Ford Mustang to nie tylko legenda oraz ikona motoryzacji, ale również znakomity wóz sportowy, dający niezwykle dużo frajdy z jazdy. Chęć posiadania Mustanga w Europie, w tym również w Polsce przez lata była ogromna. W tym roku marzenie przybliżyło się i Ford zdecydował o wprowadzeniu na nasz rynek tego klasyka w najnowszej generacji. Ceny są absolutnie bezkonkurencyjne, a lista wyposażenia standardowego długa. Zresztą sami się przekonajcie.
Ford Mustang jest oferowany w dwóch odmianach silnikowych, każda ze skrzynią biegów manualną lub automatyczną, a także w dwóch odmianach nadwozia. Podstawową wersją jest coupé, nazwane w tym przypadku Fastback z silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 317 KM. Za takie auto zapłacimy 157 000 zł, przy czym dopłata za automatyczną skrzynię biegów wynosi 9000 zł. Wersja Convertible, czyli kabriolet z taką jednostką napędową kosztuje 174 000 zł z przekładnią manualną.
Drugą możliwością jest wybranie odmiany GT, czyli napędzanej silnikiem V8 o pojemności 5 litrów i mocy 421 KM. Mustang Fastback GT kosztuje 178 000 zł, dopłata za automat to standardowe 9000 zł. Wersję otwartą GT kupicie za 195 000 zł, więc i w tym przypadku różnica pomiędzy Fastbackiem i Convertible to 17 000 zł. Warto zauważyć, że Fastback GT jest tylko 4000 zł droższy od Convertible z silnikiem 2.3 EcoBoost.
Tak jak pisaliśmy we wstępie, wyposażenie Forda Mustanga nie pozostawia wiele do życzenia. Ford nie oferuje różnych wersji wyposażenia, tylko jeden bogaty standard z nielicznymi opcjami. Ów standard obejmuje m. in. komplet systemów przeciwpoślizgowych i system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, komplet poduszek powietrznych wraz z poduszką kolanową kierowcy oraz kurtynami powietrznymi dla pasażerów drugiego rzędu w nadwoziu Fastback. Ponadto na pokładzie znajduje się radioodtwarzacz CD z 8-calowym ekranem, Bluetooth, 9 głośnikami i sterowaniem głosowym, dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, kamera cofania, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, skórzana tapicerka w kolorze ciemnym, jasnym lub brązowym do wyboru, a w nadwoziu Convertible również elektrycznie składany i rozkładany dach. Jeśli chodzi o felgi aluminiowe, to zarówno w standardzie jak i w opcjach jest dostępny rozmiar tylko 19 cali, natomiast są do wyboru różne wzory i odcienie.
Z ciekawych opcji podnoszących komfort jazdy można wymienić pakiet Premium za 10 600 zł, który zawiera rozbudowany zestaw multimedialny z nawigacją i 12 głośnikami, perforowaną tapicerkę, podgrzewane i wentylowane fotele z przodu, chromowane ramki szyb oraz czujniki parkowania. Jeżeli jesteście zainteresowani tylko systemem multimedialnym możecie go zamówić za 5100 zł. Same czujniki parkowania to koszt 1400 zł. Podgrzewane fotele poza pakietem kosztują 2500 zł.
Można też zdecydować się na poprawę czy indywidualizację wyglądu Mustanga poprzez zamówienie czarnego dachu lub pasów wzdłuż nadwozia za 2600 zł. Opcjonalne obręcze kół wymagają dopłaty tylko 1700 zł, natomiast sportowe fotele Recaro 7700 zł. Niektóre z opcji są niedostępne dla wersji Convertible. Warto też wspomnieć o lakierach, z których trzy standardowe uzupełniają lakiery metalizowane lub specjalny czarny za 3000 zł, albo specjalny żółty za 5400 zł.
Jesteś zainteresowany Fordem Mustangiem? Umów się na jazdę próbną!