Ford Ranger to jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie. By nadal skutecznie walczyć z konkurencją, producent spod znaku niebieskiego owalu odświeżył swojego woła roboczego. Ile teraz kosztuje pick-up Forda?
Wraz z liftingiem Rangera, zyskał on nie tylko odświeżony wygląd, który teraz mocniej nawiązuje do potężnej serii F zza oceanu. Poprawiono również wnętrze tego pick-upa. Kabina jest niemal całkowicie nowa. Ford wymienił między innymi klasyczne zegary, na nowocześniejsze, ale wciąż w głównej mierze analogowe rozwiązanie.
Ranger dostępny jest w trzech wariantach nadwoziowych. Jest o pojedyncza kabina, przedłużona kabina i podwójna kabina. Podstawowa, najkrótsza odmiana dostępna jest wyłącznie z wyposażeniem XL, z jednym silnikiem, ale w dwóch wariantach napędowych. Jej ceny zaczynają się od 98 277 zł brutto. W tej kwocie dostaniemy motor 2,2 TDCi o mocy 130 KM, ręczną przekładnię 6-biegową i napęd 4×2. Wersja 4×4 kosztuje 106 641 zł.
Przedłużona kabina dostępna jest wyłącznie z wyposażeniem XL i silnikiem 2,2 TDCi, sparowanym z przekładnią M6 i napędem 4×4. Cena takiego Rangera wynosi 123 246 zł.
Najwięcej wersji Ford oferuje z podwójną kabiną. Tutaj wachlarz silników składa się z 2,2 TDCi w wersji 130- i 160-konnej oraz 200-konnego 3,2 TDCi. Wszystkie te warianty parowane są z napędem 4×4, a odmiany 160- i 200-konne oferowane są z automatyczną przekładnią 6-biegową. Ceny Rangera z podwójną kabiną i 130-konnym silnikiem z przekładnią M6 startują od 127 305 zł brutto.
Poziom wyposażenia XLT oferowany jest włącznie z wariantem 160-konnym. Z kolei bogato wyposażone Limited i Wildtrak Ford sprzedaje z wszystkimi wersjami, oprócz 2,2 TDCi 130 KM ze skrzynią M6. Najbardziej luksusowa odmiana 3,2 TDCi A6 4×4 z wyposażeniem Wildtrak zamyka cennik Rangera kwotą 168 879 zł.
W standardzie, w wersji XL dostaniemy aż 7 poduszek powietrznych, w tym kolanową kierowcy. Do tego Ford dokłada klatkę bezpieczeństwa kabiny, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby, wlew Ford Easy Fuel, ogrzewanie elektryczne przedniej szyby, przygotowanie pod montaż tachografu cyfrowego, centralny zamek, immobiliser, radio MyConnection z Bluetooth, AUX, USB, MP3, sterowaniem z kierownicy oraz elektryczne sterowanie lusterek bocznych. W podstawie oferowany jest oczywiście szereg dodatków stylistycznych i akcesoriów, takich jak fartuchy przeciwbłotne i zderzak tylny w formie rury.
Oprócz bardzo bogatych wersji wyposażeniowych, dostępnych w Rangerze, Ford oferuje także szereg opcji, w które dodatkowo można uzbroić swojego potężnego woła roboczego. W ofercie jest między innymi hak holowniczy na przyczepę do 3,5 t (2706 zł brutto), czujniki parkowania tylne (2460 zł), programowalna nagrzewnica spalinowa (7380 zł) oraz pakiet offroad z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi i stalowymi osłonami silnika, skrzyni biegów oraz zbiornika paliwa (2706 zł brutto).
Ford Ranger oferuje znacznie więcej, niż to, co znajduje się w cenniku. To prawdziwy twardziel, któremu niestraszne są wyzwania, stawiane przed nim w pracy. Jest tylko jeden sposób, by przekonać się co potrafi ten mocarz: