Z czym kojarzy się nazwa Gladiator? Z filmem z Russellem Crowe, a może ze Spartakusem i jego powstaniem?Tymczasem najnowszy Gladiator to pickup Jeepa, który właśnie trafia do Salonów sprzedaży marki w całej Europie. W Polsce cena zaczyna się od 288 000 zł

Nowy Jeep Gladiator może poszczycić się solidnym, wyróżniającym się designem, który jest natychmiast rozpoznawalny, dzięki tradycyjnym akcentom stylistycznym Jeepa. Zespół projektantów marki utrzymał legendarny siedmioszczelinowy grill, znany z Wranglera, ale z małymi zmianami został on delikatnie cofnięty, co poprawia aerodynamikę samochodu.

Podczas projektowania wytrzymałej, 153-centymetrowej skrzyni ładunkowej Gladiatora skupiono się głównie na funkcjonalności i wszechstronności. System oświetlenia under-rail, opcjonalne zewnętrzne źródło zasilania (230V) i solidne, wbudowane mocowania zapewniają odpowiednio wysoką trwałość i wszechstronność.

Nowy Jeep Gladiator to wyjątkowy samochód charakteryzujący się wieloma konfiguracjami, umożliwiającymi różne opcje jazdy pod gołym niebem, dzięki rozlicznym zestawieniom przedniej szyby i dachu: złożonego z 3 elementów twardego dachu, miękkiego dachu, a także wersji „topless”. Każda opcja jazdy pod gołym niebem zapewnia maksymalną swobodę podróżowania o każdej porze roku zarówno w mieście, jak i z dala od utartych szlaków. Cargo Management Group z zamykanym schowkiem pod fotelem oferuje dodatkowe opcje składowania i zabezpieczenia ładunku w skrzyni, dzięki systemowi zarządzania ładunkiem, co zwiększa praktyczność Gladiatora. Ponadto dostępne ochronne, lakierowane poszycie skrzyni ładunkowej oraz różne opcje rolet bagażnika (zwijane, miękkie oraz twarde, składane na trzy) zapewniają jeszcze więcej możliwości i zabezpieczają ładunek zgodnie z indywidualnymi potrzebami.

2020 Jeep® Gladiator Rubicon

Wnętrze nowego Jeepa Gladiatora łączy w sobie autentyczny styl, komfort i wszechstronność. Może też z łatwością zostać wyczyszczone i wyróżnia się dużą liczbą schowków, jak na przykład zamykany na klucz schowek pod tylnymi siedzeniami. Gladiator oferuje system multimedialny Uconnect™ czwartej generacji z 7- lub 8,4-calowym ekranem dotykowym oraz zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem (TFT), który umożliwia kierowcy skonfigurowanie przekazywanych informacji na ponad 100 sposobów. A to ułatwia ich zrozumienie.

Jeep Gladiator wyróżnia się wszechstronnością i funkcjami przyjaznymi dla Użytkownika. Przednia kamera dostępna w standardzie wersji Launch Edition (jako opcja w odmianach Sport i Overland) pozwala łatwo dostrzec przeszkody na drodze zarówno na szlakach off-roadowych, jak i podczas codziennych dojazdów do pracy w mieście. Umieszczona za środkową szczeliną grilla Gladiatora, jest uruchamiana za pomocą systemu Off-road Pages. Montowana po raz pierwszy w samochodzie marki Jeep kamera poprawia funkcjonalność i bezpieczeństwo. Co ważne, funkcja samooczyszczania zapewnia utrzymanie jej w czystości nawet po pokonaniu najbardziej ekstremalnych szlaków off-roadowych.

Pozostałe opcje obejmują 9-głośnikowy system audio premium Alpine z subwooferem o mocy 552W, 12-kanałowy wzmacniacz i przenośny bezprzewodowy głośnik Bluetooth. Ten ostatni, umieszczony za tylnymi siedzeniami, jest ładowany podczas jazdy i ma niepodatną na warunki atmosferyczne oraz kurz powłokę zewnętrzną. Jest też wodoodporny, co pozwala na jego zanurzenie w wodzie o głębokości do 90 cm przez czas wynoszący maksymalnie 30 minut.

All-new 2018 Jeep® Wrangler Sahara

Istnieje również możliwość sparowania go z głośnikiem innego Jeepa Gladiatora, a co więcej w razie potrzeby służy za ładowarkę dla innych urządzeń podłączonych do jego portu USB. Dzięki temu, Klienci mogą „zabrać ze sobą” w podróż muzykę, niezależnie od tego, czy ich wyprawa kończy się na plaży, czy trwa dalej na ekstremalnych terenowych szlakach.

Zaawansowany silnik Diesla zgodny z normą Euro 6-D Final.
3.0-litrowy silnik MultiJet V6 (zgodny z normą Euro 6D Final), montowany w europejskiej gamie Jeepa Gladiatora i wyposażony w system Engine Stop-Start (ESS), generuje moc 264 KM oraz potężny moment obrotowy 600 Nm. Zaprojektowana i wyprodukowana przez FCA EMEA, ta wysokiej klasy jednostka napędowa wykorzystuje zaawansowaną technicznie turbosprężarkę z łożyskiem o niskim współczynniku tarcia, zaprojektowaną tak, aby zapewnić jak najlepsze osiągi, szczególnie w niskim zakresie obrotów. Silnik współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, umożliwiającą optymalizację jego pracy podczas jazdy w terenie i zapewniającą płynne, wydajne dostarczanie mocy podczas podróży autostradą.
Gama silników Jeepa Gladiatora obejmuje także 3,6-litrową jednostkę benzynową Pentastar V6, która jest dostępna jedynie na rynkach pozaeuropejskich i na Bliskim Wschodzie.

Najwszechstronniejszy pickup Jeepa w historii.
Jeep Gladiator zapewnia legendarne możliwości terenowe, z jakich znana jest amerykańska marki, m.in. dzięki zaawansowanemu systemowi full-time Selec-Trac 4×4, obejmującemu dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1, a także oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73:1. Oprócz doskonałych kątów natarcia, rampowego i zejścia oraz tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, wszystkie poziomy wyposażenia w gamie Gladiatora – Sport, Overland i Launch Edition – „noszą” oznaczenie Trail Rated, potwierdzające ich legendarne możliwości terenowe.

Pełna gama zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i ochrony.
Podczas projektowania nowego Jeepa Gladiatora nadrzędne znaczenie miało bezpieczeństwo kierowcy i pasażera, dlatego też samochód oferuje szereg systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz ochrony. Należą do nich m.in. reflektory full LED i kwadratowe tylne światła w technologii LED, będące na wyposażeniu seryjnym całej gamy Gladiatora. Dodatkowe standardowe elementy to kamera cofania Parkview z funkcją dynamicznej siatki, asystent parkowania wyposażony w przednie i tylne czujniki oraz system stabilizacji toru jazdy (ESC) z układem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu. Na zamówienie model może zostać zaopatrzony w system wykrywania pojazdów w martwym polu (Blind Spot Monitoring), w wykrywanie obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), przednią kamerę terenową, system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning Plus) z autonomicznym hamowaniem awaryjnym, tempomat adaptacyjny z funkcją stop oraz w automatyczne światła drogowe (AHB).

Bogate dziedzictwo.
Nowy Gladiator bazuje na bogatym dziedzictwie wytrzymałych i niezawodnych pickupów Jeepa, zapoczątkowanym w 1947 roku, kiedy to Willys Overland wprowadził na rynek 1-tonowego pickupa z napędem na cztery koła, opartego na ramie CJ-2A. W następnych czterech dekadach pojawiły się kolejne modele pickupów, w tym FC-150/170 (1957-1965), Jeep Gladiator/J Series (1963-1987), CJ-8 Scrambler (1981-1985) i Jeep Comanche (1986-1992).

Poprzedni wpis Następny wpis