Nowy Opel Astra po technicznym liftingu wjeżdża do salonu Euromotor Grupy PGD. Co się zmieniło w najnowszej wersji tego modelu, ile kosztuje oraz w co jest wyposażony.
Nowy Opel Astra będzie miał swoją publiczną premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie w dniach 12–22 września. Klienci w Polsce już mogą składać zamówienia na pięciodrzwiowego hatchbacka oraz kombi Sports Tourer.
Co się zmieniło?
Najbardziej odczuwalną i najważniejszą zmianą jest nowa gama silników składająca się z czterech jednostek benzynowych i dwóch diesli. Wszystkie oprócz benzynowego 1.4 są trzycylindrowe i spełniają bardziej wyśrubowane normy emisji Euro 6d-temp.

Gama silników benzynowych:
- 1.2 Turbo – 110 KM i 195 Nm – przekładnia manualna
- 1.2 Turbo – 130 KM i 225 Nm – przekładnia manualna
- 1.2 Turbo – 145 KM i 225 Nm – przekładnia manualna
- 1.4 Turbo – 145 KM i 236 Nm – przekładnia automatyczna CVT
Gama silników Diesla:
- 1.5 Turbo – 105 KM i 260 Nm – przekładnia manualna
- 1.5 Turbo – 122 KM i 300 Nm – przekładnia manualna lub automatyczna
Nowe są też przekładnie. Do współpracy z benzynową jednostką 1.4 Turbo zaprzęgnięto automat bezstopniowy. Natomiast z mocniejszym wariantem diesla może za dopłata współpracować 9-biegowy, klasyczny automat.

Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom w zakresie ograniczania emisji, takim jak filtr cząstek stałych do silników benzynowych (GPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami Diesla, wszystkie nowe zespoły napędowe Astry spełniają już przyszłą normę emisji spalin Euro 6d. Wykonane w całości z aluminium silniki są standardowo wyposażone w oszczędzający paliwo układ start/stop.
Mniej zauważalne zmiany techniczne nowego Opla Astry
Do najważniejszych zmian technicznych, których nie da się zauważyć gołym okiem czy zerkając w katalog modelu, należą:
- optymalizacja aerodynamiki w kierunku uzyskania możliwie najniższego współczynnika Cd, wynoszącego tak w hatchbacku, jak i kombi 0,26.
- nowe amortyzatory poprawiające komfort
- opcjonalne dynamiczne podwozie mające sztywniejszą charakterystykę (drążek Watta)
- bardziej bezpośredni układ kierowniczy
- nowa przednia i tylna kamera
- cyfrowy wyświetlacz wskaźników kierowcy
- systemy multimedialne nowej generacji
- bezprzewodowa ładowarka do smartfonów w konsoli środkowej
- system nagłośnienia Bose
- podgrzewana szyba czołowa
Ceny nowego Opla Astry
Ceny katalogowe |
Edition | GS Line | Elegance | Ultimate | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 Turbo 110 KM (M6) | 76 500 zł | 79 700 zł | 82 200 zł | 103 800 zł | ||
1.2 Turbo 130 KM (M6) | 80 500 zł | 83 700 zł | 86 200 zł | 107 800 zł | ||
1.2 Turbo 145 KM (M6) | 83 500 zł | 86 700 zł | 89 200 zł | 110 800 zł | ||
1.4 Turbo 145 KM (CVT) | 89 500 zł | 92 700 zł | 95 200 zł | 116 800 zł | ||
1.5 Diesel 105 KM (M6) | 87 100 zł | 90 300 zł | 92 800 zł | 114 400 zł | ||
1.5 Diesel 122 KM (M6) | 88 800 zł | 92 000 zł | 94 500 zł | 116 100 zł | ||
1.5 Diesel 122 KM (A9) | 97 700 zł | 100 900 zł | 103 400 zł | 125 000 zł | ||
*dopłata do wersji Sports Tourer (kombi) wynosi 4000 zł Cennik Opel Astra hatchback prod. 2019/rok modelowy 2020 |
Nowe wyposażenie Opla Astry

Nowy Opel Astra jest dostępny w czterech wariantach wyposażenia oraz kilkoma nowymi opcjami. Bazowa odmiana Edition oferuje m.in.:
- system multimedia z łączami Bluetooth, USB, kolorowym ekranem 7-calowym, sześcioma głośnikami oraz interfejsami Apple CarPlay i Android Auto
- czujniki parkowania, przód i tył
- kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania
- tempomat z ogranicznikiem prędkości
- wyświetlacz graficzny wskaźników kierowcy
- elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
Druga specyfikacja modelu GS Line obejmuje ponadto, m.in.:
- fotel kierowcy AGR z regulacją w 8 kierunkach
- kieszenie z tyłu oparć przednich foteli
- wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach
- system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu
- reflektory w technologii LED
- czarną podsufitkę
- obręcze kół ze stopów lekkich (16-calowe)
W trzecim standardzie Elegance klient otrzyma dodatkowo:
- klimatyzację sterowaną elektronicznie, dwustrefową z czujnikiem wilgotności
- hamulec postojowy sterowany elektrycznie
- przednią szybę akustyczną
- chromowane zewnętrzne listwy wzdłuż okien bocznych, czarne słupki dachowe
Najbogatsza wersja wyposażenia Ultimate obejmuje m.in. takie elementy jak:
- tapicerka Alcantara, czarna, przednie fotele typu „Sport”
- system Multimedia Navi Pro z nawigacją (mapa Europy) i 8-calowym ekranem
- złącza 2xUSB w tylnej części konsoli środkowej
- zaawansowany system wspomagania parkowani
- uład ostrzegający o pojazdach w martwym polu w lusterkach
- kamera cofania
- elektrycznie składane lusterka boczne
- pakiet sportowy: ciemna podsufitka, sportowe pedały aluminiowe, kierownica sportowa spłaszczona u podstawy
- reflektory matrycowe LED IntelliLux® z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi
- reflektory przeciwmgielne
- 18-calowe obręcze aluminiowe
Ze wspomnianych nowych opcji można dokupić:
- podgrzewaną szybę przednią za 1000 zł do wersji GS Line, Elegance i Ultimate
- system dźwiękowy premium BOSE za 2600 zł do wersji GS Line, Elegance i Ultimate
- ładowarkę indukcyjną za 600 zł do wersji GS Line, Elegance i Ultimate
- cyfrową kamerę cofania za 2400 zł do wersji GS Line i Elegance
- przednią kamerę Opel Eye z systemem rozpoznawania znaków drogowych i wykrywania pieszych za 1000 zł do wersji GS Line, Elegance i Ultimate
- drążek Watta – element zwiększający dynamikę tylnego zawieszenia za 1000 zł do wersji GS Line, Elegance i Ultimate z wyjątkiem diesla 105 KM.