Jeep Gladiator zapewnia legendarne możliwości terenowe Wranglera. Odpowiadają za to m.in., zaawansowany system napędu 4×4 Selec-Trac® oraz układ jezdny. W porównaniu do czterodrzwiowego Jeepa Wranglera, rama Gladiatora jest o 78,7 cm dłuższa, a rozstaw osi jest większy o 49,2 cm. Większy rozstaw pozwolił zachować stosunek obciążenia osi podczas transportu ładunku.
System Selec-Trac® oferuje 5 trybów pracy:
- 2H – napęd na tylne koła, przeznaczony do jazdy po drogach utwardzonych.
- 4H AUTO – napęd Full-Time na cztery koła: do jazdy w terenie lub po drogach utwardzonych.
- 4H Part-Time – napęd Part-Time na cztery koła, przeznaczony do jazdy w terenie lub po drogach z luźną nawierzchnią.
- N (Neutral) – odłączenie napędu w skrzyni rozdzielczej.
- 4L – napęd na cztery koła z przełożeniem redukcyjnym: do jazdy w trudnym terenie.

Wybór napędu
Nowy Gladiator wyposażony jest w technologię „shift on the fly” (przełączanie podczas jazdy). Umożliwia ona zmianę napędu z 2WD na 4WD przy prędkości nieprzekraczającej 72 km/h. W normalnych warunkach jazdy system Selec-Trac pracuje w trybie 2WD, przekazując 100% momentu obrotowego na koła tylne.
Przesuwając dedykowaną dźwignię w pozycję 4WD High, kierowca może przełączyć auto w tryb jazdy z napędem na cztery koła. Jest on idealny podczas poruszania się po śliskich nawierzchniach, jak piasek, błoto, śnieg lub lód.
Tryb 4H można wybrać zarówno
- w nowym ustawieniu Auto – idealnym do bezpiecznego i komfortowego użytkowania w każdych warunkach. Działa on ciągle monitorując i sterując momentem obrotowym oraz automatycznie włączając i wyłączając napęd 4WD w celu utrzymania optymalnej trakcji
- w trybie 4H Part Time, zapewniającym zawsze równomierne rozłożenie momentu obrotowego między przednią a tylną osią. Aby sprostać ekstremalnym wyzwaniom jest 4WD Low z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1, które zwielokrotnia moment obrotowy silnika.
Standardowy tylny mechanizm różnicowy Trac-Lock o ograniczonym poślizgu zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność podczas śliskich, trudnych warunków drogowych, jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.

Legendarne możliwości terenowe.
Oprócz doskonałych kątów natarcia, rampowego i zejścia oraz tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, wszystkie poziomy wyposażenia w gamie Gladiatora – Sport, Overland i Launch Edition – „noszą” emblemat Trail Rated, potwierdzające ich legendarne możliwości terenowe.
Logo Trail Rated jest wynikiem serii ciężkich testów przeprowadzonych w kluczowych obszarach: trakcja, głębokość brodzenia, zwrotność, artykulacja zawieszenia i prześwit.
W nowym Jeepie Gladiatorze oznaczenie Trail Rated wsparte jest takimi elementami wyposażenia jak:
- System napędu 4×4 Selec-Trac o przełożeniu redukcyjnym 2,72:1 i występującym w standardzie wszystkich wersji wyposażenia.
- Osłony podwozia oraz hak holowniczy.
- Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszące, odpowiednio, 41°, 18,4° i 25°; prześwit: 25,3 cm.
- Dostępne opony all-terrain, zamontowane na 17- lub 18-calowych obręczach kół.
- Głębokość brodzenia: 76 cm.
- Maksymalna masa przyczepy 2,721 kg i maksymalna ładowność 565 kg.
Mocna konstrukcja na ramie u podstaw legendarnej wytrzymałości i wszechstronności pickupów Jeepa.
Dzięki swojej konstrukcji na ramie oraz doskonałemu zawieszeniu typu five-link, Jeep Gladiator zapewnia zarówno wysokie dynamikę jazdy, jak i bezpieczeństwa pasażerów.

Konstrukcja na ramie Gladiatora wykorzystuje niezwykle zaawansowane materiały i techniki inżynieryjne, aby uzyskać efekt lekkości, a jednocześnie sztywności i wytrzymałości. W porównaniu do czterodrzwiowego Jeepa Wranglera, rama Gladiatora jest o 78,7 cm dłuższa, natomiast rozstaw osi większy o 49,2 cm. Większy rozstaw pozwolił zachować stosunek obciążenia osi podczas transportu ładunku.
W Gladiatorze zastosowano niezawodną, wielowahaczową konfigurację zawieszenia typu five-link. Sprężyny zostały tak zestrojone, aby uzyskać doskonałą równowagę pomiędzy jakością prowadzenia podczas spokojniejszej jazdy (z lub bez ładunku), a legendarnymi możliwościami off-roadowymi. Komfort, stabilność, ładowność i uciąg znacząco się poprawiły, dzięki odpowiedniemu tuningowi amortyzatorów, wzmocnieniu ich punktów mocowania oraz sposobowi podparcia nadwozia.