Thierry Neuville wywalczył drugie miejsce w Rajdzie Francji rozgrywanym na Korsyce. 6. i 7. pozycja pozostałych zawodników Hyundai Motorsport umocniła niemiecko-koreański zespół na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Rajd Francji wrócił po latach na Korsykę, zatem kierowcy mieli do czynienia z zupełnie nowymi odcinkami specjalnymi. Rozegrano łącznie dziesięć prób sportowych, na których Thierry Neuville był cały czas w ścisłej czołówce.

Wynik mógłby być jeszcze lepszy, ponieważ specjalista od asfaltów Dani Sordo plasował się po trzech oeasach na trzecim miejscu, ale na czwartym odcinku specjalnym złapał kapcia. W wyniku tego niezależnego czynnika, spadł na dziewiątą pozycję, ale przez kolejne dni odrabiał straty. Ostatecznie rajd ukończył na siódmym miejscu.

Sordo11TdC16sv408

Dani Sordo: Po piątkowym kapciu to dla nas frustrujący weekend. Mieliśmy szansę by wywalczyć miejsce na podium. To byłoby możliwe, gdyby nie strata dwóch minut. Mieliśmy kilka dobrych odcinków, jak i kilka ciężkich, ale musimy odpuścić i żyć dalej. Kolejny rajd jest moim domowym, więc wrócę do walki!

Od trzeciej próby do samej mety Thierry Neuville plasował się na drugiej pozycji i jak cień podążał za Sébastienem Ogierem. Wygrał co prawda tylko jeden odcinek, ale nie dał szans na wyprzedzenie atakującemu go Andreasowi Mikkelsenowi.

Thierry Neuville: To był bardzo pozytywny weekend. Nie popełnialiśmy błędów na tych podstępnych odcinkach, które dają tyle radości. To było świetne wydarzenie. Wszyscy w zespole wykonali kawał dobrej roboty i jestem zadowolony z tego co udało się osiągnąć. W sobotę wypracowałem przewagę nad Andreasem, więc musieliśmy skupić się tylko na dobrej jeździe na pozostałych odcinkach i na tym by doprowadzić samochód do mety. Z moim nowym inżynierem cały czas ulepszaliśmy auto, więc jestem zadowolony z weekendu. Zbudowaliśmy wspaniałe tempo już na Sardynii i mam nadzieję, że możemy to kontynuować w Hiszpanii.

Paddon11FRA16cm386

Hayden Paddon nie miał łatwego życia na Korsyce, ponieważ nie są to warunki, które odpowiadają jego szutrowym umiejętnościom. Mimo to, zajął znakomite szóste miejsce, a na wszystkich odcinkach specjalnych był klasyfikowany co najmniej na ósmej pozycji. Co ważne, nie popełniał błędów.

Hayden Paddon: Mieliśmy dużo lepszą końcówkę rajdu niż dwa pierwsze dni. Przypadek sprawił, że wróciliśmy do podstaw, szukając sposobów na poprawę. Patrząc na wyniki z porannych odcinków powiedziałbym, że zrobiliśmy krok w dobrą stronę. Druga lokata na długim odcinku, który otworzył dzień, to miejsce gdzie chcemy być. To daje nam pewność przed przygotowaniami do Hiszpanii.

img_news

Warto zaznaczyć, że podczas Rajdu Francji odbył się debiut w mistrzostwach świata klienckiego Hyundaia i20 R5 dla zawodników startujących w klasie RC2, w tym w serii WRC2. Trzy samochody poprowadzili Kevin Abbring, Stephane Sarrazin oraz Fabio Andolfi. Niestety tylko ten ostatni ukończył rajd, ponieważ w samochodzie Abbringa pękł przewód układu chłodzenia, natomiast Sarrazin zgubił koło. Fabio Andolfi został sklasyfikowany na 18. miejscu w rajdzie i na 6. w klasie RC2.

Wyniki Rajdu Francji 2016

1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) 4:07:17.0
2. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +46.4
3. Andreas Mikkelsen / Andreas Jaeger (VW Polo R WRC) +1:10.0
4. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (VW Polo R WRC) +1:35.6
5. Craig Breen / Scott Martin (DS 3 WRC) +2:18.6
6. Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 WRC) +2:36.1
7. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai i20 WRC) +3:06.9
8. Eric Camilli / Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC) +4:53.9
9. Mads Østberg / Ola Floene (Ford Fiesta RS WRC) +5:37.7
10. Ott Tanak / Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) +6:26.6

Przy okazji salonu samochodowego w Paryżu pokazano Hyundaia i20 WRC w specyfikacji na sezon 2017. Auto jest o 50 mm szersze, ma bardziej rozbudowaną aerodynamikę, większą zwężkę w układzie dolotowym, pozwalającą osiągnąć moc około 380 KM oraz aktywny, sterowany elektronicznie centralny dyferencjał.

Po rajdzie Francji zespół Hyundai Motorsport podpisał dwuletni kontrakt z Thierrym Neuvillem. Teraz drużyna Hyundaia jest już w komplecie: Thierry Neuville, Dani Sordo i Hayden Paddon.

Poprzedni wpis Następny wpis