Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Najpotężniejszy Ford Ranger, jaki kiedykolwiek powstał. Czekamy na niego

ford_ranger_raptor_63

Ford to marka oferująca najpełniejszą gamę modelową w Polsce i wciąż zaskakująca swoimi projektami klientów. Na pewno jednym z takich aut, którego nie spodziewaliśmy się w Europie był Focus RS. Teraz mamy nadzieję, że na polskim rynku pojawi się jego terenowy odpowiednik. Poznajcie Forda Rangera Raptor.

Zacznijmy od informacji najważniejszej – czy będzie sprzedawany w Polsce? Są na to szansę, ponieważ wg. zapowiedzi auto ma być dostępne dla całego świata, a taką ostatnio politykę prowadzi Ford. Wszystkie modele sportowe są produktami globalnymi, nawet egzotyczny i mocno ograniczony w sprzedaży model GT.

ford_ranger_raptor_82

Nie, nie popełniłem tu błędu. Ford Ranger Raptor to model z linii sportowej, przygotowany przez Ford Performance. Niewątpliwie jest to maszyna o znakomitych osiągach i ogromnych możliwościach. Już sam wygląd nadwozia, odwołujący się do sprzedawanych tylko za Oceanem F-150 Raptorów na to wskazuje.

283 mm prześwitu, kąt natarcia 32,5 stopnia, rampowy i zejścia po 24 stopnie. To jedna z najlepszych terenówek, jaka może być sprzedawana w Europie. Kierowca ma do wyboru offroadowe tryby jazdy, takie jak:

  • Grass/Gravel/Snow – płynna jazda z unikaniem poślizgu na wyższych biegach
  • Mud/Sand – maksymalny moment obrotowy na koło, przy możliwie niskiej prędkości
  • Rock – płynna jazda na niskich przełożeniach
  • Baja – wysoka prędkość w terenie

ford_ranger_raptor_91

Do utrzymywania wysokich prędkości w terenie przystosowano wzmocnioną ramę nośną z nową geometrią układu jezdnego. Jest bardziej odporna na mocne uderzenia kamieni czy korzeni. Z przodu zastosowano powiększone do rozmiaru 332 x 32 mm tarcze hamulcowe. Tylne mają rozmiar 332 x 24 mm i mają również wydajniejsze zaciski.

Amortyzatory z tłokami o średnicy 46,6 mm przygotowała firma Fox Racing Shox. Mają zwiększoną siłę tłumienia, by zawieszenie nie dobijało na nierównościach przy ekstremalnym uderzeniu. Pod ramą znajduje się stalowa płyta chroniąca mechanizmy.

Oczywiście nie mogło zabraknąć terenowego ogumienia BF Goodrich w rozmiarze 285/70 R17. Koła dzięki takim oponom mają 838 mm średnicy, czyli klasyczne 33 cale.

ford_ranger_raptor_4

Do napędu posłużył tu silnik Diesla o pojemności 2,0 l z podwójnym doładowaniem i mocy 213 KM, generujący aż 500 Nm momentu obrotowego. Motor poddano próbom wytrzymałościowym w ekstremalnych warunkach. Ford Performance potwierdza, że turbosprężarki mogą wytrzymać 200 godzin ciągłej pracy przy wysokim obciążeniu, rozgrzewającym je do czerwoności. Pracują one w trybie sekwencyjnym, gdzie mniejsza odpowiada za doładowanie w niskich obrotach, a większa przy wysokich.

ford_ranger_raptor_47

Wytrzymalsza jest także obudowa 10-biegowej skrzyni automatycznej, która stanowi element wyposażenia seryjnego. Dzięki tak dużej liczbie przełożeń, wykorzystanie potencjału silnik jest efektywniejsze.

Tak prezentujące się auto równie dobrze może stanowić atrakcyjną zabawkę do jazdy po bezdrożach, jak i obiekt kolekcjonerski, postawiony w garażu obok Forda Mustanga, Focusa RS i Fiesty ST200. Miejmy nadzieję, że Ranger Raptor zawita do Polski, a ja mam nadzieję, że uda mi się go wam zaprezentować.



Wróć