Ford sprytnie podzielił rodzinę aut użytkowych na dwie linie: Transit i Tourneo. Ta pierwsza reprezentuje klasę robotniczą, zawierając w nazwie Transit nie jeden, ale aż 4 modele. Tymczasem Tourneo to samochody osobowe, bazujące na modelach dostawczych. Zaprezentujemy dziś rodzinę Transit.

Ford Transit to już nie tylko duże auto dostawcze, którego test możecie znaleźć na łamach naszego bloga. Dziś Transit to cała gama modeli użytkowych od najmniejszego Couriera poprzez Connecta, aż do wielkiego brata Custom, a na królu tego rodu, Transicie kończąc.

Ford Courier to bazujący na płycie podłogowej Forda Fiesty, nieduży pojazd użytkowy. Niewiele ponad 4-metrowy samochód ma trafić w potrzeby przedsiębiorców szukających środka transportu po miejskich arteriach i na niedużych dystansach, przewożących nieduży ładunek. Przestrzeń ładunkowa jaką oferuje Courier to 2,3 m3 objętości i 1,62 m długości, ale przy złożeniu fotela pasażera, węższe przedmioty mogą mieć 2,43 m długości. Wielkim atutem Couriera jest jego ładowność, która wynosi 660 kg, co przy kierowcy ważącym 75 kg daje jeszcze prawie 600 kg ładunku.

Do napędzania niewielkiego auta zaangażowano niewielkie jednostki napędowe. Courier może być wyposażony w litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 100 KM, lub jeden z dwóch wysokoprężnych 1,5 TDCi lub 1,6 TDCi. Mniejszy osiąga 75 KM, większy 95 KM. Auto jest dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych, jako kombi lub van. Ten drugi ma tylko przednie fotele, natomiast droższe o ok. 5,5 tys. zł kombi jest w zasadzie autem 5-osobowym. Ceny Couriera zaczynają się od 53 146 zł brutto. Do silnika 1,5 TDCi trzeba dopłacić 4300 zł.

Jeśli potrzebujecie czegoś większego, to Ford oferuje model Connect. To prawdziwy mistrz funkcjonalności. Nie przez przypadek zdobył prestiżową nagrodę Międzynarodowego Vana Roku 2014. Auto już w momencie zakupu można doskonale dopasować do własnych potrzeb. Transit Connect dostępny jest w dwóch wersjach długości. Krótszy zapewnia przestrzeń ładunkową na poziomie 2,9 m3, natomiast dłuższy 3,6 m3. Maksymalna długość ładunku to odpowiednio 3 m i 3,4 m. Ładowność krótszej wersji to maksymalnie 825 kg, natomiast dłuższej 1000 kg. To już prawdziwe auto dostawcze.

Podobnie jak w przypadku Transita Couriera, Connect jest dostępny jako kombi lub van, przy czym kombi może przewozić nawet 7 pasażerów. Z kolei van jest sprzedawany w wersji 2- lub 5-osobowej dla obu długości. Ford Transit Connect dostępny jest z silnikami benzynowymi 1,0 EcoBoost (100 KM) lub 1,6 EcoBoost (150 KM) oraz z dieslem 1,6 TDCi (75, 95 lub 115 KM). Dłuższy Transit Connect Kombi dostępny jest tylko z silnikami Diesla.

Ceny Transita Connect zaczynają się od 68 819 zł brutto, natomiast dłuższy odpowiednik jest ok. 4000 zł droższy. Za kombi trzeba zapłacić minimum 71 033 zł.

Prawie największym przedstawicielem rodziny Transit jest model Transit Custom, duże auto dostawcze do przewozu sporych ładunków. Podobnie jak jego mniejsi bracia, Custom jest sprzedawany w dwóch wersjach długości i dwóch rodzajach nadwozia: kombi i van. W wersji z krótkim rozstawem osi Ford Transit Custom zapewnia aż 6 m3 przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo przegroda oddzielająca kabinę pasażerską od przestrzeni ładunkowej wyposażona jest w lukę pozwalająca na przewożenie wąskich przedmiotów (np. rur) o długości do 3 m (3,4 m przy długim rozstawie osi). Ponadto ten model można zamówić z podwyższonym dachem, zapewniającym aż 6,8 m3 objętości w dłuższej wersji. Custom jest dostępny w trzech wersjach ładowności, dlatego w zależności od specyfikacji wynosi ona od 667 do 1295 kg.

Ford Transit Custom dostępny jest z jednym silnikiem 2,2 TDCi, pozwalającym na ograniczenie przeglądów do 50 tys. km lub co dwa lata. Jednostka ta występuje w trzech wariantach mocy: 100, 125 lub 155 KM. Ceny Transita Custom zaczynają się od 94 562 zł. Za Kombi trzeba dopłacić ok. 23 tys. zł więcej.

Największym w rodzinie Transitów jest Ford Transit. Potężny pojazd dostawczy dostępny w kilku odmianach  długości, wysokości i ładowności, z napędem przednim, tylnym lub 4×4. Ford Transit jest sprzedawany również jako autobus. Więcej na jego temat przeczytacie w naszym teście.

Poprzedni wpis Następny wpis