Najnowszy film
Hyundai i10 na nowo. Teraz to zupełnie inne auto

hyundai_i10_677

Nowy Hyundai i10 charakteryzuje się dynamicznym wyglądem i dzięki temu stał się zupełnie nowym autem. Moim zdaniem koreański producent wybrał właściwą drogę.

Samochody segmentu A dzielą się na dwa rodzaje. Pierwsze to produkty. Mają cztery koła i niską cenę. Ich zadaniem jest uzupełnić flotę samochodów firmowych i niekiedy gospodarstwo domowe o dodatkowe auto. Do tej kategorii można zaliczyć np. Fiata Pandę czy Kię Picanto. Drugą grupę zdefiniowałbym jako „fajne”. Wyglądają dobrze, pasują do gustu kobiet, ewentualnie odpowiadają mężczyznom. I na tym kończą się wymagania. Tu niekwestionowanym liderem jest Fiat 500. A do której grupy należał Hyundai i10?

Moim zdaniem pierwsza generacja do pierwszej, ale już druga zerkała w kierunku drugiej. Trzecia, najnowsza generacja tego modelu to już zdecydowanie grupa fajnych, ładnych samochodów, które można kupić wyłącznie dlatego, że się podobają.

hyundai_i10_851

Popatrzcie tylko na jego odważną, nietuzinkową stylistykę. To zupełnie inny samochód niż wcześniejszy i10, choć już poprzednik był ładny. Dach został obniżony o 20 mm, o tyle też zwiększono szerokość, co poprawia jego wygląd. Stało się mniej miejskie. Szeroki przedni grill podkreśla „sportowy” charakter. Bardzo ładnie wyglądają światła diodowe do jazdy dziennej.

Całkowicie nowe wnętrze

Hyundai i10 zyskał zupełnie nowe wnętrze z innym kształtem deski rozdzielczej, z większym, nawet 8-calowym wyświetlaczem multimedialnym i zupełnie nową tablicą wskaźników. Kokpit mocniej przypomina większe modele marki. Panele drzwi zostały zaprojektowane w taki sposób, aby wizualnie przedłużyć deskę rozdzielczą. Cztery różne kombinacje kolorów wnętrza oferują klientom jeszcze więcej możliwości personalizacji.

hyundai_i10_397

Co ciekawe, Hyundaia i10 będzie można zamówić w wariancie 4- i 5-osobowym. Ma wydłużony do 2425 mm rozstaw osi, więc oferuje więcej przestrzeni. Bagażnik ma 252 litry pojemności, więc należy do najprzestronniejszych w swoim segmencie. Dla większej wygody próg załadunkowy znajduje się teraz o 29 mm niżej.

Bezpieczeństwo na wyższym poziomie

Jak na model segmentu A, Hyundai i10 może być świetnie wyposażony w systemy bezpieczeństwa. System ostrzegania przed kolizjami czołowymi wykrywa z przodu zarówno pojazdy, jak i pieszych. Na pokładzie mogą się znaleźć także asystent świateł drogowych, asystent utrzymania pasa ruchu oraz  system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy.

Silnik?

Nawet dwa. Nowy Hyundai i10 będzie dostępny z silnikami benzynowymi:

  • 3-cylindrowy MPI o pojemności 1,0 l (67 KM i 96 Nm)
  • 4-cylindrowy MPI o pojemności 1,2 l (84 KM i 118 Nm)

Obie jednostki będą oferowane do wyboru z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową zautomatyzowaną skrzynią biegów (AMT). W porównaniu z tradycyjną automatyczną skrzynią biegów, AMT ma większą wydajność, dzięki swojej lekkości i zmniejszonemu tarciu.

Hyundai i10 będzie dostępny również z pakietem ECO, który obejmuje zmienione przełożenie skrzyni biegów, cztery miejsca oraz 14-calowe koła w celu zoptymalizowania zużycia paliwa.



Wróć