Zespół Hyundai Motorsport odniósł drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie WRC. Tym razem na najwyższym stopniu podium stanął Thierry Neuville.
Po zwycięstwie w Argentynie odniesionym przez Haydena Paddona, tym razem na Sardynii po najwyższą nagrodę sięgnął Thierry Neuville z zespołu Hyundai Motorsport N. Belg prowadził niemal od samego początku, a jedynym zagrożeniem był ścigający go Jari-Matti Latvala. Trzecie miejsce zajmował mistrz świata Sébastien Ogier, ale Francuz nie mógł mu zagrozić. Przez cały rajd Latvala siedział Thierry’emu na ogonie, ale ten nie dawał za wygraną. Łącznie był najszybszy na dziewięciu z dziewiętnastu odcinków specjalnych. Zwyciężył z przewagą 24,8 sekundy. Neuville dał drugie zwycięstwo nowemu modelowi i20 WRC.
Thierry Neuville: Mieliśmy trochę trudnych chwil, jak w Portugalii, ale trzymaliśmy się razem i opłaciła się nasza ciężka praca. Mam nadzieję, że wykorzystamy ten wynik jako trampolinę do końca sezonu. To z pewnością dobre jeśli chodzi o pewność siebie.
Dwie kolejne pozycje zajmowały załogi Volkswagena z Latvalą i Ogierem za kierownicami. Czwarte miejsce należało do Daniego Sordo, kierowcy Hyundai Motorsport. Hiszpan jeździ w tym roku niezwykle regularnie i przynosi do klasyfikacji generalnej producentów solidne punkty. To już czwarty rajd z rzędu, w którym Dani zajął czwartą pozycję. Dzięki temu jest obecnie wiceliderem mistrzostw.
Dani Sordo: Wiedzieliśmy, że ten rajd będzie jednym z tych, który wymaga równego podejścia. To nie zawsze było łatwe i niektóre oesy były dość trudne, wąskie i śliskie, co tak naprawdę nie odpowiadało mojemu stylowi jazdy. Na końcowych niedzielnych odcinkach staraliśmy się trzymać z dala od kłopotów i nie popełnić żadnych błędów. Myślę, że wyciągnęliśmy wszystko z samochodu i nas samych.
Niestety szczęścia nie mieli pozostali kierowcy koreańskiego zespołu. Kevin Abbring miał problemy techniczne z układem przeniesienia napędu od drugiego odcinka specjalnego. Zaliczył kilka bardzo dobrych przejazdów, m. in. zwyciężając na OS10 oraz dojeżdżając z drugim czasem na OS13 i OS19. Ten drugi odcinek był jednocześnie próbą o randzie Power Stage, dzięki czemu Holender dopisał sobie do klasyfikacji indywidualnej dwa punkty. Niestety duże straty poniesione w pierwszej fazie rajdu nie pozwoliły mu skończyć go w dziesiątce. Abbring finiszował na piętnastym miejscu.
Finiszu nie zaliczył tym razem Hayden Paddon, który już na odcinku nr 7 wypadł z drogi i zniszczył samochód. Nie mógł kontynuować rajdu.
Po sześciu rundach tegorocznych mistrzostw świata ekipa Hyundai Motorsport zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej producentów za Volkswagenem. Stajnia Hyundai Motorsport N, w której barwach jechał zwycięzca z Sardynii, plasuje się obecnie na czwartym miejscu w tabeli mistrzostw, wyprzedzając drugą stajnię Volkswagena. Najwyżej sklasyfikowanym kierowcą Hyundaia jest obecnie Dani Sordo, który zajmuje drugie miejsce w mistrzostwach indywidualnych. Hayden Paddon jest piąty, natomiast Thierry Neuville siódmy.