W dniach 5-8 sierpnia odbędzie się trzecia runda zawodów PURE ETCR na torze ulicznym w Kopenhadze. Po wygranych w wyścigach w Vallelunga (Włochy) i MotorLand-Aragon (Hiszpania) zespół CUPRY i Zengő Motorsport prowadzi w tabeli z 41-punktową przewagą.

Inauguracyjny sezon wyścigów elektrycznych samochodów turystycznych PURE ETC właśnie mija półmetek. Najbliższy etap odbędzie się w Kopenhadze, gdzie po raz pierwszy w historii mistrzostw załogi w pełni elektrycznych samochodów zmierzą się w wyścigu ulicznym.

Ekström broni pozycji, Azcona walczy o powrót do czołówki

Mattias Ekström, koronowany na „Króla Weekendu” w Aragonii, z 146 punktami zawalczy o utrzymanie swojej pozycji w klasyfikacji kierowców PURE ETCR. Szwedzki kierowca z zespołu CUPRA e-Racer ma 22 punkty przewagi nad Francuzem Jean-Karl Vernay, którego pokonał w Super Finale ostatniej rundy sezonu. Drugi w klasyfikacji generalnej Jordi Gené, także kierowca zespołu CUPRA X Zengő Motorsport, traci zaledwie 37 punktów do Mattiasa. Z kolei Mikel Azcona, po nieudanym starcie w wyścigu w rodzimej Aragonii, podejmie w Kopenhadze próbę walki o powrót do czołówki zestawienia. Azcona po incydencie w Super Finale z Augusto Farfusem jest aktualnie piąty w klasyfikacji generalnej z 42-punktową stratą do lidera.

– Mistrzostwa PURE ETCR są dla nas niezwykłym źródłem emocji. Wiedzieliśmy, że będzie bardzo ciężko i nie spodziewaliśmy się, że dojdziemy do połowy sezonu z tak dobrym wynikiem – mówi lider klasyfikacji PURE ETCR Mattias Ekström. – Mam świadomość, że jestem w czołówce, ale wciąż mogę dużo stracić. W Kopenhadze damy z siebie wszystko i spróbujemy ponownie sięgnąć po tytuł.

Oto “cywilna” oferta Cupry

Elektryczna rywalizacja na ulicach miasta

Tor w Kopenhadze znajduje się w parku Bellahøj, pięć kilometrów na północny zachód od centrum miasta. Kierowcy, zespoły i samochody PURE ETCR po raz pierwszy będą rywalizować na torze ulicznym o długości 2,4 km. Wyścig w Kopenhadze jest częścią programu Copenhagen Historic Grand Prix, corocznej imprezy, która łączy wystawy historycznych samochodów z mistrzostwami najnowocześniejszych samochodów elektrycznych. W tym roku fani wydarzenia będą mieli możliwość zobaczyć zarówno zabytkowe samochody, które walczyły o zwycięstwa na tym samym torze pół wieku temu, jak i doświadczyć nowych wrażeń podczas wyścigu futurystycznych samochodów elektrycznych biorących udział w PURE ETCR.

W formule PURE ETCR mogą wystartować wyłącznie samochody elektryczne spełniające restrykcyjne wymogi. Wszystkie pojazdy muszą mieć napęd na tylną oś, zapewniać moc 500 kW oraz posiadać akumulator o pojemności 65 kWh. Zespoły mają możliwość modyfikacji podwozia, zastosowania własnych rozwiązań aerodynamicznych i przebudowy karoserii. CUPRA e-Racer jest napędzana czterema silnikami elektrycznymi – akumulator chłodzony cieczą o pojemności 65 kWh zapewnia moc 500 kW (680 KM) i maksymalny moment obrotowy 960 Nm. Samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/godz. w 3,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/godz.

Poprzedni wpis Następny wpis