Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Hyundai i20 WRC wygrywa w rundzie mistrzostw świata | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Hyundai i20 WRC wygrywa w rundzie mistrzostw świata

Już w swoim debiutanckim sezonie zespół Hyundai Motorsport z siedzibą w Niemczech świętuje pierwsze zwycięstwo właśnie w Rajdzie Niemiec.

Jakby tego było mało, Hyundai świętuje dublet w tej wymagającej, asfaltowej rundzie WRC. Thierry Neuville, wicemistrz świata z sezonu 2013 odniósł wraz z Hyundaiem swoje pierwsze, indywidualne zwycięstwo w karierze. Na drugim stopniu podium stanął ubiegłoroczny tryumfator – Dani Sordo.

Do Niemiec przyjechały trzy załogi zespołu Hyundai Motorsport. Obok Thierry’ego Neuville’a i Daniego Sordo, jechał nie mniejszy specjalista od twardej nawierzchni – Bryan Bouffier, debiutujący w tym zespole w mistrzostwach świata. Francuz miał wcześniej możliwość pojechania, a nawet wygrania pierwszego rajdu dla Hyundaia, ale miało to miejsce w asfaltowych mistrzostwach Francji.

Rajd Niemiec rozpoczął się dla Thierry’ego Neuville’a dość dramatycznie. Belg już podczas testów zaliczył poważnie wyglądający wypadek, kilkakrotnie rolował, ale na szczęście klatka bezpieczeństwa w jego i20 WRC nie została uszkodzona. Ekipa mechaników doskonale poradziła sobie z doprowadzeniem samochodu do ładu, więc Belg mógł wystartować następnego dnia. Rozpoczął dość ostrożnie w przeciwieństwie do Daniego Sordo, który już od początku chciał trzymać kontakt z czołówką.

Gdy Thierry powoli piął się w górę klasyfikacji podczas pierwszego dnia, Dani miał walkę z Andreasem Mikkelsenem i Krisem Meeke o 3. miejsce. Na ostatnim odcinku dnia z drogi wyleciał lider rajdu Sébastien Ogier, więc każdy dostał jedną pozycję w prezencie. Jednak Sordo nie zamierzał odpuszczać i rzutem na taśmę ulokował się na 3. miejscu, wyprzedzając Mikkelsena na ostatniej próbie o 4,5 s. Tymczasem Neuville wyprzedził w drugiej pętli dnia Madsa Østberga i Mikko Hirvonena, lokując się na 5. pozycji.

Podczas drugiego etapu obie załogi Hyundaia zaatakowały. Thierry bardzo przyspieszył gdy nabrał pewności siebie. Na koniec pierwszej pętli wyprzedził Mikkelsena i Daniego Sordo. Hiszpan jechał trochę nierówno, a na odcinku nr 12 wpadł w duży poślizg, który mógł wykluczyć go z rajdu. Nie stracił jednak pozycji na rzecz Mikkelsena, a na koniec dnia duet Hyundaia zajmował 3. i 4. miejsce.

Niedziela to tylko 4 odcinki specjalne, ale jakże emocjonujący etap. Już na pierwszym oesie odpadł lider – Jari-Matti Latvala, a na kolejnym Kris Meeke, który tylko chwile cieszył się prowadzeniem. Tym samym Thierry Neuville został liderem Rajdu Niemiec, a za nim plasował się Dani Sordo. O ile Dani jechał dość zachowawczo, Thierry naciskał, choć nie było takiej potrzeby. Wygrał kolejny oes dla zespołu i odniósł pierwsze, historyczne zwycięstwo dla Hyundaia w mistrzostwach świata, w klasie WRC.

Niestety wielkiego pecha miał Bryan Bouffier, który ostrożnie i bez ryzyka jechał w Rajdzie Niemiec. Wypadł z trasy na ostatnim odcinku specjalnym i stracił 15. miejsce. Jednak prawdziwy dramat przeżył wcześniej, na koniec sobotniego etapu, kiedy był już 9., ale uderzył w jedną ze słynnych zapór przeciwczołgowych hinkelstein, uszkadzając zawieszenie. Spadł po tym na 20. pozycję, a ostatecznie nie ukończył rajdu.

Po zwycięstwie w Niemczech wypowiadali się szef zespołu Michel Nandan i kierowcy:

Michel Nandan: Czuję się, jakbym nadal śnił. Nigdy nie moglibyśmy sobie wyobrazić, że przyjeżdżając tutaj, na nasz dziewiąty rajd WRC, będziemy świętować dublet. To jest dość niezwykłe i wyjątkowe. To był pracowity weekend, z trudnymi warunkami i od wszystkich wymagał, aby dać z siebie wszystko. Nasz zespół to absolutnie pierwsza klasa i dziękuję każdemu za ten wynik. Kierowcy byli konkurencyjni od pierwszego oesu i zasłużyli na to. To wspaniałe widzieć pierwsze zwycięstwo Thierry’ego i Daniego na podium. Chcieliśmy wykorzystać ten rok na sezon nauki i nie pozwolimy, aby ten wynik nas porywał. Jednak kontynuujemy nasz rozwój i Hyundai i20 WRC cały czas się poprawia. Skorzystaliśmy na pechu innych kierowców, ale naprawdę walczyliśmy o podium i to odzwierciedla nasz postęp. Teraz będziemy cieszyć się chwilą i dziękuję każdemu za wsparcie naszego młodego zespołu.

Thierry Neuville: Jestem bardzo szczęśliwy pamiętając oczywiście o całym zespole Hyundai Shell World Rally Team i wszystkich w Alzenau. Każdy pracował wyjątkowo ciężko przez ostatni rok aby doprowadzić nas do tego niesamowitego momentu, dlatego tym bardziej cieszymy się z mojego pierwszego zwycięstwa w WRC. Co więcej, udało nam się zdobyć dwa najwyższe miejsca w naszym lokalnym ze względu na siedzibę rajdzie. Jestem szczególnie wdzięczny za ciężką pracę zespołu podczas tego trudnego weekendu. Wykonali fantastyczną robotę, która pozwoliła zapomnieć o niefortunnych testach. Naprawili samochód, który zwyciężył i tym większy jest to sukces.

Dani Sordo: To jest świetny wynik dla całego zespołu i odwdzięczenie się wszystkim ludziom, którzy tak ciężko pracują w zespole i w fabryce. Pierwszy dublet jest fantastyczny. Normalnie wolałbym wygrać, ale jestem zadowolony z drugiego miejsca i z Thierry’ego. To był trudny rajd i koncentrowaliśmy się, aby bezpiecznie dojechać do mety. Muszę powiedzieć, że zespół rozwinął się od czasu kiedy ostatni raz dla niego startowałem, zarówno jeśli chodzi o funkcjonowanie jak i osiągi samochodu. Naprawdę możemy wykorzystać ten wynik do kontynuowania naszego tempa i nauki w pierwszym sezonie.

Bryan Bouffier: Jestem rozczarowany, że nie byłem w stanie ukończyć tego rajdu. Warunki nie były łatwe, a ja wypadłem na ostatnim oesie. Pozytywne jest to, że zespół został nagrodzony dubletem, więc gratulacje dla Thierry’ego za zwycięstwo i dla Daniego za drugie miejsce. Ten wynik stanowi ogromny zastrzyk motywacji dla całego zespołu, który tak ciężko pracował przez półtora roku. Będąc częścią tej podróży od zeszłego roku, jestem blisko z zespołem i podzielam radość z ich wyniku. 

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

13 maja, 2025

Rok 2025 zapowiada się dla Nissana wyjątkowo intensywnie. Japoński producent konsekwentnie realizuje plany elektryfikacji swoich samochodów. Czeka nas debiut MICRY w formie miejskiego elektryka, premiera (...)

12 maja, 2025

To ostatni moment, by zamówić Giulię i Stelvio w wersji dostosowanej do własnych preferencji. Tylko do końca maja można wybrać konfigurację tych flagowych modeli według (...)

12 maja, 2025

Samochody dostawcze Fiata zapewniają niezawodne wsparcie w każdym biznesie. Marka oferuje świetną jakość w rozsądnej cenie. Odkryj gamę modeli Fiat Professional i wybierz pojazd, który (...)