Hyundai ujawnił szczegóły nowego Santa Fe, w tym dotyczące zespołów napędowych, nowej platformy i różnych funkcji.
„Nowy Santa Fe to kamień milowy w historii marki Hyundai. Dzięki nowej platformie, nowym przekładniom i nowej technologii jest oszczędniejszy, bardziej zwrotny i wydajniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Wraz z wprowadzeniem nowego Santa Fe cała nasza oferta pojazdów SUV będzie dostępna w wersjach zelektryfikowanych, począwszy od układów hybrydowych 48V po ogniwa paliwowe zasilane wodorem.” – powiedział Thomas Schemera, Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor Działu Produktów Hyundai Motor Company.

Nowe zelektryfikowane układy napędowe
Nowy Santa Fe to pierwszy Hyundai, który trafi w Europie do sprzedaży z nowymi układami napędowymi Smartstream, hybrydowym oraz hybrydowym plug-in.

1.6 Turbo Hybrid engine

Nowy silnik 1.6 T-GDI Smartstream

Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik 1.6 T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny) Smartstream i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW, zasilany z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 1,49 kWh. Nowy Santa Fe Hybrid dostępny będzie z napędem na dwa lub cztery koła. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, oferując jednocześnie niski poziom emisji bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.

Wersja hybrydowa plug-in, która pojawi się na początku 2021 roku, jest wyposażona w ten sam silnik 1.6 T-GDI Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW, czerpiącym energię z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 13,8 kWh. Ten wariant będzie dostępny z napędem na cztery koła. Całkowita moc wyjściowa wynosi 265 KM, a łączny moment obrotowy osiąga 350 Nm.

csm_hyundai-new-santa-fe-17-1610_e7ddea49dcZarówno hybrydowy układ napędowy, jak i hybrydowy plug-in są dostępne z nowo opracowaną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów (6AT). W porównaniu do swojego poprzednika przekładnia 6AT zapewnia lepszą transmisję i poprawia oszczędność paliwa.

Nowy silnik 1.6 T-GDI Smartstream jest również pierwszym silnikiem, który wykorzystuje nową technologię stale zmiennego czasu otwarcia zaworów (CVVD), a także wyposażony jest w niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (LP EGR) w celu dalszej optymalizacji zużycia paliwa. CVVD reguluje czas otwarcia i zamknięcia zaworu w zależności od warunków jazdy, umożliwiając wzrost wydajności oraz poprawę efektywności paliwowej i emisji.

Układ LP EGR zawraca część spalin do komory spalania, wytwarzając efekt chłodzenia i zmniejszając emisję tlenków azotu. Jednostka 1.6 T-GDi posiada również układ niskiego ciśnienia, który przekierowuje spaliny na front sprężarki turbosprężarki, zamiast na układ dolotowy, aby zwiększy wydajność w warunkach dużego obciążenia.

Nowy silnik Diesla z 8-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów

Alternatywnie klienci będą mogli wybrać nowy 2,2-litrowy silnik Diesla Smartstream, który został zmodernizowany w celu poprawy wydajności i obniżenia zużycia paliwa.

2.2 Diesel engine

 

Nowy silnik Diesla Smartstream o pojemności 2.2 litra

W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego silnika składa się z aluminium zamiast żelaza, co prowadzi do zmniejszenia masy o 19,5 kg. Różne części silnika zostały ulepszone, w tym wałek rozrządu, dla zmniejszenia tarcia wewnętrznego i poprawy oszczędności jednostki napędowej. Ponadto silnik został wyposażony w nowy układ wtryskowy generujący ciśnienie 2 200 barów (w porównaniu do układu wtryskowego o wartości 2000 barów w poprzednim silniku), co poprawia osiągi silnika. Czterocylindrowy silnik wytwarza 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który może być przenoszony na dwa lub wszystkie cztery koła.

csm_hyundai-new-santa-fe-01-1610_3cc11d344eNowy silnik jest połączony z nowo opracowaną 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typu mokrego (8DCT), oferując płynną zmianę biegów tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów, jednocześnie zwiększając wydajność w porównaniu do dwusprzęgłowych skrzyń biegów typu suchego. W porównaniu do 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej maksymalny moment obrotowy zwiększono o 58% dzięki optymalnej wydajności chłodzenia sprzęgieł, osiągniętej dzięki dedykowanej elektrycznej pompie oleju do ich smarowania. Wysokowydajny hydrauliczny układ sterowania składa się z opartej na sterowaniu elektrycznej pompy oleju i akumulatora. Oszczędność paliwa jest poprawiona o 3% dzięki zmniejszeniu strat mocy silnika i zwiększonej wydajności hydraulicznej w porównaniu z modelami wyposażonymi w 8-biegowe automatyczne skrzynie biegów. Nowa skrzynia 8DCT zapewnia jednocześnie bardziej sportowe wrażenia z jazdy i poprawia przyspieszenie nawet o 9% w porównaniu z modelami z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów.

8DCT_1

Nowa przekładnia 8DCT

Nowa platforma zapewnia lepszą wydajność i jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa

Nowy Santa Fe to pierwszy model Hyundai w Europie i pierwszy SUV Hyundai na całym świecie oparty na całkowicie nowej platformie pojazdów Hyundai trzeciej generacji. Nowa platforma pozwala na znaczną poprawę wydajności, prowadzenia, oszczędności paliwa i bezpieczeństwa.

Dzięki systemowi kontroli przepływu powietrza nowa platforma usprawnia wentylowanie i pozwala na rozpraszanie ciepła z komory silnika. Dzięki nowej platformie poprawiono stabilność pojazdu oraz zmniejszono wagę i obniżono środek ciężkości. Ulepszono również aerodynamikę i zminimalizowano opór powietrza, aby zapewnić doskonałą oszczędność paliwa.

Punkty mocowania przednich wahaczy zostały umieszczone bliżej środka kół, pozwalając na bardziej zwinne prowadzenie. Jednocześnie poziom hałasu został zredukowany, dzięki wzmocnionym system pochłaniania dźwięku w częściach wrażliwych na wibracje.

Nowa platforma zapewnia także znaczną poprawę bezpieczeństwa podczas kolizji. Dzięki zastosowaniu struktury wielokierunkowego rozłożenia obciążenia, tłoczenia na gorąco i integracji stalowej blachy o bardzo wysokiej wytrzymałości, platforma umożliwia lepsze pochłanianie uderzenia przez samochód w przypadku kolizji, minimalizując jednocześnie deformację przestrzeni pasażerskiej.

 

hyundai-new-santa-fe-10-1610

Podobnie jak w poprzedniej generacji, nowy Santa Fe wyposażony jest w charakterystyczną dla marki Hyundai technologię napędu na cztery koła HTRAC. Nazwa HTRAC powstałą z połączenia słów „Hyundai” i „traction” (czyli przyczepność). Technologia ta ma na celu umożliwienie zwinnego prowadzenia i lepsze wykorzystanie momentu obrotowego w zależności od przyczepności koła i prędkości pojazdu.

Po raz pierwszy nowy Santa Fe jest wyposażony w selektor trybów do jazdy w terenie. Pokrętło sterujące umieszczono w środkowej konsoli, aby wygodnie przełączać się między różnymi trybami jazdy, które optymalizują wydajność jazdy i dobierają ustawienia napędu HTRAC w różnych sytuacjach. Do wyboru są unikalne tryby do jazdy po piasku, śniegu i błocie, a także tryby jazdy ekonomiczny, sportowy i komfortowy. Dodatkowo zastosowano inteligentny tryb jazdy, którego wybór oznacza, że ​​samochód automatycznie rozpozna styl jazdy i sam wybierze tryb, dzięki czemu kierowca nie będzie musiał tego robić.

 

hyundai-new-santa-fe-14-1610Połączenie różnych trybów jazdy z napędem HTRAC poprawia osiągi, stabilność i zużycie paliwa. Na powierzchniach takich jak śnieg, żwir i błoto system zwiększa przyczepność, aby zwiększyć wydajność na zakrętach. W śliskich warunkach moc jest automatycznie rozdzielana na wszystkie cztery koła. W trybie sportowym HTRAC umożliwia lepsze przyspieszenie poprzez rozdział do 50 procent momentu obrotowego na tylną oś. W trybie komfortowym poprawia stabilność, przenosząc do 35 procent momentu obrotowego na tylne koła. W trybie ekonomicznym system poprawia zużycie paliwa dzięki napędowi tylko na przednie koła.

 

Jeżeli jesteś zainteresowany nowym modelem Zadzwoń. Będziesz informowany na bieżąco

  • Korea Motors,ul. Krasnobrodzka 5, (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa, telefon: (22) 510 00 50
  • Korea Motors, ul. Jasnogórska 60, 31-358 Kraków, telefon: (12) 662 00 50
Poprzedni wpis Następny wpis