Nowy Opel Corsa to znany od lat atrakcyjny samochód segmentu B, który w Polsce cieszy się ogromną popularnością. W zeszłym roku zadebiutowała jego piąta generacja. Sprawdźmy ile trzeba za nią zapłacić i na co warto zwrócić uwagę przeglądając cennik.

Opel Corsa dostępny jest z dość bogatą gamą jednostek napędowych – zaczynając od najprostszych 1,2 i 1,4 l po silniki turbodoładowane 1,0 i 1,4 l na dieslu 1,3 l kończąc. Najtańsza, 3-drzwiowa Corsa kosztuje 40 800 zł, a za wersję 5-drzwiową wystarczy dopłacić 1300 zł, niezależnie od wersji silnikowej czy wyposażenia.

Corsa jest oferowana w czterech standardach wyposażenia: Essentia, Enjoy, Color Edition i Cosmo. Podstawowa Essentia jest dość skromna i to propozycja dla niewymagających. Auto ma na pokładzie obowiązkowe dla wszystkich samochodów wyposażenie obejmujące poduszki powietrzne, układ ESP czy mocowania isofix. Ma także elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka i światła do jazdy dziennej. Za klimatyzację i radioodtwarzacz trzeba zapłacić odpowiednio 3300 zł i 1500 zł, ale lepiej kupić auto z pakietem Essentia Plus, dopłacając do tych elementów łącznie 4300 zł. W tej wersji wyposażenia Corsa oferowana jest tylko z podstawowymi silnikami 1,2 o mocy 70 KM, 1,4 o mocy 75 KM oraz dieslem 1,3 CDTI o mocy 75 KM.

Chcąc kupić lepiej wyposażoną Corsę, można wybrać Enjoy za 45 150 zł i poza tym, że mamy wówczas do wyboru więcej wersji silnikowych, to standardem wyposażenia jest już wspomniana klimatyzacja i radioodtwarzacz, a także regulacja wysokości fotela kierowcy, zewnętrzne klamki w kolorze nadwozia oraz 15-calowe felgi. Wersja Enjoy daje nam możliwość wyboru większej liczby opcji oraz pakietów. Na przykład pakiet Enjoy Plus, który zawiera automatyczną klimatyzację, reflektory przeciwmgielne oraz przyciemniane szyby z tyłu i to wszystko w obecnej promocji gratis! Dla komfortu podczas jazdy zimą warto zainwestować w podgrzewane fotele przednie i koło kierownicy za jedyne 1750 zł. Ciekawą opcją jest też rozbudowany system audio z 6 głośnikami, dodatkowymi wejściami i Bluetooth za jedyne 1000 zł. Dostaniemy go za darmo w wersji Color Edition.

Ta wersja wyposażenia zawiera ponadto fotele sportowe i kierownicę, dzielone oparcie kanapy, komputer pokładowy, światła przeciwmgielne oraz felgi ze stopów lekkich, a w pakiecie Plus, gratis dostaniemy automatyczną klimatyzację, przyciemniane szyby i czujniki parkowania. Za 2900 zł istnieje możliwość dokupienia w pakiecie Techno Color Edition systemu IntelliLink z kolorowym wyświetlaczem dotykowym 6,95 cala, systemu wspomagania parkowania i układu ostrzegającego przed pojazdami w martwym polu lusterek. Cena podstawowa 51 550 zł. Wersja Cosmo jest już bardzo bogato wyposażona i kosztuje 56 150 zł.

Przyjrzyjmy się teraz jednostkom napędowym. Generalnie dzielą się na wolnossące benzynowe, turbodoładowane benzynowe oraz turbodiesle. By kupić mocniejszy silnik 90 KM trzeba zapłacić minimum 49 250 zł za wersję Enjoy 1,4. Silnik ten jest dostępny również ze skrzynią zautomatyzowaną i automatyczną. Jednak świetnym wyborem jest nowoczesny, dynamiczny i bardzo ekonomiczny motor 1,0 turbo o takiej samej mocy 90 KM, kosztujący minimum 55 450 zł. Jest to optymalne źródło napędu dla samochodu tej klasy, ale dla bardziej wymagających przygotowano odmianę  115-konną tego silnika. Pośrednim motorem jest jednostka znana m. in. z większej Astry, czyli 1,4 turbo o mocy 100 KM.

Klienci chcący kupić diesla mają do wyboru dwie odmiany silnika 1,3 CDTI. Słabszy o mocy 75 KM kosztuje w wersji podstawowej Essentia 55 100 zł, w droższej Enjoy 60 050 zł. Mocniejszy o mocy 95 KM kosztuje w wersji Enjoy 61 450 zł.

Do rodziny dołączyła również najbardziej oszczędna wersja dwupaliwowa ecoFLEX zasilana benzyną i LPG. Auto z silnikiem 1,4 o mocy 90 KM można kupić już za 52 950 zł. Auto ma fabryczną instalację gazową, przygotowaną specjalnie do tego modelu i silnika, a wszystkie jej elementy są zintegrowane z autem. Czyni to z Corsy ecoFLEX samochód bardzo przyjemny i przede wszystkim wyjątkowo tani w eksploatacji.

Na koniec warto wspomnieć o atrakcyjnych pakietach stylistycznych, pozwalających zindywidualizować wygląd swojego auta. Są to m. in. pasy na nadwozie, oklejenia lusterek zewnętrznych, ozdobne listwy ochronne oraz okleiny na dach.

Odwiedź stronę salonów Opla Grupy PGD i dowiedz się jeszcze więcej o nowym Oplu Corsa.

Poprzedni wpis Następny wpis