Co się działo w tym miesiącu w motorsporcie u marek Grupy PGD? Sprawdźmy.
Rajd Polski
Najważniejszą imprezą sportową lipca był oczywiście Rajd Polski, będący tegoroczną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Do naszego kraju w środku lata i w czasie ogromnych upałów przyjechał oczywiście zespół Hyundai Motorsport i to w gronie liczącym aż cztery załogi. Wcześniej koreańsko-niemiecki zespół intensywnie testował w Polsce by dostosować samochód i kierowców do ogromnych prędkości rozwijanych na naszych oesach.
Obok etatowej pary Thierry Neuville i Dani Sordo na polskich odcinkach specjalnych mieliśmy okazję zobaczyć również rewelacyjnego Haydena Paddona i tegoroczny nabytek zespołu Hyundai Motorsport Kevina Abbringa. Po raz drugi z rzędu najlepszy wynik osiągnął Hayden Paddon, który ostatecznie ukończył rajd na 4. miejscu w klasyfikacji generalnej. Lider zespołu z poważnymi problemami dojechał na metę na 6. pozycji. Na przedostatnim odcinku specjalnym rolował swoim i20 WRC, a w nadwozie wbił mu się słupek płotu. Nie przeszkodziło mu to jednak w uzyskaniu niezłego, bo 11. czasu na tej próbie.
Nie najlepszym wynikiem popisał się niestety Dani Sordo, który po rajdzie przyznał, że nie spodziewał się aż tak wysokiego tempa, do którego po prostu się nie dostosował. Hiszpan zameldował się na mecie na 10. miejscu. Natomiast 15. przyjechał Kevin Abbring, który dopiero drugi raz jechał Hyundaiem i20 WRC.
Wyniki uzyskane w Polsce nie są może takie, na jakie zespół liczył, ale z drugiej strony i tak o klasę lepsze od tego co pokazali chociażby kierowcy Citroëna. Warto też zwrócić uwagę na kolejny, lepszy wynik Haydena Paddona niż rezultat uzyskany przez Thierry’ego Neuville’a. Czyżby w zespole rósł nowy lider? Nowozelandczyk ma oczywiście bardzo dużo pokory i wciąż twierdzi, że Neuville jest dla niego punktem odniesienia, ale warto zauważyć, że Paddon zbliża się powoli w klasyfikacji mistrzostw do Belga, mimo, że nie wziął udziału w pierwszym rajdzie tego sezonu.
Zespół Hyundai Motorsport bardzo zbliżył się do trzeciego w klasyfikacji zespołów ekipy Citroëna. Ma na koncie 123 punkty, o dwa mniej od francuskiego zespołu. Jeżeli kierowcy utrzymają tak wysokie tempo, to po nadchodzącym Rajdzie Finlandii sytuacja może się odwrócić. Zwłaszcza, że Thierry Neuville bardzo dobrze czuje się na fińskich oesach, ale nie można też nie doceniać rywali z obozu Citroëna.
Testy nowego i20 WRC
Zespół Hyundai Motorsport kontynuuje intensywne testy nowego Hyundaia i20 WRC, który zadebiutuje w przyszłym roku. Auto ostatnio spędziło kilka dni na asfalcie podczas przygotowań zespołu do Rajdu Niemiec. Nowa wersja koreańsko-niemieckiej rajdówki jeździła w winnicach w gminie Ensch, w Nadrenii-Palatynacie. Po raz pierwszy autem w specyfikacji asfaltowej jeździł Kevin Abbring.
Hyundai i20 R5
Hyundai Motorsport przygotowuje wersję R5 modelu i20. Nad samochodem już pracują inżynierowie, którzy chcą oddać do testu gotowy samochód pod koniec roku. Auto ma konkurować na rynku rajdówek z takimi samochodami jak Ford Fiesta R5 czy Peugeot 208 T16. Rozwój samochodu R5 ma na celu dalszą promocję globalną marki w niższych cyklach rajdowych. Nowy Hyundai i20 R5 będzie oparty na nadwoziu nowego i20.
Seat nadal dominuje w TCR – tym razem na Red Bull Ringu
Na austriackim torze Red Bull Ring rozegrano kolejny, ósmy już weekend wyścigowy TCR Intenational Series. Pierwszy wyścig padł łupem zespołu Target Competition, który korzysta z Seatów Leonów Cupra 280. Para Stefano Comini i Andrea Belicchi pokonała parę zespołu Team Craft-Bamboo, który również używa Seatów. W wyścigu na austriackim torze zadebiutował nowy samochód, Volkswagen Golf R, który bazuje na technice Seata Leona.
To właśnie to auto okazało się najszybsze w drugim wyścigu na torze Red Bull Ring. Zwycięzcą został Pol Rossel, który dopiero debiutuje w TCR. Jednak trzy kolejne pozycje zajęli już kierowcy Seatów. Za Rosselem na metę przyjechał Pepe Oriola, Jordi Gene i Sergey Afanasyev. Cała trójka z zespołu Team Craft-Bamboo.
Po wyścigu w Austrii liderem klasyfikacji generalnej kierowców został Pepe Oriola, który wyprzedza o 2 punkty drugiego kierowcę Seata, Stefano Cominiego. Trzeci jest Jordi Gene. Cała trójka używa wyścigowych samochodów Seat Leon Cupra 280.