Uniwersalny, wszechstronny, rodzinny – tymi trzema określeniami da się opisać nowego Opla Combo Life piątej generacji. Auto powstało we współpracy z koncernem PSA, a nie jak wcześniej z Fiatem.
Nowy Opel Combo Life zbudowany na zupełnie nowej platformie EMP2 to wszechstronny samochód rodzinny, dostępny w wersji pięcio- i siedmioosobowej, z krótkim i długim rozstawem osi, z nadwoziem o długości 4,40 m i 4,75 m, a także z tylnymi drzwiami przesuwnymi lub parą takich drzwi. Combo przewiezie trójkę dzieci w fotelikach na isofix, a także pomieści 597 l lub 850 l bagaży, w zależności od wersji samochodu. Maksymalna przestrzeń bagażowa to odpowiednio 2126 lub 2693 litry.
Kabina Opla Combo to królestwo przestrzeni i schowków. W każdym miejscu gdzie tylko się dało, wygospodarowano jakąś skrytkę. Nawet nad głowami pasażerów i nie przeszkadza w tym panoramiczny, szklany dach. W takiej konfiguracji nowy model jest również wyposażony w montowany nad tylną półką w bagażniku duży schowek o pojemności 36 litrów. Dostęp do niego można uzyskać z zewnątrz (po otwarciu bagażnika albo przez opcjonalne otwierane okno zintegrowane z drzwiami bagażnika) lub od wewnątrz (przez przesuwne drzwiczki w przedniej części schowka).
Jeżeli zabraknie bagażnika i miejsca w schowkach, użytkownicy mogą pociągnąć przyczepę o masie do 1500 kg, a w utrzymaniu jej w ryzach pomoże standardowy system kontroli stabilności przyczepy. Nowy Opel Combo jest jak mało który w tej klasie pojazd wyposażony w technologie i systemy wspomagające kierowcę.
Zupełną nowością jest system Flank Guard wspomagający parkowanie i manewrowanie. Zapewnia kierowcy pomoc przy niskiej prędkości, gdy istnieje ryzyko, że bok samochodu uderzy w przeszkodę. Wykorzystuje dwanaście czujników rozmieszczonych w różnych miejscach nadwozia. Analizują one otoczenie samochodu i ostrzegają kierowcę o zagrożeniu kolizją, wykorzystując system multimedialny. W takim przypadku na ekranie wyświetla się odpowiedni komunikat i rozlega się sygnał dźwiękowy. To nic innego jak rozbudowanie systemu przednich i tylnych czujników parkowania o boczne.
Ponadto na pokładzie pojawią się:
- wyświetlacz projekcyjny (head up),
- system ostrzegania przed kolizją z funkcją wykrywania pieszych,
- system automatycznego hamowania awaryjnego,
- system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości,
- asystent pasa ruchu,
- adaptacyjny tempomat,
- system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy,
- zaawansowany asystent parkowania,
- system kamer,
- układ kontroli trakcji IntelliGrip.
Dla wielbicieli multimedialnej rozrywki przygotowano najnowsze systemy kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto i ekranem dotykowym o przekątnej do ośmiu cali. Porty USB w pierwszym i drugim rzędzie umożliwiają ładowanie tabletów i smartfonów. Dzięki dogodnie umieszczonemu gniazdku 230 V jeden z pasażerów może podłączyć np. laptop. Kierowca lub pasażer z przodu może korzystać z indukcyjnej ładowarki do smartfona.
Na razie Opel nie przedstawił gamy jednostek napędowych nowego Combo Life, ale wiem, jakie silniki pojawią się pod maską bliźniaczego Citroëna Berlingo. Jest to motor benzynowy 1.2 Turbo o mocy 110 i 130 KM oraz nowy diesel 1.5 o mocy 75, 100 lub 130 KM. Na razie nie wiemy kiedy auto pojawi się na rynku.