Hyundai i30 to całkowicie nowy model w gamie koreańskiego producenta, który radykalnie zmienił się w stosunku do poprzednika. Nie tylko nabrał nowoczesnego i sportowego charakteru, ale także oferuje nowe silniki i elementy wyposażenia.
Nowy Hyundai i30 wystartował na polskim rynku z ceną 65 700 zł. Wysoka? Owszem, jest wyższa niż wcześniej, ale powodem takiej zmiany jest usunięcie z oferty modelu bazowego, którego i tak nie kupowano, a widniał w cenniku głównie po to, by przyciągnąć klientów. Teraz Hyundai kładzie karty na stół i bez udawania czegokolwiek mówi otwarcie: nowy i30 w podstawowej wersji Classic Plus jest wyposażony w to, czego oczekuje klient, a nawet znacznie więcej.
Standard Classic Plus obejmuje zatem takie elementy jak: sześć poduszek powietrznych, system kontroli podjazdu, system antykolizyjny z automatycznym hamowaniem, system utrzymania pasa ruchu, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane lusterka z podgrzewaniem, klimatyzacja, tempomat czy radio ze sterowaniem z kierownicy.
Ponadto, dopłacając tylko 3400 zł otrzymacie dodatkowo w pakiecie „automatyczna klimatyzacja” dwustrefową, automatyczną klimatyzację, szyby elektryczne z czujnikiem zabezpieczającym przed przycięciem, elektrycznie składane lusterka, światła diodowe do jazdy dziennej, przednie światła przeciwmgielne i funkcję statycznego doświetlania zakrętów. Ciekawą opcją jest także pakiet „business” za 1100 zł zawierający skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, regulację podparcia lędźwiowego fotela kierowcy i system bluetooth.
Czy to nie jest już kompletnie wyposażone auto? Właśnie takimi klienci wyjeżdżają z salonów. Porównując standard podstawowy z konkurencyjnymi modelami innych marek okaże się szybko, że cena nie tylko nie jest wygórowana. Jest wręcz atrakcyjna.
Hyundai przygotował dla modelu i30 aż cztery standardy wyposażenia. Drugim jest Comfort, różniący się detalami zewnętrznymi, jak chromowany grill czy aluminiowe obręcze kół o średnicy 16 cali. W wyposażeniu znajduje się także doświetlanie statyczne zakrętów, reflektory przeciwmgielne czy dzienne w technice diodowej. To co zawiera pakiet „business” jest dostępne bez dopłaty. Wersja Comfort jest droższa od Classic Plus o 5000 zł.
Kolejne 5000 zł dołożycie do specyfikacji Style, której seryjnym wyposażeniem jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, elektrycznie składane lusterka, 17-calowe obręcze kół, a także radio z 5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym i kamerą cofania.
Do najwyższej specyfikacji Premium trzeba dopłacić kolejne 7000 zł, ale wyposażenie jest już bardzo bogate. W standardzie otrzymacie bezkluczykowy dostęp do samochodu, nawiewy układu wentylacji dla pasażerów z tyłu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy, tylne światła diodowe, tapicerkę skórzano-materiałową, podgrzewaną kierownicę i fotele. Jest też możliwość dokupienia pakietu bezpieczeństwa za 4100 zł, w skład którego wchodzi: poduszka kolanowa kierowcy, system autonomicznego hamowania (tryb miejski z wykrywaniem pieszych), system monitorowania martwego pola oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym.
Nowy Hyundai i30 jest dostępny nie tylko w czterech standardach wyposażenia, ale także w sześciu wersjach silnikowych, przy czym trzy z nich z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Oto ceny podstawowe poszczególnych wersji Hyundaia i30:
- 1.4 MPI (100 KM) – od 65 700 zł (Classic Plus)
- 1.0 T-GDI (120 KM) – od 72 200 zł (Classic Plus)
- 1.4 T-GDI (140 KM) – od 81 200 zł (Comfort)
- 1.6 CRDI (95 KM) – od 77 000 zł (Classic Plus)
- 1.6 CRDI (110 KM) – od 79 500 zł (Classic Plus)
- 1.6 CRDI (136 KM) – od 88 500 zł (Comfort)
Ponadto, za automatyczną skrzynię biegów 7-DCT łączoną z benzynowym silnikiem 1.4 T-GDI oraz dieslami o mocy 110 i 136 KM dopłacicie 6000 zł.