Mały, zwrotny, lekki i funkcjonalny – takie cechy ma nowe Suzuki Vitara, które wypełnia lukę po niewielkim crossoverze SX4.
Suzuki SX4 odchodzi do historii, a model SX4 S-Cross to większe auto, rywalizujące o pozycję w segmencie kompaktowych crossoverów. Pomiędzy nim, a malutką terenówką Jimny powstała luka w ofercie, w segmencie, który jest coraz bardziej popularny. Miejskie crossovery rosną w siłę, a Suzuki Vitara bazuje na najnowszych rozwiązaniach i klasycznej, offroadowej stylistyce. Japoński producent nie po raz pierwszy oferuje terenówkę do miasta.
Suzuki Vitara czerpie pełnymi garściami z doświadczenia tej marki w budowie samochodów z napędem na cztery koła. Stylizując tego małego crossovera na terenówkę i sprzedając pod nazwą Vitara, odnosi się do wieloletnich sukcesów tego modelu. 4170 mm długości i 2500 mm rozstawu osi to strzał prosto w mocnych konkurentów z Francji, takich jak Peugeot 2008, Citroën C4 Cactus i Renault Captur. Z nich wszystkich to właśnie Vitara wygląda najbardziej terenowo i w rzeczywistości taka jest.
Duży prześwit wynoszący 185 mm i krótkie zwisy gwarantują dzielność terenową, a napęd na cztery koła ALLGRIP z czterema trybami pracy znakomitą przyczepność w każdej sytuacji. To coś, czego konkurenci nie oferują nawet za dopłatą. Praktyczne i łatwe w obsłudze pokrętło ALLGRIP daje kierowcy możliwość jazdy w trybie automatycznym, sportowym i przeznaczonym na śnieg. W najtrudniejszych warunkach sprzęgło dołączające napęd tylnej osi można zblokować. Tryb sportowy świetnie sprawdza się podczas szybkiej jazdy na krętych drogach. Wówczas napęd na cztery koła poprzez odpowiedni rozdział siły napędowej potrafi zacieśniać skręty i oferuje znakomitą zwrotność. Natomiast tryb SNOW najdelikatniej żongluje rozdziałem napędu by wspomóc kierowcę na najbardziej śliskiej nawierzchni, jednocześnie reagując powoli i płynnie, by samochód zawsze pozostawał pod kontrolą.
Kabina pomieści 4 dorosłe osoby i 375 litrów bagażu. Pod podłogą bagażnika znajduje się dodatkowy schowek. W razie potrzeby można złożyć oparcie kanapy i uzyskać pojemność bagażową 1120 litrów. W przeciwieństwie do wielu konkurentów Suzuki zapewnia dużą ładowność na poziomie 655 kg, więc możliwość przewożenia osób i bagażu to nie tylko teoria.
Do napędu Vitary służą dwie jednostki o pojemności 1,6 litra, podobnie jak u większego brata SX4 S-cross benzynowa i wysokoprężna o tej samej mocy 120 KM. Obie zapewniają przede wszystkim dużą ekonomikę jazdy, co jest też efektem aerodynamicznych kształtów nowej Vitary. Do silnika benzynowego można dokupić automatyczną skrzynię biegów.
By każdy mógł spersonalizować Suzuki Vitarę dla siebie, japońska marka oferuje bogatą paletę kolorów. Po wybraniu jednego z 15 lakierów można dodatkowo dobrać inny odcień przedniego grilla, błotników, dachu, a także jeden kilku kolorów obręczy kół i pakiet stylizacji miejski lub terenowy, do wyboru. Wnętrze oferuje bogate wyposażenie, m. in. w adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania, nawigację i zestaw audio kompatybilny z większością smartfonów. Dla osób lubiących kontakt z przyrodą jest też panoramiczne okno dachowe o długości 1000 mm, otwierane na długość 560 mm.
Na chwilę obecną cena i dokładna specyfikacja wyposażenia Suzuki Vitary nie jest znana, cały czas czekamy na oficjalny cennik.