Nowy Hyundai i30 tak naprawdę nie jest do końca nowy. Niedawno przeszedł face lifting mający na celu dostosowanie go do obecnych wymagań stawianych producentom z zakresu bezpieczeństwa i norm emisji spalin. Dostał też odświeżony wygląd w obrębie przedniego pasa, z nowym grillem i reflektorami. Warto przejrzeć cennik i wyposażenie tego wciąż atrakcyjnego modelu.
Hyundai i30 ma obecnie wszystkie wymagane elementy bezpieczeństwa, oraz takie, które w segmencie kompaktów są uznawane za standard. Już w najniższej wersji wyposażenia, przeznaczonej głównie dla flot, konfigurowanej tylko z jednym silnikiem 1.4 MPI, na pokładzie znajdzie się komplet poduszek czołowych oraz kurtyn, system ESC, asystent ruszania pod górkę, mocowania fotelików ISOFIX, sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa oraz czujnik ciśnienia powietrza w oponach. Ponadto wersja podstawowa Base obejmuje elektrycznie regulowane szyby przednie oraz lusterka z podgrzewaniem, układ wentylacji dla pasażerów kanapy z tyłu, światła do jazdy dziennej LED, reflektory z doświetlaniem statycznym, światła przeciwmgłowe czy komputer pokładowy. Zestaw nie obejmuje jedynie klimatyzacji. Wersja 5-drzwiowa kosztuje wówczas 54 400 zł.
Drugi standard wyposażenia Classic zawiera już nie tylko klimatyzację, ale także chłodzony schowek, regulację wysokości siedziska kierowcy, oświetlenie do czytania z przodu oraz radioodtwarzacz ze sterowaniem z koła kierownicy. Jest to standard dla niewymagających klientów indywidualnych lub flotowych, a ceny poszczególnych wersji silnikowych są atrakcyjne.
Podstawowa 1.4 MPI kosztuje 60 900 zł. Jest to najmniejszy benzynowy silnik, ale generuje 100 KM i rozpędza Hyundaia i30 do 183 km/h. Dwa większe silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra różnią się systemem tworzenia mieszanki. Tańszy ma klasyczny wtrysk wielopunktowy i generuje moc 120 KM. Auto w wersji Classic z tą jednostką kosztuje 63 900 zł. Droższy o 3000 zł Hyundai i30 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny osiąga 135 KM. O silnikach z rodziny GDI oraz ich zaletach już pisaliśmy na naszym blogu. Polecamy tę wersję ze względu na niższe zużycie paliwa i lepszą dynamikę.
Chcąc wybrać diesla, Hyundai proponuje trzy silniki. Najsłabszy 1.4 CRDI osiąga moc 90 KM, natomiast motor 1.6 CRDI występuje w dwóch odmianach mocy: jako LOW (110 KM) oraz HIGH (136 KM).
Jedną z zalet nowego Hyundaia i30 jest możliwość zamówienia znakomitej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej z 7 biegami DCT. Tę skrzynię można dokupić za 5500 zł do silników 1.6 GDI oraz 1.6 CRDI HIGH. Dla jednostki 1.6 MPI przewidziano konwencjonalny automat za 4000 zł. Jeżeli chcecie wiedzieć jak współpracuje skrzynia dwusprzęgłowa w parze z mocniejszym dieslem zapraszamy na nasz test Hyundaia i30 1.6 CRDI Comfort.
Hyundai i30 w droższych specyfikacjach wyposażenia jest w zasadzie samochodem kompletnym. Na pokładzie testowanej przez nas wersji Comfort znajduje się m. in. dwustrefowa klimatyzacja, regulacja wysokości siedziska dla pasażera, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, podłokietniki z przodu i z tyłu, kompletny zestaw audio oraz felgi aluminiowe. Choć jest to wersja bogato wyposażona, cena takiego samochodu zaczyna się już od 70 400 zł (wersja 1.4 MPI). Za diesla 1.4 CRDI trzeba zapłacić niewiele więcej, bo 77 900 zł. Proponujemy dokupić do takiego auta pakiet zimowy za jedyne 1000 zł, zawierający podgrzewane fotele przednie oraz podgrzewane koło kierownicy.
Wszystkie powyższe ceny dotyczą wersji 5-drzwiowej, ale nowy Hyundai i30 dostępny jest również jako 3-drzwiowy hatchback oraz praktyczne kombi. Ceny zaczynają się odpowiednio od 52 400 zł oraz 57 900 zł.