Nissan X-Trail to duży SUV z ogromnymi możliwościami. Można nim przewieźć do siedmiu pasażerów, wybrać się na przejażdżkę po bezdrożach, a w codziennej eksploatacji okazuje się bardzo ekonomicznym pojazdem. Poznajcie ceny i wyposażenie tego samochodu.
Nie od dziś wiadomo, że jak żaden inny producent Nissan potrafi zaprojektować udanego crossovera. Ogromny sukces odniósł kompaktowy Qashqai, mniejszy Juke oraz duży SUV jakim jest X-Trail. Najnowsza generacja tego ostatniego bardzo przypomina wizualnie Qashqaia drugiej generacji i to jego ogromny atut. Ponadto ma przestronne wnętrze i bardzo ekonomiczne silniki. A ile kosztuje?
Zacznijmy od tego, że Nissan X-Trail jest dostępny z dwoma silnikami – dieslem i benzynowym – z dwoma rodzajami układu napędowego oraz dwiema różnymi skrzyniami biegów. Ponadto samochód można zamówić w jednej z trzech wersji wyposażenia, które noszą nazwy doskonale znane klientom Nissana.
Ceny Nissana X-Traila zaczynają się od 95 400 zł. Dotyczy to wersji benzynowej, z mocnym silnikiem 1,6 turbo generującym 190 KM i napędem na przednią oś. Ta oraz najprostsza wersja wysokoprężna to jedyne samochody, które można zamówić w podstawowej wersji wyposażenia Visia. Jeśli mowa o dieslu, to jest tylko jeden silnik, 130-konny 1.6 dCi, ale cena startowa 103 900 zł dotyczy przedniego napędu i manualnej skrzyni biegów. Kto chce zamówić automat Xtronic musi zdecydować się na wyższy standard Acenta i wówczas startujemy z ceną 121 900 zł. Dokładnie tyle samo kosztuje wersja z przekładnią manualną i napędem All Mode 4x4i.
Teraz przyjrzyjmy się standardom wyposażenia. Już podstawowa Visia zawiera wszystkie niezbędne do codziennej, przyjemnej eksploatacji elementy, takie jak 6 poduszek powietrznych, system ESP z układem kontroli ruchów nadwozia, system wspomagania ruszania na wzniesieniu, 17-calowe felgi z lekkich stopów, klimatyzację manualną, tempomat, elektrycznie regulowane lusterka z podgrzewaniem i elektrycznie regulowane szyby przednie, podłokietniki z przodu i z tyłu czy system audio z czterema głośnikami i sterowaniem z koła kierownicy. Za dopłatą w wysokości 3900 zł można dokupić dodatkowo pakiet systemów bezpieczeństwa, obejmujący rozpoznawanie znaków drogowych, elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, czujniki parkowania i automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne. Inną, interesującą opcją, ale dotyczącą tylko silnika Diesla jest trzeci rząd siedzeń za 4000 zł.
Wyższa wersja wyposażenia Acenta ponadto, co jest w niższym standardzie zawiera dodatkowo m. in. reflektory przeciwmgłowe, przyciemniane szyby, dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujniki zmierzchu i deszczu, spryskiwacze reflektorów, podgrzewane fotele przednie czy dwa dodatkowe głośniki systemu audio. Tak jak wspomnieliśmy, wersja Acenta umożliwa już zakup samochodu z napędem na cztery koła lub automatyczną skrzynią biegów, ale dotyczy to tylko silnika Diesla. Różnica wynosi tu 8000 zł w stosunku do wersji przednionapędowej lub z manualną przekładnią.
Ponadto można wybrać więcej opcji. W pakiecie systemów bezpieczeństwa kosztującym nieco mniej, bo 3500 zł znajdą się dodatkowo adaptacyjne światła drogowe. Droższy jest natomiast drugi rząd siedzeń (6500 zł), ale to dlatego, że występuje w komplecie z oknem dachowym. Okno dachowe można kupić też oddzielnie za 3500 zł. Warto zdecydować się na zintegrowany system nawigacji NissanConnect z systemem kamer 360 stopni za 6000 zł lub pakiet Acenta+ za 5700 zł zawierający bezkluczykowy dostęp, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, relingi dachowe i 19-calowe felgi. Ostatnią opcją dla wersji Acenta jest lakier metalizowany za 3200 zł.
Najbogatsza wersja wyposażenia Nissana X-Trail to Tekna, w której jedyną opcją jest trzeci rząd siedzeń kosztujący 4000 zł. Pozostałe elementy, które w niższych standardach są opcją, w Tekna stanowią wyposażenie standardowe, a ponadto zawiera ono również inteligentny system parkowania, systemy ostrzegające o pojeździe w martwym polu, zmęczeniu kierowcy czy poruszających się wokół auta obiektach. Wyposażeniem standardowym są również reflektory w technologii full LED z automatyczną regulacją wysokości, 19-calowe felgi z lekkich stopów, elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera oraz skórzana tapicerka.
Warto w tym miejscu dodać, że za dopłatą 4270 zł można dokupić do każdego Nissana X-Trail pakiet rozszerzonej gwarancji na okres 5 lat lub przebieg 150 tys. km.