Niezawodny Opel, niemiecka jakość Opla, czy Opel nie odwiedzający serwisów, to slogany które coraz częściej słyszymy na rynku. Co ważne, nie są to jedynie hasła reklamowe firmy, zachwalającej swe wyroby. To coraz częściej opienie klientów, którzy chwalą się znajomym swoim nowym nabytkiem

Założenie Opla, czyli projekt Super Jakość

Ponad rok temu, Opel rozpoczął realizację celu, którym jest zerowa usterkowość. Aby go osiągnąć, firma wprowadziła nowe metody predykcyjnej analizy produkcji. Systemy prognozujące wykrywają moment, w którym pewne parametry zmieniają się w taki sposób, że mogłoby to prowadzić do błędów w produkcji, a następnie prewencyjnie interweniują. Efekt to przede wszystkim niedopuszczenie do wyprodukowania wadliwych części, a także zapobieganie zakłóceniom w produkcji i utrzymanie jednolicie wysokiej jakości.

Niezawodny Opel, czyli efekty po dwunastu miesiącach ogromny skok jakościowy

Dzięki dokonanym zmianom, jakość samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych marki Opel jest rekordowo wysoka.
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy jakość nowo wprowadzanych na rynek modeli poprawiła się o 25 procent. Jest to efekt zarówno standardów produkcyjnych zdefiniowanych przez firmę, jak i informacji zwrotnych przekazywanych przez klientów w pierwszym roku po zakupie.

Niezawodny Opel

Kolejny krok to jakość długodystansowa

Atualnie inżynierowie Opla skoncentrowali uwagę na dalszym poprawianiu długookresowej jakości. W tym zakresie zintensyfikowano współpracę z dostawcami. Określając żywotność eksploatacyjną oraz standardy dla części i podzespołów, inżynierowie Opla stawiają na „solidność”.
Oprócz przeprowadzania typowych badań zadowolenia klientów, osoby odpowiedzialne w firmie za jakość, analizują także recenzje i sugestie z forów internetowych. Z tych źródeł korzystają również dealerzy Opla, którzy starają się jak najwcześniej ustalić, co z punktu widzenia klientów warto jeszcze poprawić. Każda informacja zwrotna jest traktowana poważnie i postrzegana jako okazja do podnoszenia jakości.

Jak zaznacza dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz – „Wyznaczamy sobie ambitne cele jakościowe. Chcemy być pod tym względem numerem 1 wśród wielkoseryjnych producentów. Wszędzie tam, gdzie usterki są eliminowane, podnosimy jakość i zadowolenie klienta, a jednocześnie zmniejszają nam się koszty”.

Niezawodny Opel – pierwsze efekty

Potwierdza to już najnowszy raport TÜV, w którym flagowy SUV Opla zajął znakomite 11. miejsce w ogólnej klasyfikacji obejmującej 128 modeli. Ponadto według statystyk awaryjności ADAC za 2022 r. modele Opla z różnych segmentów, od Grandlanda i Crosslanda po ADAM’a, wyróżniają się niezawodnością wśród używanych samochodów.

Niezawodny Opel
Poprzedni wpis Następny wpis