Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
500-konny Ford Mustang 2,3 EcoBoost na targach SEMA | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

500-konny Ford Mustang 2,3 EcoBoost na targach SEMA

Ford wkrótce wprowadzi na rynek europejski Mustanga. Auto dostępne będzie z silnikiem 5,0 V8 oraz z rzędowym 2,3 EcoBoost. Drugi motor jest ponad 2 razy mniejszy niż topowa jednostka, ale to nie oznacza, że jest niewystarczający. Na targach SEMA Ford udowodnił, że jest to silnik z ogromnym potencjałem.

SEMA to salon samochodowy odbywający się w Stanach Zjednoczonych, na którym królują tuningowane maszyny. Pierwszy raz odbyły się w roku 1967. Są to duże targi – w ubiegłym roku przyciągnęły 60 tys. nabywców części i samochodów. W związku z tym, stanowią świetną okazję dla producentów, by zaprezentować się również od strony możliwości modyfikacji. Ford w tym roku wystawił bardzo dużą reprezentację. Mając na uwadze zbliżający się europejski debiut Mustanga, najciekawszą pozycją na stoisku tego producenta była 500-konna wersja tego samochodu.

Ogromna moc została wyciśnięta z 2,3-litrowego silnika EcoBoost. 4-cylindrowy silnik został wyposażony w pakiet FreakoBoost obejmujący między innymi wyczynowy dolot, intercooler, chłodnicę oleju oraz układ wydechowy. Pod maską zainstalowano także bardzo wydajną turbosprężarkę Borg Warner.

Samochód rozwijający 500 KM i 610 Nm został przystosowany do startów w serii SCCA. Jego powstanie uciera nosa sceptykom, którzy uważali, że 2,3 l to za mała pojemność dla Mustanga.

Standardowo Ford Mustang z silnikiem 2,3 l będzie dysponował mocą 314 KM i momentem obrotowym na poziomie 434 Nm. 4-cylindrowa jednostka będzie miała stopień sprężania równy 9,5. Co ciekawe, silniki rzędowe w Mustangu pojawiły się pierwszy raz już w pierwszej generacji tego klasyka. Wtedy rzędowa szóstka o pojemności 2,8 l rozwijała 106 KM i 212 Nm.

Jeszcze ciekawszy fakt dotyczy drugiej generacji Mustanga, która pojawiła się w roku 1973. Wtedy podstawową jednostką był silnik czterocylindrowy o pojemności… 2,3 l, czyli dokładnie takiej, jak współczesny EcoBoost. Różnica w mocy jest jednak znacząca. Ówcześnie produkowany silnik generował zaledwie 89 KM. Dalej porównując silniki z lat 70. ze współczesnymi, znacznie więcej mocy rozwija litrowy 1,0 EcoBoost. Wersja oferowana np. w Fordzie Focusie dysponuje 125 KM.

Nowy Ford Mustang będzie oferowany w Polsce już od początku przyszłego roku. Warto dodać, że pierwsze 500 zamówień na te sportowe samochody w wersji europejskiej złożono już w maju tego roku. 9300 osób czeka w kolejce po kolejne egzemplarze.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

18 kwietnia, 2025

Dacia Bigster to jeden z najbardziej wyczekiwanych modeli 2025 roku. Pierwszy tak duży SUV w historii rumuńskiej marki oferuje przestronne wnętrze, nowoczesne wyposażenie i dobry (...)

18 kwietnia, 2025

Gdy w 2015 roku otwieraliśmy drzwi salonu Kia Eforia, rynek motoryzacyjny kształtował się w zupełnie innych realiach niż obecnie. Klienci najczęściej interesowali się silnikami benzynowymi (...)

17 kwietnia, 2025

Z uwagi na duże zainteresowanie, wiosenna promocja na modele OMODA i JAECOO z rocznika 2024 została przedłużona do kwietnia. To oznacza, że wciąż możesz skorzystać (...)