Najnowszy film
Elektryczny dostawczy Opel Vivaro już w Opel Westmotor

Opel Vivaro-e (Langversion/Long version)

Opel Westmotor rozpoczął przyjmowanie zamówień na nowego, w pełni elektrycznego Vivaro‑e, oferowanego w cenie już za 139 350 zł netto. Ponadto klienci Vivaro-e mogą ubiegać się o dofinansowanie ze skierowanego do przedsiębiorców programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – „e-VAN”.

Dostawy bezemisyjnego furgonu Vivaro-e rozpoczną się już w tym roku. Nabywcy Opla Vivaro-e mają do wyboru dwie pojemności akumulatora litowo-jonowego: 75 kWh dla potrzebujących zasięgu do 330 km lub 50 kWh dla użytkowników, którym wystarczy zasięg do 230 km, gdyż korzystają z pojazdu mniej intensywnie. W obu przypadkach zasięg zmierzono według cyklu WLTP1. Niezależnie od wielkości baterii Vivaro‑e świetnie sprawdzi się jako samochód w firmie świadczącej usługi przewozu „door-to-door”, czyli „od drzwi do drzwi”, nie tylko na ostatnim odcinku takiej trasy.

Opel Vivaro-e (Langversion/Long version)

Opel Vivaro-e (Langversion/Long version)

Vivaro‑e może przewieźć do 1275 kg, czyli prawie tyle samo, co wersja Furgon Compact z 2‑litrowym dieslem (maksymalna ładowność 1405 kg). Elektryczny furgon jest również jedynym zelektryfikowanym samochodem z możliwością wyposażenia w hak holowniczy. Dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1000 kg.

Opel oferuje Vivaro‑e w trzech długościach — 4,6 m (Compact), 4,95 m, (Long) i 5,3 m (Extra Long) — oraz w kilku wersjach nadwozia, w tym jako furgon (także z kabiną załogową) oraz platformę z kabiną. Większość wersji Vivaro‑e ma tylko 1,90 m wysokości, co pozwala wjeżdżać na podziemne parkingi. Lista opcji obejmuje szereg systemów wspomagających kierowcę oraz zaawansowanych technologii, takich jak kamera cofania o kącie widzenia 180 stopni i systemy multimedialne z nawigacją. Inne przydatne rozwiązania to między innymi przesuwane drzwi sterowane czujnikami oraz system FlexCargo ułatwiający przewożenie dłuższych przedmiotów.

Moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm generowane przez elektryczny napęd sprawiają, że pod względem osiągów Vivaro‑e przewyższa większość elektrycznych samochodów użytkowych. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 130 km/h pozwala na sprawne poruszanie się autostradami bez drastycznego zmniejszania zasięgu. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

2020 Opel Zafira-e Life

2020 Opel Zafira-e Life

Akumulator ulokowany pod przedziałem ładunkowym dodatkowo obniża środek ciężkości, co korzystnie wpływa na właściwości jezdne na zakrętach oraz stabilność przy bocznym wietrze nawet przy maksymalnie wykorzystanej ładowności, a także przyczynia się do zwiększenia przyjemności z jazdy.

Rozwiązania ułatwiające korzystanie z elektrycznej mobilności: różne opcje ładowania i e‑usługi „OpelConnect”

Vivaro-e perfekcyjnie wywiązuje się z roli niezawodnego partnera w małych i większych flotach oraz środka transportu dla rzemieślników i firm. Procedura ładowania akumulatora trakcyjnego jest równie łatwa jak wszystkie inne czynności związane z użytkowaniem pojazdu. Każdy Vivaro‑e może być ładowany na kilka sposobów — za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet po podłączeniu samochodu do domowego gniazdka elektrycznego.

Opel Vivaro-e (Langversion/Long version)

Opel Vivaro-e (Langversion/Long version)

Uzupełnienie zapasu energii do 80 procent pojemności akumulatora 50 kWh na stałoprądowej publicznej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje tylko 30 minut (około 45 min w przypadku akumulatora 75 kWh). Opel oferuje ładowarki pokładowe, aby kierowca mógł jak najszybciej naładować pojazd, a akumulator (objęty gwarancją przez 8 lat/160 000 km) jak najdłużej zachował sprawność.

Oferta kabli i ładowarek ściennych różni się w zależności od specyfiki infrastruktury energetycznej na poszczególnych rynkach, dzięki czemu użytkownik Vivaro‑e znajdzie odpowiednią stację ładowania niemal wszędzie. Na polskim rynku Vivaro‑e jest standardowo wyposażony w jednofazową ładowarkę 7,2 kW. Opcjonalnie samochód można wyposażyć w mocną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW.

W ramach „OpelConnect” i aplikacji „myOpel” oferowane są specjalne rozwiązania dla pojazdów elektrycznych, które dodatkowo zwiększają funkcjonalność Vivaro‑e. Usługi te są dostępne za pośrednictwem aplikacji.

Opel Vivaro-e & Zafira-e Life, moteur électrique

Opel Vivaro-e & Zafira-e Life, moteur électrique

Dzięki funkcjom zdalnego sterowania „OpelConnect” klient może sprawdzić stan naładowania akumulatora oraz zdalnie zaprogramować włączenie klimatyzacji i czas ładowania na ekranie własnego smartfona.

Pakiet „OpelConnect” obejmuje także funkcję wzywania pomocy w przypadku awarii (eCall) oraz wiele innych usług dostarczających informacji o stanie i parametrach pojazdu. Nawigacja Online[4] w czasie rzeczywistym informuje o sytuacji w ruchu drogowym.

Uniwersalny samochód z zasilaniem akumulatorowym: różne wersje, do 6,6 m3 przestrzeni ładunkowej

Opel dostosował Vivaro‑e do różnych potrzeb klientów. Samochodem można przewieźć do 1275 kg ładunku, a dopuszczalna masa całkowita wynosi od 2800 do 3100 kg. Najkrótsza wersja Compact o długości 4,60 m wypełnia lukę między najmniejszymi i większymi samochodami dostawczymi. Przy średnicy zawracania wynoszącej tylko 11,8 m Vivaro‑e jest też bardzo zwrotny.

W egzemplarzach z praktycznym otworem na długie przedmioty FlexCargo, umieszczonym w przegrodzie za kabiną, dostępna przestrzeń ładunkowa w wersji Compact wzrasta z 4,6 do 5,1 m3. Samochodem można wówczas przewozić przedmioty o długości do 3,23 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o długości 4,95 m (Long) i 5,30 m (Extra Long) wynosi odpowiednio 5,8 oraz 6,6 m3. Bez problemu zmieszczą się tam drabiny lub płyty o długości 3,58 lub 3,93 m, a w licznych schowkach w kabinie (standardowo z przyciskiem elektrycznie sterowanego hamulca postojowego) nie zabraknie miejsca na mnóstwo drobnych przedmiotów.

Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e

Szerokie drzwi tylne oraz przesuwane drzwi boczne w Vivaro‑e zapewniają łatwy dostęp do przedziału towarowego i pasażerskiego. Szczególnie praktycznym rozwiązaniem są elektrycznie przesuwane drzwi boczne, które można otworzyć z zewnątrz, wykonując odpowiedni ruch stopą.

Mnogość systemów wspomagających prowadzenie pojazdu: od automatycznego hamowania awaryjnego po wykrywanie zmęczenia kierowcy

Podobnie jak wersje z silnikami spalinowymi Vivaro‑e oferuje wyjątkowo szeroki zestaw systemów wspomagających kierowcę, które podnoszą poziom bezpieczeństwa profesjonalnych użytkowników auta. Dostępne są między innymi: wyświetlacz projekcyjny (head-up), asystent pasa ruchu, rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych, system wykrywający zmęczenie kierowcy, system ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający oraz system automatycznego hamowania awaryjnego.

Zadaniem ultradźwiękowych czujników w przednim i tylnym zderzaku jest wykrywanie przeszkód przy parkowaniu oraz monitorowanie martwego pola. W zależności od wersji samochód może być wyposażony w kamerę cofania obejmującą kąt 180 stopni, z której obraz jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie dotykowym.

Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e

Ten sam ekran współpracuje z systemami Multimedia i Multimedia Navi. Obydwa systemy można zintegrować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto.

Chcesz więcej informacji? Dzwoń

Opel Westmotor, ul. Obornicka 125, 62-002 Suchy Las k./Poznania, telefon: (61) 610 41 05

Opel Westmotor, ul. Głogowska 444, 60-266 Poznań, telefon: (61) 610 41 10

 



Wróć