Podczas targów elektroniki konsumenckiej CES 2018 w Las Vegas Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model Nexo zasilany ogniwami paliwowymi. Auto jest teraz technologiczną wizytówką w dziedzinie ekologicznych modeli tej marki i jednocześnie następcą wodorowego ix35 FuelCell. Doskonale wpisuje się w plan, zgodnie z którym do 2025 roku Hyundai wprowadzi do globalnej sprzedaży aż 18 ekologicznych modeli.

Dr Woong-chul Yang, Wiceprezes Hyundai Motor Company: Energia pozyskiwana z wodoru to nasza przyszłość. Hyundai stał się liderem w wykorzystaniu technologii wodorowych oferując model ix35 Fuel Cell – pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód zasilany wodorem. Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować model z wodorowymi ogniwami paliwowymi drugiej generacji, stanowiący jednocześnie kumulację najnowszych technologii.

hyundai_nexo_81

Auto będzie oferowane na niektórych rynkach, a trafi do sprzedaży już na początku 2018 r. Szacuje się, że zasięg będzie wynosił ok. 800 km na jednym tankowaniu, czyli o 200 km więcej niż ix35 Fuel Cell. Na chwilę obecną nie znamy wielu szczegółów technicznych, ale wiemy już, że obniżono masę, poprawiono osiągi, skrócono o 5 min czas tankowania. Elektryczny silnik rozwija moc 120 kW (20 kW więcej), co pozwala skrócić czas przyspieszenia do 100 km/h z 12,5 s do 9,5 s. Wymiary zewnętrzne to 467 cm długości, 186 cm szerokości i 163 cm wysokości. Rozstaw osi to 279 cm.

hyundai_nexo_127

Nowy model wyposażono w unowocześnione systemy bezpieczeństwa. Jednym z nich jest system monitorowania ruchu wokół pojazdu Blind-spot View Monitor (BVM). Obserwuje on otoczenie w zakresie 360 stopni i ostrzega kierowcę o innych pojazdach zbliżających się z każdej strony. Używane są do tego kamery. Innym aystenetem jest Lane Following Assist (LFA), który utrzymuje na środku pasa ruchu auto w zakresie prędkości od 0 do 145 km/h. Zupełną nowością, znaną obecnie jedynie z marek luksusowych jest asystent parkowania, który umożliwia zaparkowanie pojazdu zarówno z kierowcą wewnątrz jak i na zewnątrz.

Poprzedni wpis Następny wpis