Nissan Juke
fot. D&D

W 2010 roku Nissan wprowadził do sprzedaży niewielkiego crossovera o nazwie Juke. Do dziś samochód ten wzbudza skrajne uczucia, ale chętnych na jego zakup nie brakuje. Sprawdźmy, ile trzeba za niego zapłacić w polskim salonie.

Od 11 maja w sieci salonów Nissana obowiązują ceny promocyjne, które są w niektórych przypadkach niższe nawet o 5 tys. zł w porównaniu ze standardowymi. Warto zwrócić także uwagę na nową wersję modelu Juke o nazwie Shiro, która charakteryzuje się kilkoma dodatkami stylistycznymi.

Obecnie ceny Nissana Juke zaczynają się od 57 900 zł, a kończą na 99 700 zł. Najtańsza wersja wyposażeniowa nazywa się Visia. Droższe od niej są Acenta oraz Tekna. Zdecydowanie najbardziej ekskluzywna jest wspomniana odmiana Shiro, za którą trzeba dopłacić aż 9 tys. zł w porównaniu z wersją Tekna.

Nissan Juke
fot. D&D

Shiro to Juke w garniturze postawiony na 17-calowych obręczach aluminiowych. Klamki drzwi oraz lusterka połyskują srebrnym lakierem, a słupki B są w kolorze Black piano. Przeszycia na kierownicy i fotelach mają kolor biały, tak jak podłokietniki i konsola centralna. W nocy dostrzec można podświetlane wewnątrz progi ochronne.

Nissan Juke 1.6 DIG-T – japoński kosmita [test]

Klient ma do wyboru właściwie dwie jednostki napędowe: 1,6-litrową benzynę oraz 1,5-litrowego diesla. O ile silnik 1.5 dCi o mocy 110 KM dostępny jest wyłącznie z 6-biegową przekładnią manualną, o tyle benzyniaka można dostać już w kilku ciekawych wariantach. Podstawowy rozwija moc 117 KM i może współpracować z 5-biegowym manualem lub bezstopniową przekładnią CVT. Różnica w cenie wynosi 6 tys. zł.

Nissan Juke
fot. D&D

Najciekawszą opcją jest jednak turbodoładowana odmiana tego silnika 1.6 DIG-T, generująca moc 190 KM. Skrzynia manualna o sześciu przełożeniach dostępna jest w tym przypadku we wszystkich wersjach wyposażenia (poza Visiaą). Jeśli klient zdecyduje się dodatkowo na skrzynię CVT z napędem 4×4, czeka go łączny wydatek powyżej 90 tys. zł za model Tekna lub Shiro.

Przyjrzyjmy się jednak podstawowemu wyposażeniu najtańszej wersji Juke’a za 57 900 zł. Pod względem bezpieczeństwa Nissan nie uznaje kompromisów i nawet Visia jest uzbrojona we wszystkie elementy z tej kategorii, które znajdują się również w najbogatszej wersji. Pasażerowie chronieni są zatem kompletem sześciu poduszek powietrznych, 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa w każdym z pięciu miejsc oraz zagłówkami. Na pokładzie są również systemy ESP, ABS, EBD, Brake Assistant oraz immobiliser. Z zewnątrz Visię można rozpoznać po 16-calowych felgach stalowych z kołpakami. Wszystkie wersje mają też elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne. Standardem jest klimatyzacja manualna, regulacja wysokości fotela kierowcy i dzielone, składane oparcie tylnej kanapy.

Nissan Juke
fot. D&D

Największa różnica pomiędzy wersjami Visia i Acenta to zainstalowane nagłośnienie oraz multimedia. W tej pierwszej znajduje się zwykłe radio CD z czterema głośnikami. W droższej Acenta odtworzymy także pliki MP3, skorzystamy z systemu Bluetooth, sterowania radiem z kierownicy czy gniazda USB. Najtańszy Juke wyposażony jest też w centralny zamek sterowany pilotem i elektrycznie sterowane szyby.

Decydując się na wersję Acenta za minimum 62 400 zł, klient ma do wyboru więcej silników niż tylko podstawowy 1.6 117 KM. Wyposażenie obejmuje tempomat, a kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte są skórą. Z zewnątrz tę odmianę można rozpoznać po 17-calowych felgach ze stopów lekkich, przednich reflektorach przeciwmgłowych, klamkach drzwi w kolorze nadwozia lub opcjonalnie przyciemnianych szybach.

Nissan Juke
system Nissan Connect; fot. D&D

Ceny wersji wyposażeniowej Tekna zaczynają się od 68 200 zł. W standardzie ma ona wspomniane przyciemniane szyby, a także inny wzór 17-calowych felg. Największe zmiany wewnątrz to automatyczna klimatyzacja i dodatkowe systemy Nissan Dynamic Control System wraz z Nissan Connect. Ten drugi to m.in. 5-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy LCD, gniazdo iPod, tylna kamera cofania i sześć głośników. Kierowca zadowolony będzie także z automatycznych świateł i czujnika deszczu.

Wyposażenie wersji Shiro technicznie niczym nie różni się od odmiany Tekna, tyle że w standardzie klient otrzymuje skórzane siedzenia z funkcją podgrzewania oraz system inteligentnego kluczyka. Resztę zmian stylizacyjnych obejmujących tę wersję opisałem na początku artykułu.

Nissan Juke
fot. D&D

Przy zakupie Nissana Juke dostępne są różnego rodzaju pakiety wyposażeniowe do poszczególnych wersji w cenach od 1400 zł do 3500 zł. Lakier metalizowany wymaga dopłaty 1800 zł, a rozszerzenie gwarancji do 5 lat lub limitu 150 000 kilometrów 2280 zł.

Decydując się na zakup Juke’a w jednym z salonów Nissan Japan Motors w Bielsku-Białej, Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Krakowie, Tychach i Warszawie, można rozpatrzyć też oferty samochodów dostępnych od ręki. Ich pełną listę znajdziecie na oficjalnej stronie dilera.

Poprzedni wpis Następny wpis