Hyundai próbuje swoich sił nie tylko w rajdach. W ostatni weekend odbył się 24-godzinny wyścig Nürburgring, w którym Veloster Turbo odniósł zwycięstwo w swojej klasie.

Małe coupé startowało w klasie SP 2T, w której zgodnie z przepisami mogą walczyć auta o pojemności silnika nie większej niż 1,6 l. Samochody SP 2T są niemal identyczne z seryjnymi pojazdami. Zwycięski Hyundai Veloster od swojego drogowego odpowiednika różnił się przede wszystkim wyczynowym zawieszeniem oraz zmodyfikowaną charakterystyką silnika.

Za sterami coupé zasiedli Markus Schrick, Michael Bohrer, Rory Penttinen oraz Guido Naumann. W ich rękach Veloster Turbo startujący ze 123. pozycji w ogólnej klasyfikacji dotarł do mety na 71. miejscu. Pierwszy w swojej klasie Veloster zostawił kolejnego rywala SP 2T aż 6 okrążeń za sobą, przejeżdżając w ciągu nieco ponad doby 128 okrążeń, każde o długości 20,8 km.

Poprzedni wpis Następny wpis