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

18 marca, 2025

Nowy Opel Grandland przeszedł gruntowną metamorfozę. W porównaniu do poprzednika jest większy, dojrzał i oferuje jeszcze więcej zaawansowanych rozwiązań, miejsca we wnętrzu oraz dopracowanych detali. (...)

18 marca, 2025

Jeep Wrangler, z ponad 80-letnią tradycją w projektowaniu systemów 4×4, to najbardziej rozpoznawalny i oferujący najwyższe możliwości terenowe pojazd na rynku. Ikona off-roadu w wersji (...)

15 marca, 2025

Cupra Tavascan to w 100% elektryczny SUV stworzony z myślą o kierowcach, którzy poszukują sportowych emocji. W ramach programu NaszEauto możesz uzyskać dotację do 40 (...)