cq5dam.web.1280.1280

Nowy Opel Astra w kilku dziedzinach ma być liderem w swojej klasie. Jednym z elementów, którego nie znajdziecie u żadnego z konkurentów są inteligentne światła diodowe IntelliLux. Innym mają być nowe, bardzo komfortowe fotele AGR z 18-kierunkową regulacją, podgrzewaniem, wentylowaniem i masażem.

Opel oferuje do nowej Astry bardzo zaawansowane fotele ergonomiczne będące opcją, mające zapewnić wyjątkową wygodę i komfort podróżowania na długich dystansach. Tak jak wcześniej stosowane fotele premium, również i te zostały opracowane wspólnie z ekspertami ze stowarzyszenia Aktion Gesunder Rücken (AGR) zajmującego się zdrowiem kręgosłupa. Prace rozpoczęto już na etapie projektowania samochodu aby idealnie rozmieścić wszystkie fotele i umieścić je na właściwej wysokości. Dzięki znakomitej organizacji wnętrza, pomimo mniejszych rozmiarów zewnętrznych, nowa Astra jest bardziej przestronna od poprzednika, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń. Uzyskano ją m. in. dzięki odpowiedniemu kształtowi oparć przednich. Ponadto zredukowano ich masę łącznie o 10 kg.

cq5dam.web.1280.1280 (2)

Podczas projektowania wnętrza samochodu z nowymi fotelami starano się uzyskać sportową pozycję za kierownicą, którą docenią szczególnie wyżsi kierowcy. Jednocześnie nie pozostawiono miejsca na kompromisy bo dzięki największej w klasie regulacji wysokości foteli, również niscy kierowcy będą się czuli doskonale w nowej Astrze. Natomiast każdy znajdzie odpowiednią pozycję dzięki aż 18-kierunkowej regulacji. W zależności od stopnia zaawansowania foteli można cieszyć się czterokierunkową elektryczno-pneumatyczną regulację podparcia lędźwiowego, regulację pochylenia siedziska, regulację długości siedziska oraz kontur fotela dostosowujący się do naturalnej krzywizny kręgosłupa. W wersji premium foteli ergonomicznych AGR dodatkowa funkcja obejmuje  elektryczno-pneumatyczną regulację bocznych segmentów oparcia, co umożliwia jego zwężenie lub poszerzenie w celu skutecznego podtrzymywania tułowia.

cq5dam.web.1280.1280 (1)

Nową funkcją foteli ergonomicznych AGR Opla Astry będzie masaż oraz chłodzenie pleców kierowcy wraz z systemem odsysania wilgoci. Oddychająca tkanina tapicerki i perforowana poliuretanowa pianka odprowadzają wilgoć, a tym samym pomagają utrzymać właściwy mikroklimat w fotelu. Tapicerkę wspomagają nieduże wentylatory odsysające wilgoć z przestrzeni pomiędzy oparciem a plecami pasażera. Oczywiście nie brakuje również ogrzewania foteli, a także dwóch skrajnych miejsc kanapy.

29 września ruszyła produkcja nowego Opla Astry w Gliwicach, choć zamówienia można było składać nieco wcześniej. Do momentu rozpoczęcia produkcji Opel zebrał już 30 tys. zamówień na to auto. Samochód na polskim rynku kosztuje minimum 59 900 zł, a w cenniku fotele AGR znajdziemy w pakiecie „Elektryczny fotel kierowcy AGR” kosztujący 1900 zł dla wersji wyposażenia Dynamic oraz Elite.

Jeżeli jesteś zainteresowany nowym Oplem Astrą i fotelami AGR koniecznie odwiedź salon Opla Westmotor.

Poprzedni wpis Następny wpis