Firma Hyundai wysłała dzisiaj do Szwajcarii 10 samochodów Hyundai XCIENT Fuel Cell, pierwszych na świecie masowo produkowanych ciężarówek z ogniwami paliwowymi. Firma planuje w tym roku wysłać do Szwajcarii w sumie 50 sztuk modelu XCIENT Fuel Cell, które od września będą przekazywane do Klientów flotowych w tym kraju. Do 2025 roku Hyundai planuje dostarczyć do Szwajcarii w sumie 1 600 ciężarówek XCIENT z ogniwami paliwowymi. Działania te odzwierciedlają zaangażowanie firmy w ochronę środowiska i rozwój technologii, a także dążenie do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla dzięki rozwiązaniom zeroemisyjnym.

20200706_XCIENT_Fuel_Cell_shipping (7)
XCIENT Fuel Cell
XCIENT jest zasilany układem wodorowych ogniw paliwowych o mocy 190 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 95 kW każdy. Siedem dużych zbiorników wodoru oferuje łączną pojemność około 32,09 kg wodoru. Zasięg jazdy na jednym ładowaniu modelu XCIENT Fuel Cell wynosi około 400 km*. Zasięg został optymalnie dostosowany do wymagań potencjalnych Klientów flot samochodów użytkowych, przy uwzględnieniu dostępnej infrastruktury ładowania w Szwajcarii. Czas tankowania każdej ciężarówki zajmuje w przybliżeniu od 8 do 20 minut.

XCIENT Fuel Cell Assembly (1)

 

Technologia ogniw paliwowych szczególnie dobrze nadaje się do komercyjnej spedycji i logistyki ze względu na długie dystanse i krótkie czasy tankowania. System ogniw paliwowych z dwoma stosami zapewnia wystarczającą ilość energii, aby napędzić ciężkie samochody ciężarowe podczas jazdy w górę i w dół po górzystym terenie.

XCIENT Fuel Cell

Hyundai Motor pracuje obecnie nad dalekobieżnym ciągnikiem siodłowym zdolnym do przejechania 1 000 kilometrów na jednym ładowaniu. Nowy ciągnik, wyposażony w ulepszony system ogniw paliwowych o wysokiej trwałości i mocy, trafi na globalne rynki, w tym Ameryki Północnej i Europy.

XCIENT Fuel Cell Assembly (6)
Ekosystem Zielonego Wodoru
W 2019 roku Hyundai Motor Company wraz ze szwajcarską firmą H2 Energy powołało do życia Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), projekt joint venture, za pośrednictwem którego samochody XCIENT Fuel Cell wynajmowane będą operatorom ciężarówek komercyjnych na zasadzie opłaty za użytkowanie, co oznacza, że ​​nie ma opłaty początkowej dla Klientów flotowych.
Hyundai wybrał Szwajcarię jako punkt wyjścia dla swojego przedsięwzięcia biznesowego z różnych powodów. Jednym z nich jest szwajcarski podatek drogowy LSVA od pojazdów użytkowych, z którego zwolnione są pojazdy bezemisyjne. Dzięki temu koszty transportu na kilometr dla ciężarówki z ogniwami paliwowymi są na podobnym poziomie w porównaniu do zwykłej ciężarówki z silnikiem Diesla.

XCIENT Fuel Cell Assembly (5)

Wizja biznesowa firmy Hyundai zakłada stosowanie czystego wodoru wytwarzanego z energii wodnej. Aby naprawdę zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, wszystkie ciężarówki muszą jeździć wyłącznie na zielonym wodorze. Szwajcaria jest krajem o jednym z najwyższych udziałów energii wodnej na świecie, dlatego może dostarczyć wystarczającą ilość zielonej energii do produkcji wodoru. Po rozpoczęciu projektu w Szwajcarii Hyundai planuje jego rozszerzenie również na inne kraje europejskie.

XCIENT Fuel Cell Assembly (3)
Wodorowe przywództwo Hyundaia
Hyundai myśli o przyszłości i zeroemisyjna mobilność będzie odgrywać znaczącą rolę w strategii firmy. Oprócz ciężarówek z ogniwami paliwowymi XCIENT, Hyundai jest także producentem NEXO, wodorowego SUV-a drugiej generacji. Do 2025 roku firma zamierza sprzedawać 670 000 pojazdów elektrycznych rocznie, w tym 110 000 pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi.
W grudniu 2018 roku Hyundai Motor Group ogłosiła długoterminowy plan Fuel Cell Vision 2030 potwierdzając swoje zaangażowanie w przyspieszenie rozwoju społeczeństwa korzystającego z energii wodorowej i osiągnięcie pozycji światowego lidera w dziedzinie technologii ogniw paliwowych. W ramach tego planu do 2030 roku Hyundai Motor Group zamierza dostarczać 700 000 sztuk rocznie systemów ogniw paliwowych. Ogniwa będą wykorzystywane do zasilania samochodów, a także statków, pociągów, dronów i agregatów prądotwórczych.

Poprzedni wpis Następny wpis