Świat kocha Mustanga. Od czasu wprowadzenia ostatniej generacji Mustanga w roku 2014, model corocznie zdobywał status najlepiej sprzedającego się sportowego coupe na świecie.
Obecnie szykuje się jednak największa modernizacja modelu. Wraz z modelem Mustang 2023 zyskano całkowicie przeprojektowany cyfrowy kokpit, nowy silnik V8 i bardziej wyraziste wzornictwo. Wszystko to przekłada się na większy komfort i przyjemność z jazdy.
Nowe coupe i kabriolet – które wyjadą w roku 2023 – wynoszą sportowy charakter, z którego słynie Mustang, na nowy poziom. Swój udział mają w tym zmodernizowane podzespoły, nowe oprogramowanie oraz zmiany tuningowe, a także nowy, 5-litrowy silnik V8 czwartej generacji zapewniający większą responsywność i potężne i osiągi.To wielkie wyzwanie w czasach, gdy wielu konkurentów wycofuje się z produkcji pojazdów spalinowych
Mustang 2023 – nowe spojrzenia legendarnego Mustanga
Stylistyka Mustanga siódmej generacji dodaje do linii inspirowanych dziedzictwem modelu nowoczesną elegancję. Niska, pozioma krawędź przedniej części współgra z nowymi reflektorami LED, tworząc bardziej wyrazisty przód. Nawiązuje on do oryginalnego projektu z lat 60. Smukła linia dachu, szeroka postawa i skrócony tylny zwis są również wierne proporcjom pierwszej generacji. Poszerzony tylny skos nad kołami podkreśla zaś moc drzemiącą tym modelu.
W modelu Mustang 2023, przedłużony tył mieści dodatkowo nowe, oświetlenie obrysowe i przeprojektowany dyfuzor, poprawiający parametry aerodynamiczne.
Po raz pierwszy, w Mustangu 2023, każda z wersji ma własny, odróżniający ją przód. Daje to klientom możliwość wyboru wyglądu, który najlepiej pasuje do ich osobowości.
GT, będący sercem gamy Mustanga, charakteryzuje się m.in większymi otworami w osłonie chłodnicy. Zaprojektowano je z myślą o zwiększeniu przepływu powietrza, co oddaje wzrost mocy i osiągów. Parametry aerodynamiczne samochodu zyskały dzięki dodaniu nowych otworów wentylacyjnych na masce i przeprojektowaniu przedniego splittera.
Wnętrze – cyfrowe zorientowane na kierowcę
Imponujące nadwozie Mustanga siódmej generacji skrywa najbardziej zaawansowaną technologicznie, skoncentrowaną na kierowcy kabinę, Nowe wnętrze łączy to, co najlepsze z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Najbardziej zauważalna jest rezygnacja z tradycyjnej dla tego modelu górnej części dwurzędowej deski rozdzielczej. Ustąpiła ona miejsca gładkiej, pokrytej szkłem, otwartej konsoli środkowej, będącej centrum zarządzania systemami.
Za nową, grubszą kierownicą, o płaskim profilu, mieści się 12,4-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Zaprogramowany został on do wyświetlania różnych motywów. Dodatkowo, posiada także nowe, konfigurowalne zegary dla różnych trybów jazdy.
Cyfrowy kokpit płynnie przechodzi w 13,2-calowy zestaw konsoli środkowej. Ten zestaw z systemem SYNC4, ustawiony jest pod kątem do kierowcy, za tą samą przezroczystą taflą. Ergonomiczne rozmieszczenie ekranów gwarantuje czytelność informacji i łatwość obsługi wszystkich funkcji, co przekłada się na przyjemność korzystania z cyfrowych technologii.
Mustang 2023 – bogatsze wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa
Coupe i kabriolet siódmej generacji, podobnie jak SUV Mustang Mach-E, są wyposażone w zestaw systemów asystenckich Forda najnowszej generacji. Są wśród nich: system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, system utrzymywania samochodu na pasie ruchu, system aktywnego uniknania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody oraz system hamowania awaryjnego podczas cofania.
Innowacyjną funkcją jest innowacyjny system rozpoznawania wybojów Active Pothole Mitigation, który nieustannie monitoruje położenie zawieszenia i nadwozia, układ kierowniczy oraz hamulcowy i odpowiednio dostosowuje reakcję zawieszenia.
Mustang 2023 – technika na 5+
Sercem nowego Mustanga jest mocniejsza wersja nowego silnika V8 Gen IV z nowymi wałkami rozrządu i wyjątkową charakterystyką pracy. Wyposażono ją w podwójną przepustnicę, która dostarcza dwa razy więcej powietrza do silnika, aby uzyskać maksymalne osiągi. Standardowo jest on wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów TREMEC z tytanową kulką na dźwigni zmiany biegów drukowaną w 3D lub z 10-biegową automatyczną skrzynię biegów Forda z zamontowanymi przy kierownicy łopatkami, umożliwiającymi dynamiczną zmianę biegów.
„To najbardziej atletyczny i wzbudzający zaufanie kierowcy Mustang jaki kiedykolwiek powstał” – powiedział Ed Krenz, główny inżynier prac rozwojowych Mustanga. „Niezależnie od tego, czy jeździmy z automatyczną, czy manualną przekładnią, dzięki wyborowi trybów jazdy, nadzorujących oprogramowanie sterujące charakterystyką pracy silnika, zawieszenia i układu kierowniczego, jesteśmy w stanie zapewnić kierowcom szczytowe osiągi zarówno na ich ulubionych drogach, jak i na lokalnym torze.”
W ofercie będzie też dostępny silnik 2.3 EcoBoost.
