Thierry Neuville po zajęciu trzeciego miejsca w Rajdzie Australii zdobył po raz drugi w swojej karierze wicemistrzostwo świata. Zespół Hyundai Motorsport również został sklasyfikowany na drugim miejscu.

Rajd Australii to w pewnym sensie koniec pewnej ery rajdowych mistrzostw świata. Po pierwsze żegnamy stare samochody WRC. W przyszłym roku na odcinkach specjalnych pojawią się zupełnie nowe konstrukcje, których szersze i wydajniejsze nadwozia, rozbudowana aerodynamika, a także mocniejsze silniki sprawią, że auta będą dużo szybsze.

Paddon14AUS16cm507

Po drugie kończy się era zespołu Volkswagen Motorsport, z którym Hyundai walczył przez trzy minione sezony. Niemiecki team przed Rajdem Australii ogłosił wycofanie się z mistrzostw świata. Na szczęście liczba zespołów fabrycznych się nie zmniejszy, ponieważ w przyszłym roku dołącza Toyota.

W Rajdzie Australii Hyundai wystawił trzech kierowców: Thierry’ego Neuville’a, Haydena Paddona oraz Daniego Sordo. Neuville zajął trzecie miejsce i wygrał w pojedynku o wicemistrzostwo z Andreasem Mikkelsenem, zwycięzcą ostatniego rajdu w sezonie. Hayden Paddon był czwarty i o to miejsce przez cały rajd walczył z Danim Sordo. Neuville i Sordo zdobyli również punkty na Power Stage – odpowiednio 2 i 1.

Na koniec sezonu Thierry Neuville zajął drugie, Hayden Paddon czwarte, a Dani Sordo piąte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców. Drugim zespołem sezonu został Hyundai Motorsport.

Neuville14AUS16cm605

Thierry Neuville: Jestem bardzo zadowolony z tego rajdu. Mieliśmy trudne warunki pierwszego dnia z naszą pozycją startową więc nie było łatwo. Skupiliśmy się na utrzymaniu naszego czystego tempa i byliśmy w stanie osiągnąć nasz cel: podium w rajdzie i drugie miejsce w mistrzostwach. Bardzo miło było zakończyć zmagania z kilkoma punktami za Power Stage. Przez cały weekend mieliśmy tempo więc jestem szczęśliwy, że kończymy sezon w tak pozytywny sposób. Dziękuję zespołowi za świetnie wykonaną pracę w tym roku. Mieliśmy trudny początek, ale na Sardynii byliśmy w stanie pokazać szybkość i spójność. Teraz czekam na 2017 rok.

Hayden Paddon: Nie chcieliśmy się poddać. W niedzielę rozpoczęliśmy rywalizację z wiedzą, że musimy dążyć do zwycięstwa. Byliśmy zdeterminowani, by dać z siebie to co najlepsze. Nie miałem jednak prędkości potrzebnej do wygranej, ale podium byłoby świetnym zakończeniem roku. Przez to byłem załamany. Wypadliśmy na śliskim zakręcie i opona zeszła z felgi. Musieliśmy jechać 20 kilometrów na kapciu. To był koniec, ale pojechałem szybko finałowe odcinki i wróciłem na czwarte miejsce. To nie jest wynik, który chcieliśmy, ale to pokazuje nasz sezon w stylu kolejki górskiej. Mieliśmy wzloty i upadki, ale w sumie mamy wiele pozytywnych doświadczeń i nie mogę doczekać się kolejnego sezonu. Dziękuję całemu zespołowi i wszystkim kibicom za wsparcie. W przyszłym sezonie wrócimy silniejsi niż kiedykolwiek byliśmy!

Dani Sordo: Chcieliśmy mocno atakować w niedzielę, by zobaczyć jak mocny mamy finisz i końcówkę sezonu. Byliśmy w walce o czwarte miejsce z Haydenem i to była bardzo dobra próba. Oczywiście zakończenie rywalizacji na czwartym lub piątym miejscu nie ma znaczenia, ale miło było zdobyć punkty na Power Stage. Bez kary czasowej z piątku mogliśmy walczyć o podium, ale takie rzeczy zdarzają się. Dziękuję zespołowi za pracę w tym sezonie. Może nie odnieśliśmy zwycięstwa, ale kilka razy byliśmy na podium. To był pozytywny rok i zbudowaliśmy coś na przyszłość.

Wyniki Rajdu Australii 2016

1. A. Mikkelsen / A. Jaeger (VW Polo R WRC) 2:46:05.70
2. S. Ogier / J. Ingrassia (VW Polo R WRC) +14.90
3. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:12.60
4. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:26.70

5. D. Sordo / M. Marti (Hyundai i20 WRC) +1:28.30
6. M. Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +1:41.50
7. O. Tänak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +3:04.30
8. E. Lappi / J. Ferm (Skoda Fabia R5) +7:32.30
9. J.M. Latvala / M. Attila (VW Polo R WRC) +7:56.90
10. L. Bertelli / S. Scattolin (Ford Fiesta WRC) +8:00.10

Poprzedni wpis Następny wpis