Miłośnicy sportowego stylu Forda Focusa otrzymali super prezent – pakiet torowy Performance dla modelu Focus ST. Jest on dostępny w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, w Irlandii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Pierwsze dostawy samochodów wyposażonych w pakiet spodziewane są w listopadzie.

Focus ST – standardowo sportowy

Focusa ST napędza 2,3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost. Osiąga on moc 280 KM przy 5500 obr/min. Dzięki turbosprężarce twin-scroll o niskiej bezwładności utrzymuje też stały moment obrotowy 420 Nm w zakresie 3000-4000 obr/min.

Ford Focus ST

Standardowo model korzysta z zaawansowanych rozwiązań podnoszących osiągi, takich jak

  • funkcja szybkiej zmiany biegów, która utrzymuje przepustnicę otwartą w momencie, gdy kierowca rozłącza sprzęgło w celu zmiany przełożenia,
  • innowacyjny elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD). Wykorzystuje on hydraulicznie uruchamiane sprzęgła do przekazywania nawet 100 proc. dostępnego momentu obrotowego na koło mające lepszą przyczepność.

Focusa ST na torze wyścigowym

Jeżeli jednak będzie to dla kogoś niewystarczające, to dział Ford Performance stworzył pakiet Performance. Jest on dostępny wyłącznie dla pięciodrzwiowego hatchbacka, w wariancie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Jako ciekawostkę warto dodać, że testowano go na Północnej Pętli toru Nürburgring.

W uzupełnieniu przyspieszenia do 100 km/h w 5,7 sekundy i prędkości maksymalnej 250 km/h, nowy pakiet pozwala kierowcy na precyzyjne dostrojenie rekcji pojazdu pod kątem prowadzenia na torze.

Jest to możliwe dzięki regulacji nastawów gwintowanego zawieszenia KW Automotive, i zwiększeniu skuteczność hamowania.

Zawieszenie, czyli osiągi i kontrola na torze

Regulowany system gwintowanego zawieszenia opracowano wspólnie z firmą KW Automotive. Wykorzystuje on amortyzatory ze stali nierdzewnej z 12-stopniową regulacją reakcji w górę i 16-stopniową regulacją odbicia. Te tryby regulacji umożliwiają bywalcom torów wyścigowych precyzyjne dostrojenie reakcji zawieszenia.

Ford Focus ST

Amortyzatory współpracują z malowanymi proszkowo sprężynami, które są sztywniejsze nawet o 50 procent i obniżają zawieszenie o 10 mm. Niższy środek ciężkości pomaga zredukować przechyły nadwozia, pozwalając kierowcy na szybsze zmiany kierunku jazdy. Właściciele aut mogą obniżyć zawieszenie jeszcze bardziej – do 15 mm, jeśli pozwalają na to lokalne przepisy.

19-calowe obręcze kół odlewa się w procesie płynnego formowania. Proces ten zagęszcza stop aluminium, zwiększając wytrzymałość, przy mniejszym zużyciu materiału i mniejszej masie.

W rezultacie felgi są o 10 procent lżejsze od standardowych. Poprawia to pionową dynamikę ich pracy, a w efekcie kontakt opony z nawierzchnią. Tym samym mamy lepszą przyczepność podczas przyspieszenia, hamowania i pokonywania zakrętów. Obręcze są wyposażone w opracowane specjalnie pod kątem przyczepności opony Pirelli P Zero Corsa, które gwarantują bezkompromisowe reakcje na torze o suchej nawierzchni.

Zadbano również o wyższą skuteczność hamowania. Przednie tarcze mają o 10 procent większą średnicę, niż standardowe wersje z tarczami o średnicy 330 mm. W połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo poprawia to siłę hamowania i zapewnia większą powierzchnię rozpraszania temperatury.

Focus ST Performance – ostrzejsza stylistyka

Focus ST z pakietem Performance wyróżnia się również stylistyką. Opracowane specjalnie dla wersji ST tylny spojler, dyfuzor i wstawki przedniego zderzaka są wykończone na wysoki połysk w kolorze Agate Black, niezależnie od koloru nadwozia. Wszystkie trzy elementy poprawiają pasywnie parametry aerodynamiczne – optymalizując siłę docisku i stabilność.

Czarny lakier w kolorze Agate Black zyskały również dach, górna osłona chłodnicy i obudowy lusterek zewnętrznych. Podobny efekt czerni o wysokim połysku nadano felgom z lekkiego stopu, kontrastującym z wykończonymi na czerwono  zaciskami hamulcowymi.

Kolejny wyróżniający szczegół zewnętrzny to subtelne czarne kontury logotypów ST, zastępujące standardowy chrom. W ofercie znalazły się atrakcyjne kolory nadwozia Agate Black, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic oraz dostępny wyłącznie dla wersji ST – Mean Green.

CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ? DZWOŃ

Ford Focus ST
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!