Wybierz markę

Dani Sordo i Thierry Neuville finiszowali w Rajdzie Niemiec na drugim i trzecim miejscu, zdobywając duże punkty do klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Hiszpański reprezentant Hyundai Motorsport Dani Sordo przed ostatnią imprezą w Finlandii złamał kręgosłup, zatem Rajd Niemiec był pierwszym od tej kontuzji. Trudny, bo rozgrywany na asfaltach, na których samochody często unoszą się w powietrzu i bardzo twardo lądują. Nie przeszkodziło mu to jednak w rywalizacji o najwyższe lokaty.

Sordo09D16cm257

Po pierwszym dniu Thierry Neuville i Dani Sordo zajmowali trzecie i czwarte miejsce walcząc głównie pomiędzy sobą. W ferworze walki zajmowali bardzo wysokie pozycje i pod koniec rajdu wyprzedzili jadącego na drugim miejscu Andreasa Mikkelsena. Thierry wygrał sześć odcinków specjalnych, łupem Daniego padły dwa. Ostatecznie to jednak Hiszpan zgarnął drugą lokatę za zwycięzcą Sébastienem Ogierem. Belg stracił do swojego kolegi zespołowego tylko 0,1 sekundy, ale za to wygrywając na ostatniej próbie Power Stage zgarnął trzy dodatkowe punkty.

Mniej szczęścia miał Hayden Paddon jechał w środku stawki kierowców WRC, na trzecim odcinku specjalnym dość mocno uszkodził samochód, ale zakończył rajd na piątym miejscu. Stracił sporo, bo ponad 3 minuty do kierowców jadących przed nim.

Neuville09D16cm347

Dzięki wysokim pozycjom załóg Hyundaia, koreański producent wygrał w klasyfikacji producentów już trzeci raz z rzędu, zdobywając 33 punkty. Do liderującego Volkswagena traci obecnie 55 punktów. W klasyfikacji kierowców Thierry Neuville zrównał się z Haydenem Paddonem – obaj mają po 94 punkty, ale to Paddon zajmuje trzecie, a Neuville czwarte miejsce. Dani Sordo jest szósty.

Wyniki Rajdu Niemiec 2016

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3h 00m 26.7s
2. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 20.3s
3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 20.4s
4. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 27.2s
5. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 3m 34.8s
6. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4m 31.2s
7. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 8m 36.8s
8. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 8m 52.5s
9. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9m 44.2s
10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda, + 10m 10.6s

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!