Ford prezentuje dwa auta użytkowe z rodziny Transit, przygotowane dla najbardziej wymagających klientów, którzy na co dzień zmagają się z trudnymi warunkami drogowymi lub nawet bezdrożami.
Kiedy profesjonalny kierowca zatrzymuje się i zadaje sobie pytanie: „czy dam radę przejechać?”, to oznacza, że ma nieodpowiednie narzędzie pracy. Pojazd musi budzić zaufanie nawet wtedy, kiedy przed nim jest stromy ośnieżony podjazd czy błotnisty fragment szutrowej drogi.
Odpowiedzią na takie potrzeby są nowe wersje Transit Trail i Transit Custom Trail, które zostały zaprojektowane specjalnie do pracy w trudniejszych warunkach trakcyjnych, z którymi radzą sobie dzięki zmianom w układzie napędowym. Jednym z rozwiązań problemu niskiej przyczepności jest mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który stanowi wyposażenie standardowe w wariantach Transit i Transit Custom z napędem na przednie koła.
Tzw. szperę przygotowała firma Quaife, która od lat produkuje tego typu rozwiązania m.in. do motorsportu. Dzięki niej dyferencjał ma tendencję do samoblokowania, co zwiększa wartość momentu obrotowego dostępnego na kole o lepszej przyczepności. Mechanizm współpracuje z kontrolą trakcji, która została skalibrowana specjalnie na trudne warunki.
Z kolei Transit Trail dodatkowo może zostać wyposażony w napęd na cztery koła z automatycznie dołączaną przednią osią. System zarządzany elektroniką pokładową może przenieść do 50 proc. momentu obrotowego na przednie koła w normalnych warunkach. System może pracować w trybach: Śliska Nawierzchnia, Błoto/Koleiny lub blokada mechanizmu różnicującego. Wszystkim kierowca zarządza za pomocą kontrolera trybu jazdy na desce rozdzielczej. Co ważne, układ nie ograniczył zdolności ładunkowych ani wymiarów Transita Trail w porównaniu z wersjami napędzanymi na tylną oś.
Mniejszy Ford Transit Custom Trail jest dostępny w wersjach DMC od 3000 kg do 3400 kg, zarówno jako furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, ze standardowym, jak i z dużym rozstawem osi.
W gamie Forda Transita Trail jest kilka rozstawów osi dla wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg, a dostępne nadwozia to m.in. furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami.
Wszystkie modele Trail są napędzane 2 -litrowym silnikiem Diesla z rodziny EcoBlue, dostępnymi w trzech wariantach mocy: 130 KM, 170 KM i 185 KM.
Ponadto Transit Custom Trail oferuje układ miękkiej hybrydy, oparty na 48-woltowej instalacji elektrycznej, odzyskujący energię podczas zwalniania, a następnie przechowuje ją w zestawie akumulatorów o napięciu znamionowym 48V, wykorzystując podczas jazdy do uzyskania dodatkowej oszczędności paliwa. System mild hybrid dostępny jest do każdej wersji mocy silnika.
Wygląd też się liczy
Charakterystycznym dla rodziny Trail elementem jest atrapa chłodnicy z dużym napisem FORD, taka jak w Rangerze Raptorze, a także czarne wykończenia elementów zewnętrznych, w tym dolnej części zderzaków i paneli bocznych. Zderzaki wyposażono w osłony, a duże wrażenie robią przygotowane specjalnie dla tych modeli 16-calowe obręcze kół. Transita Customa można również wyposażyć w relingi dachowe oraz dodatkowe progi.
Modele Trail otrzymały również wzbogacone specyfikacje wyposażenia wnętrza, ze skórzaną tapicerką w standardzie, podnoszącą walory estetyczne, trwałość i wpływającą na łatwość utrzymania czystości w kabinie. Standardem jest także klimatyzacja i podgrzewana przednia szyba, elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne.