Hyundai Galloper I

Uwielbiamy SUV-y, a przynajmniej tak wskazują statystyki sprzedaży. Po oswojeniu brutalnych wozów terenowych, użytkowanie podwyższonych samochodów wyglądających jak terenówki stało się na tyle przyjemne i komfortowe, że do salonów powędrowały po nie masy osób na całym świecie. Jak w tej uterenowionej rzeczywistości odnalazł się Hyundai?

Drogowe auta tej koreańskiej marki po raz pierwszy zapuściły się w teren jeszcze w latach 90. Debiutantem był wtedy Hyundai Galloper. Auto produkowane było w Korei Południowej i w Chinach w latach 1991-2003. Producent postąpił wtedy mądrze i nie budował tego wozu od zera, a skorzystał z już gotowego rozwiązania. Co to znaczy? W praktyce Galloper był Mitsubishi Pajero I, a później II generacji pod przykryciem logo i dodatków Hyundaia.

Hyundai Terracan
Hyundai Terracan

Pierwszy terenowy pojazd Hyundaia ewoluował w model Terracan. Korańczycy ponownie skorzystali z Mitsubishi Pajero, ale tym razem na bazie jego konstrukcji zrobili nowe auto. Ta maszyna produkowana była w latach 2001-2007. Co ciekawe, wciąż jest ona oferowana na rynku chińskim. Pod maską Terracana mógł pracować jeden z dwóch silników. Do wyboru było rzędowe 2.9 lub widlaste 3.5.

Hyundai Veracruz
Hyundai Veracruz

Wóz bazujący na Pajero drugiej generacji w końcu musiał ustąpić miejsca następcy. Autorska konstrukcja Hyundaia, która narodziła się pod koniec żywota Terracana nosi nazwę Veracruz. Możecie znać ją pod nazwą ix55, bo właśnie z takim oznaczeniem auto było oferowane w Europie w latach 2007-2011. Obecnie zastępuje go na Starym Kontynencie inny model, o którym za chwilę. Auto pozostało w produkcji w Korei Południowej.

Hyundai Santa Fe I
Hyundai Santa Fe I

Cofnijmy się teraz w czasie do okresu, w którym wciąż produkowany był Galloper, dokładniej do roku 2000. To wtedy Hyundai wprowadził swój największy uterenowiony hit. Mowa o Santa Fe. Pierwsza generacja tego modelu okazała się tak dużym sukcesem w USA, że koreański producent z trudnością zaspokajał ogromny popyt na ten wóz.

Hyundai Santa Fe II
Hyundai Santa Fe II

Druga generacja tego wozu narodziła się w roku 2006 i produkowana była do 2012. Do dziś auto sprzedawane jest w Chinach. Równolegle z Santa Fe produkowany był już wspomniany duży Veracruz. To właśnie Santa Fe zastąpił ten pojazd w Europie. Trzecia generacja popularnego SUV-a Hyundaia dostała bowiem dwie wersje nadwoziowe: zwykłą oraz ochrzczoną Grand. Druga z nich jest wyposażona w siedem miejsc siedzących i w związku z tym z powodzeniem spełnia tę samą rolę, którą do tej pory grał Veracruz.

Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe III

Wspomniana już trzecia generacja Santa Fe zadebiutowała w roku 2012. Jest ona oferowana w Polsce w wersji podstawowej w cenie od 134 900 zł. Potężna odmiana Grand startuje od 216 400 zł.

Hyundai Tucson I
Hyundai Tucson I

Niedługo po Santa Fe I, do rodziny SUV-ów Hyunadia dołączył kolejny mniejszy model. Nosił on nazwę, którą doskonale znamy – Tucson. Auto bazowało na Kii Sportage z 2005 roku. Pierwsza generacja tego wozu produkowana była w latach 2004-2009.

Hyundai Tucson II / ix35
Hyundai Tucson II / ix35

Wraz z wprowadzeniem Tucsona II, Hyundai zmienił jego nazwę na większości rynków. Został on przemianowany na ix35. Auto pod tą nazwą auto cieszyło się dużą popularnością i było produkowane od 2009 roku aż do 2015.

Hyundai Tucson III
Hyundai Tucson III

W tym roku ix35 został zastąpiony przez Tucsona trzeciej generacji. Zatem na niektórych rynkach nazwa pozostała bez zmiany – auto sprzedawane było do tej pory właśnie jako Tucson. W Polsce samochód ten oferowany jest od 83 990 zł.

Umów się na jazdę testową nowym SUV-em Hyundaia.

Poprzedni wpis Następny wpis