Infiniti EX
Infiniti EX

Infiniti to jedna z tych marek, które miniony rok mogą uznać za wyjątkowo udany. Obfitował on w sporo wydarzeń, które na lata mogą zdeterminować drogę motoryzacyjnego rozwoju Infiniti.

Dla korporacji najważniejsze, co się zdarzyło, to niestety tsunami w Japonii. Nie dlatego, że fala zniszczyła 1300 samochodów (bo były to modele EX, FX i M, przygotowane do dystrybucji na rynek amerykański i do dealerów w Japonii), ale ponieważ wpłynęła na znaczący wzrost kursu jena.

Japonia

“Tsunami spowodowało, że brakowało agresywnej polityki handlowej i możemy spodziewać się podwyżki cen aut” – mówi Radosław Pszczółka, szef PR-u Infiniti w Polsce. Na szczęście nie zabrakło samochodów. Polski oddział zareagował bardzo szybko.

Jak mówił w tamtym czasie Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska: “Nie będę ukrywał, że przyspieszyłem nieco rezerwacje samochodów spośród znajdujących się już na statkach i zakładam, że nasz zapas wystarczy na pięć miesięcy sprzedaży”. Szacował, jak się potem okazało, z precyzją zegarmistrza.

Centrala Infiniti Global, mieszcząca się w Jokohamie (Prefektura Kanagawa), Centrum Techniczne Grupy Nissan oraz Centrum Zaawansowanej Technologii Grupy Nissan, mające siedziby w Atsugi (również Prefektura Kanagawa) wznowiły pracę po kilku dniach od tsunami, a produkcja w fabryce Infiniti w Tochigi została wstrzymana do 18 marca. W międzyczasie prowadzono kontrole bezpieczeństwa.

Na szczęście rok 2011 to nie tylko negatywne wydarzenia dla marki Infiniti. Sporym sukcesem marketingowym okazała się współpraca z Red Bull Racing i Sebastianem Vettelem. Punktem odniesienia dla przyszłości marki stała się za to Etherea, niesamowity samochód koncepcyjny, który zachwycił podczas targów w Genewie.

Sebastian Vettel
Sebastian Vettel

We wrześniu 2010 roku Andy Palmer, wiceprezes Infiniti ds. planowania globalnego, zdradził, że Infiniti testuje koncepty luksusowego samochodu klasy performance, który ma być pozycjonowany poniżej linii G. Targi w Genewie dokładnie pokazały, co miał na myśli.

Etherea, czteromiejscowy kompakt o oryginalnych liniach i masywnych kształtach, wyróżniał się nietypowym rozwiązaniem konstrukcji przeszklonego dachu, w której wyeksponowano tylko bardzo mocno pochylone słupki A i ciekawie ukształtowane słupki C. Jak mówił wtedy w Genewie Takashi Nakajima, projektant auta, to koncept, który nie zostanie zamknięty w garażu, lecz wyjedzie na ulice i zdefiniuje przyszłe samochody Infiniti.

[youtube]http://youtube.com/v/Q9L3KZPwrbk[/youtube]

Podczas tych samych targów organizacja Euro NCAP wręczyła marce nagrodę Advanced Award za innowacyjność w zakresie bezpieczeństwa drogowego. Jedenasta w historii nagroda tego typu była wyrazem uznania dla opracowanego przez Infiniti systemu zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention system), mogącego ratować życie. Była także uhonorowaniem dążenia tej luksusowej marki do wyposażania w system LDP jak największej liczby modeli w gamie.

Jeszcze przed genewskimi targami do sprzedaży trafił model M35hnajszybsza hybryda na świecie. Ceny w Polsce zostały ustalone na poziomie 260 tys. zł za wersję podstawową. Nowe Infiniti M35h jest dostępne w salonach w dwóch wersjach: GT i GT Premium, z bogatym – jak na markę Infiniti przystało – wyposażeniem standardowym.

Infiniti M35h
Infiniti M35h

Kolejne mocne wejście Infiniti zanotowało we Frankfurcie. Dwadzieścia dwa lata po swoim debiucie w USA, a zaledwie trzy lata od pojawienia się w Europie, Infiniti po raz pierwszy uczestniczyło w tym salonie motoryzacyjnym. Udział marki w tych targach miał wyznaczać początek nowego, sześcioletniego planu rozwoju, który zakłada do roku 2016 wzrost sprzedaży do poziomu 10% udziału w światowym rynku samochodów luksusowych.

“Salon we Frankfurcie jest dla nas ważnym wydarzeniem, ponieważ daje nam szansę przedstawienia planów rozwoju na najbliższe sześć lat” – mówił Toru Saito, wiceprezes korporacji i lider Infiniti Business Unit. “Zależy nam na rozwoju firmy, co udowodnimy, wprowadzając wiele nowych produktów oraz otwierając kolejne Centra Infiniti w Europie” – dodał.

“Nigdy wcześniej nie byliśmy w lepszej formie, aby zaprezentować się niemieckiej publiczności” – powiedział Bernard Loire, wiceprezes Infiniti na Europę i Bliski Wschód. “Infiniti w ciągu trzech lat swojej obecności w Europie wzmocniło się i zakorzeniło na dobre, a teraz dzięki współpracy z partnerami marka staje się coraz bardziej znana”.

Infiniti FX RBR
Infiniti FX RBR

Infiniti pojawiło się na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie w świetnej formie, w atmosferze entuzjazmu towarzyszącego jej samochodom, technologiom i usługom. Rangę producenta dodatkowo zwiększyły kolejne sukcesy jego partnera z wyścigów Formuły 1 – zespołu Red Bull Racing – oraz osoba światowego ambasadora marki – Sebastiana Vettela.

Salon we Frankfurcie był dla niemieckiej i europejskiej publiczności kolejną okazją okazją do obejrzenia modelu Etherea. Tuż po wejściu do sprzedaży w Europie pokazano również M35h, pierwszą hybrydę marki, a równocześnie najszybszy i najbardziej ekologiczny samochód Infiniti.

Podczas salonu zaprezentowano także najnowsze, uaktualnione wersje modeli G37 Coupé, G37 Sedan i G37 Cabrio, napędzane potężnym, kultowym już silnikiem benzynowym V6. Pojawił się także crossover coupé EX, dostępny nie tylko w wersji z silnikiem benzynowym V6, lecz także z silnikiem Diesla V6.

Zadebiutował także koncept Infiniti FX Vettel Edition, zaprojektowany i zbudowany dla dwukrotnego mistrza świata Formuły 1, Sebastiana Vettela. W październiku zapowiedziano, że auto wejdzie do seryjnej produkcji. Szef Infiniti, wiceprezes korporacji, Andy Palmer mówił:

“Przygotowanie FX w wersji Sebastian Vettel na salon we Frankfurcie było zabawą, ale również w pewnym sensie projektem pilotażowym. Model ten ma być dla Infiniti tym, czym AMG dla marki Mercedes-Benz czy seria M dla BMW. Chcieliśmy sprawdzić możliwości organizacyjno-produkcyjne i zobaczyć, czy jesteśmy w stanie poradzić sobie z tego typu wersjami specjalnymi. FX w wersji Sebastian Vettel dowodzi, że możemy produkować krótkie serie specjalne i właśnie FX SV wejdzie na rynek jako pierwszy” – opowiadał Palmer.

Infiniti FX Sebastian Vettel edition
Infiniti FX Sebastian Vettel edition

Zaprezentowany we Frankfurcie samochód koncepcyjny narodził się w wyniku spotkania Sebastiana Vettela, jeżdżącego prywatnie Infiniti FX, z dyrektorem  kreatywnym Infiniti Shiro Nakamurą podczas tegorocznego salonu w Genewie. Pięciolitrowy silnik V8 został poddany tuningowi, dzięki czemu dostarcza teraz moc 420 KM. Udoskonalono również właściwości aerodynamiczne, zwiększając siłę dociskającą. Współpraca Infiniti z Red Bull Racing zaowocowała crossoverem osiągającym prędkość 300 km/h, uznanym za najbardziej ekskluzywnego sportowego crossovera, jakiego kiedykolwiek skonstruowano.

Współpraca z Red Bullem będzie kontynuowana w bieżącym roku. Infiniti w październiku ogłosiło, że rozszerzy współpracę z zespołem Red Bull Racing Formuły 1 na sezon 2012. Informację tę podano po tym, jak kierowca Red Bull Racing i światowy ambasador marki Infiniti Sebastian Vettel zdobył drugi tytuł mistrza świata.

W sezonie 2012 identyfikacja wizualna marki Infiniti na bolidach Red Bull Racing F1 będzie bardziej widoczna – na bokach podwozia i górnej części kokpitu bolidu następnej generacji pojawią się logo większych rozmiarów. Nazwa i logo Infiniti będą się też bardziej wyróżniały na kombinezonach kierowców oraz elementach wyposażenia zespołu. Infiniti i Red Bull Racing planują też mocniejsze uwypuklanie swojego partnerstwa poprzez liczniejsze działania marketingowe oraz medialne w ciągu całego roku.

Infiniti JX
Infiniti JX

Ważne wydarzenie miało także miejsce w sierpniu. Na Pebble Beach Concours d’Elegance w Kalifornii Infiniti zaprezentowało prototyp JX. Finalny projekt siedmioosobowego crossovera został pokazany w listopadzie w Los Angeles podczas targów motoryzacyjnych. Samochód trzyma się tradycyjnej linii Infiniti. Jest nowoczesny, z charakterystycznymi kreskami nadwozia.

Infiniti przedstawiło JX-a jako auto siedmioosobowe. Obiecuje też, że każdy pasażer będzie miał dla siebie odpowiednią ilość miejsca. W aucie są trzy rzędy siedzeń, zaprojektowane tak, by jak najlepiej wykorzystać przestrzeń i zapewnić bezpieczeństwo. W Stanach Zjednoczonych auto trafi do sprzedaży wiosną 2012, a będzie kosztować od 40 tys. dol.

[youtube]http://youtube.com/v/i2H2gx5Vvcs[/youtube]

Pod koniec roku Infiniti ogłosiło także, że pogłębia prace nad projektem technologicznie zaawansowanego sportowego samochodu koncepcyjnego o zwiększonym zasięgu. Koncept, który ma być pokazany podczas salonu samochodowego w Genewie, w marcu 2012 roku, to wysoce zaawansowany pojazd elektryczny, który ma posłużyć do zwiększenia potencjału samochodów o wysokich osiągach i niskiej emisji. Rok 2012 zapowiada się więc równie intrygująco.

Poprzedni wpis Następny wpis