Przyszedł czas na zmianę wyglądu i gamy silników. Zobaczcie co Jeep zrobił z modelem Cherokee, by jeszcze bardziej go udoskonalić i dostosować do potrzeb klientów.

Piąta generacja Jeepa Cherokee, która zadebiutowała w 2013 roku, nie na wszystkich rynkach przyjęła się najlepiej. Odważny, a jednocześnie dość kontrowersyjny design jednych urzeka, innym po prostu się nie podoba. Amerykański producent chciał zerwać z klasyką i zaproponować coś zupełnie nowego, ale najnowsze wcielenie tego samochodu daje jasny komunikat – to nie było najlepsze posunięcie.

aldo_ferrero_329

Po szczerym rachunku sumienia Jeep w tym roku wychodzi z propozycją powrotu do klasycznych linii i stylistyki jednolitej z mniejszym Compassem i większym Grand Cherokee. Oto nowy nowy Cherokee z bardziej konserwatywnymi reflektorami, ale wciąż z wyraźnie oddzieloną od przedniego zderzaka maską, podkreślającą jego mocny charakter. Tylny pas nie przeszedł tak dużej modernizacji stylistycznej, ale trzeba podkreślić, że zmieniono lampy, a także kształt klapy bagażnika, na którą przeniesiono tablicę rejestracyjną, co wizualnie podniosło dolną część samochodu.

Z nowości, które będą miały wpływ na użytkowanie, można wymienić bezdotykowe otwieranie bagażnika i bezkorkowy wlew paliwa. Klienci dostrzegą także nowe wzory aluminiowych obręczy kół, w tym 19-calowe, przeznaczone dla specyfikacji Overland. Odświeżona gama kolorów oferuje 10 propozycji, w tym dwie nowe: zielony Olive Green i biały perłowy Pearl White.
jeep_cherokee_limited_49

Wnętrze pozostało prawie bez zmian, ale wprawne oko dostrzeże kilka nowości. Bardziej eleganckiego charakteru kabinie dodaje wykończenie z tworzywa sztucznego w kolorze błyszczącej czerni Piano Black i satynowanego chromu Satin Chrome. W niektórych wersjach samochodu (z automatyczną skrzynią i napędem na cztery koła) pod kierownicą pojawiły się łopatki do zmiany biegów.

Klient będzie miał teraz konfigurowany zestaw wskaźników na kolorowym wyświetlaczu 7-calowym. Są na nim informacje dotyczące jazdy, w tym nawigacja, prędkość, zużycie paliwa w czasie rzeczywistym, ostrzeżenia z zakresu bezpieczeństwa, tempomat adaptacyjny, informacje audio oraz informacje Selec-Terrain. Tunel centralny został przeprojektowany tak, by uzyskać dodatkową przestrzeń z większym schowkiem z przodu – najlepszym miejscem do odkładania smartfona czy portfela, zaraz obok portu USB.

jeep_cherokee_overland_317

Co ciekawe, bez zmian głównej konstrukcji samochodu, zwiększono bagażnik i to aż o 70 litrów, czyli do wartości 570 litrów i do 1555 litrów przy złożonych siedzeniach tylnych. Co prawda nie wynika to z powiększenia głównych wymiarów, takich jak długość czy szerokość, ale poprzez inne wyprofilowanie paneli bocznych, gdzie pojawiły się dodatkowe wnęki.

Multimedia i komunikacja w nowym Jeepie Cherokee

Nowy Jeep Cherokee w zależności od wersji wyposażenia będzie oferowany z systemem Uconnect z 7-calowym lub 8,4-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Zwiększono w nich moc procesora i dodano aplikacje Apple CarPlay oraz Android Auto. System umożliwia wydawanie komend głosowych i korzystanie z internetowych stacji radiowych. Dodano także usługi Uconnect LIVE, które po podłączeniu smartfona, dają klientom możliwość wyświetlania i obsługi różnych aplikacji na ekranie, m.in. bieżące informacje na temat ruchu drogowego.

jeep_cherokee_limited_31

Systemy bezpieczeństwa nowego Jeepa Cherokee

Auto może być wyposażone w wiele systemów wspomagających, do których należą:

  • system zapobiegania przewróceniu się pojazdu (Electronic Roll Mitigation)
  • system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Active Forward Collision Warning-Plus)
  • system hamowania awaryjnego przed pieszymi (Pedestrian Emergency Braking)
  • system obserwacji martwego pola (Blind Spot Monitoring)
  • system wykrywania obiektów na drodze podczas cofania (Rear Cross Path detection)
  • asystent pasa ruchu (LaneSense Lane Departure Warning-Plus)
  • aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist)
  • aktywny ogranicznik prędkości (Active Speed Limiter)
  • aystent parkowania równoległego/prostopadłego (ParkSense Parallel/Perpendicular Park Assist)
  • tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control-Plus ze Stop & Go)

Mały silnik turbo zamiast V6

Do tej pory Jeep Cherokee sprzedawany w Europie głównie z napędem wysokoprężnym 2.2 MultiJet, był także oferowany z jednym silnikiem benzynowym – 3.6 V6 Pentastar o mocy 272 KM. Wraz z rokiem 2019 do oferty trafi nowy benzynowy motor 2.0 turbo, który zastąpi dużą, wolnossącą jednostkę, nie do końca odpowiadającą preferencjom klientów.

Jego moc będzie niższa tylko o 2 KM (270 KM), ale za to wzrośnie wartość maksymalnego momentu obrotowego – z 315 Nm przy 4300 obr./min do 400 Nm dostępnych już od 3000 obr./min. Motor współpracuje z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną i systemem Start/Stop, co zapewni znaczną oszczędność paliwa w porównaniu ze starszym V6.

jeep_cherokee_overland_29

W gamie pozostanie jednostka Diesla 2.2 MultiJet o mocy 195 KM, obniżonej o 5 KM. Maksymalny moment obrotowy to jednak 450 Nm, czyli o 10 Nm więcej niż wcześniej.

Nowy Jeep Cherokee będzie oferowany z trzema rodzajami napędu do wyboru. Jeep Active Drive I został całkowicie przeprojektowany w kierunku redukcji masy i podniesienia efektywności dołączania napędu, a także jego wyłączania, gdy nie jest potrzebny. Lżejszy o 8 kg układ będzie przyczyniał się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Jeep Active Drive II to system podobny Active Drive I, ale dodatkowo, dzięki 2-biegowemu modułowi transferu mocy (PTU) pojawił się tryb 4WD Low z przełożeniem redukcyjnym o wartości 2,92:1, które zwiększa zdolności terenowe Jeepa Cherokee. System ten obejmuje także asystenta zjazdu ze wzniesienia.

2019 Jeep® Cherokee Trailhawk

Jeep Active Drive Lock przeznaczony wyłącznie dla wersji Trailhawk ma cechy napędu Jeep Active Drive II, ale z możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zapewnienia jeszcze lepszej trakcji w trudnych warunkach.  Ten rodzaj napędu ma również funkcję Selec-Speed Control, która umożliwia kierowcy ustawianie prędkości pojazdu podczas jazdy w terenie od 1 km/h do 9 km/h, idealnej do wspinania się po skałach, pokonywania przeszkód i przedzierania się przez brody.

Wszystkie warianty napędu 4×4 w nowym Cherokee maja unowocześniony system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, z czterema trybami pracy: Auto, Śnieg, Snow, Sport oraz Piasek/Błoto. Wersja Trailhawk oferuje ponadto tryb Skały, do jazdy w najtrudniejszych warunkach terenowych.

W Polsce gama nowego Cherokee przewiduje dwa poziomy wyposażenia – Limited (na zdjęciach srebrny) i Overland (biały). W roku 2019 może pojawić się także terenowa wersja Trailhawk (czerwony).

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!