Dziwny Rajd Portugalii dla zespołu Hyundai Motorsport

Podczas 50. Rajdu Portugalii Dani Sordo z zespołu Hyundai Motorsport zajął czwarte miejsce. Hayden Paddon zaliczył spektakularny wypadek.

Nowozelandczyk Hayden Paddon był wielką nadzieją zespołu na ten rajd. Przesunięto go do teamu fabrycznego numer 1 by zdobywał punkty dla Hyundaia w klasyfikacji generalnej producentów. Thierry Neuville trafił do drugiej ekipy Hyundai Motorsport N.

Sordo05P16sv322

Po raz kolejny pewniakiem był skuteczny od lat Dani Sordo. Hiszpan pierwszego dnia walczył o drugie miejsce z Sebastienem Ogierem, ale ostatecznie skończył dzień na trzecim. Liderem praktycznie od startu do mety był Kris Meeke, zwycięzca rajdu. Dani Sordo stracił jeszcze jedną pozycję na rzecz Mikkelsena, ale czwarte miejsce utrzymał już do mety.

Szczęścia nie miał najmłodszy członek zespołu – Hayden Paddon. Już pierwszego dnia na odcinku Ponte de Lima 2 Nowozelandczyk wyleciał z drogi, a samochód się zapalił. Auto spłonęło doszczętnie, na szczęście załodze nic się nie stało.

Neuville05P16sv244

Thierry Neuville wciąż nie może wyjść z dołka. Wcześniej zdecydowanie brakowało mu formy, w Portugalii zabrakło szczęścia. Belg, który rozpoczynał sezon jako lider zespołu, zaliczył kolejną, nieudaną rundę WRC. Na pierwszym piątkowym odcinku spadł na 11. miejsce – po prostu pojechał zbyt ostrożnie. Później był ósmy,  w końcu dzień zakończył jako piąty kierowca w rajdzie. Wszystko zapowiadało, że wraca do gry, ale na drugiej sobotniej próbie zabrakło paliwa w jego samochodzie. Dramat i praktycznie koniec rajdu, choć teoretycznie jechał dalej w systemie Rally2.

Hyundai Motorsport zaliczył dość dziwny weekend. Z jednej strony mógł się cieszyć dobrą postawą Sordo, ale rozczarowaniem był wypadek Paddona. Niestety zespół popełnił błąd tankując zbyt mało paliwa do auta Neuville’a, a takie sytuacje również przynoszą rozczarowanie. Cóż, powtarzając słowa Belga „…czekamy na Sardynię”.

Klasyfikacja generalna Rajdu Sardynii

1. flag Meeke Kris – Nagle Paul Citroen DS3 WRC 3:59:01.0  zwycięzca
2. flag Mikkelsen Andreas – Jæger Anders Volkswagen Polo WRC 3:59:30.7 +29.7
+29.7
3. flag Ogier Sébastien – Ingrassia Julien Volkswagen Polo WRC 3:59:35.5 +34.5
+4.8
4. flag Sordo Dani – Martí Marc Hyundai i20 WRC 4:00:38.1 +1:37.1
+1:02.6
5. flag Camilli Eric – Veillas Benjamin Ford Fiesta RS WRC 4:03:02.6 +4:01.6
+2:24.5
6. flag Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka Volkswagen Polo R WRC 4:03:07.9
0:10
+4:06.9
+5.3
7. flag Østberg Mads – Fløene Ola Ford Fiesta RS WRC 4:05:54.6 +6:53.6
+2:46.7
8. flag Prokop Martin – Tománek Jan Ford Fiesta RS WRC 4:09:25.1 +10:24.1
+3:30.5
9. flag Tidemand Pontus – Andersson Jonas Škoda Fabia R5 4:10:46.2 +11:45.2
+1:21.1
10. flag Fuchs Nicolás – Mussano Fernando Škoda Fabia R5 4:12:15.0 +13:14.0
+1:28.8

 

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

17 lutego, 2025

Polacy lubią nowości i nowinki techniczne, ale w motoryzacji w większości preferują tradycyjne rozwiązania. Jednoznacznie na to wskazuje wciąż niesłabnące zainteresowanie samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi. (...)

16 lutego, 2025

Dawno, dawno temu ( w roku 2012) miałem okazję uczestniczyć w konferencji w Stuttgarcie, gdzie premierę miał Mercedes Citan. Prowadzący wykład neurolog wyjaśniał wówczas pracę (...)

12 lutego, 2025

Salony OMODA & JAECOO, podobnie jak samochody tych marek, wciąż są nowymi w naszej motoryzacyjnej świadomości. Nawet mimo tego, że charakterystyczne auta dają się już (...)