Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Ford Transit i Tourneo Custom Plug-in jak elektryk, ale… na benzynę

ford_transit_custom_phev_lwb_98

Ford niedawno przedstawił swoją wizję transportu profesjonalnego, w której głównym obszarem do poprawy ma być napęd. Oczywiście zgodnie z trendami elektryczny lub chociaż zelektryfikowany. W 2021 roku ma na rynku zadebiutować w pełni elektryczny, pełnogabarytowy Ford Transit, ale zanim to nastąpi, pojawi się ciekawa hybryda.

Ford TranTourneo Custom Plug-in Hybrid – hybryda jak elektryk

ford_transit_custom_phev_lwb

Jak sprawić, by w dzisiejszych czasach samochód z napędem elektrycznym miał niczym nieograniczony zasięg jak model spalinowy? To rozwiązanie poznało już kilku producentów, a jednym z pionierów była marka Opel. Teraz koncepcja znana z modelu Ampera, trafi do dużego Tourneo Custom.

W wersji Plug-in Hybrid za napęd odpowiada wyłącznie silnik elektryczny o mocy 92 kW (125 KM), ale energię czerpie on z dwóch źródeł. Pierwszym jest akumulator o niedużej pojemności energetycznej 14 kWh. Może być ładowany jak typowa hybryda plug-in, a po naładowaniu ma zapewnić zasięg 48 km. Drugim źródłem energii jest… silnik spalinowy.

ford_transit_custom_phev_lwb_33

Tyle tylko, że litrowa jednostka EcoBoost nie może w żaden sposób napędzać kół pojazdu, lecz pełni funkcję generatora prądu ładującego akumulator. Na jednym tankowaniu, według zapewnień producenta, ma dostarczyć tyle energii do akumulatora, by wystarczyło na przejechanie 500 km. Średnie zużycie benzyny tego niecodziennego samochodu elektrycznego to 3,3 l/100 km. Oczywiście elektrycznego w dużym cudzysłowiu.

Ford Transit Custom Plug-in Hybrid jest pełnowartościowym samochodem dostawczym. Jego przestrzeń ładunkowa oferuje 6 m3  objętości, a ładowność wynosi równe 1000 kg.

 

 



Wróć