CUPRA, e-sport i League of Legends

– CUPRA jest marką, która lubi stawiać sobie kolejne wyzwania. Najnowsza współpraca stanowi okazję do odkrycia nowych sposobów uczestnictwa w rozwoju profesjonalnego e-sportu – powiedział Antonio Labate, dyrektor ds. strategii marki CUPRA. Mistrzowskie tytuły w sportach samochodowych CUPRA już ma. Teraz bliski marce stał się także e-sport.

Ale po kolei.

E-sport, Finetwork KOI i CUPRA. W tle Piqué

Popularność e-sportu rośnie wręcz szalenie dynamicznie. Teraz na e-sportowej scenie pojawił się nowy projekt. Projekt nowy, ale gracz już taki młody nie jest, bo to organizacja e-sportowa Finetwork KOI. Stworzyli ją Gerard Piqué (niemłoda legenda FC Barcelona) oraz Ibai Llanos, jeden z najpopularniejszych hiszpańskich streamerów. Podczas gali e-Sports Awards 2021 Llanos, drugi rok z rzędu, został wybrany Streamerem Roku.

E-sportowa drużyna Finetwork KOI, której partnerem została CUPRA, ma skład League of Legends. Wystąpi on w 36 meczach LVP Superliga, najważniejszych rozgrywkach LoL w Hiszpanii. Ponadto wkrótce KOI ma rozszerzyć swoją działalność również na scenę VALORANTA.

CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl i wyjątkowe osiągi

Marka określiła się jak powyżej, a nowe działanie potwierdza tę charakterystykę od innej strony. Służy ono oczywiście (niekonwencjonalnej) promocji młodej sportowej marki w młodym, sportowo nastawionym środowisku. Logo CUPRA będzie co najmniej przez rok zdobiło koszulki reprezentantów organizacji Finetwork KOI i znajdzie się również w gaming housie KOI. CUPRA będzie obecna także na kanałach związanych z ekipą twórców. Dodatkowo marka może liczyć na promocję przy okazji rozgrywek organizowanych przez Riot Games.

– To pierwszy krok marki w świecie gier i początek ekscytującej współpracy z dwoma największymi osobowościami w dziedzinie sportu oraz e–sportu – przyznał Antonio Labate. Osobowości – założyciele organizacji – Llanos i Piqué dodatkowo będą przysparzać popularności poprzez swoje zaangażowanie w najważniejsze wydarzenia związane z drużyną.

Jaka jest skala popularności e-sportu pokazują zasięgi Ibaia Llanosa. Jego kanał na Twitchu obserwuje ponad 4,4 miliona użytkowników. Tam też śledzili transmisję eventu z Palau Santi Jordi w Barcelonie, podczas którego poznaliśmy szczegóły współpracy i skład drużyny.

Warto przy okazji przypomnieć, że CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona. To najczęściej widzimy. Ostatnio zobaczyliśmy też, że jest również sponsorem zawodów World Padel Tour (młodej dyscypliny). I tu nam się wszystko z wizerunkiem marki zgadza.

Nie zgadza nam się jedno. CUPRA wzięła udział w inauguracyjnym sezonie wyścigów elektrycznych SUV-ów – Extreme E. W tej nowej formule wyścigów, zgodnie z postulatem równości płci, za kierownicą elektrycznych samochodów zasiadają damsko-męskie duety kierowców. Za to w e-sportowym zespole Finetwork KOI są tylko mężczyźni! Zmiany są konieczne!

CUPRA, e-sport i League of Legends
E-sport team: Gerard Piqué, Antonino Labate oraz Ibai Llanos

Władysław Adamczyk

Poprzedni wpis Następny wpis