Jako pierwszy japoński producent samochodów, Nissan dołącza do kampanii wspieranej przez ONZ.  Nissan, pionier elektromobilności, podpisuje też Deklarację Klimatyczną – Business Ambition Pledge for 1.5⁰C

Nissan poinformował o dołączeniu do kampanii Race to Zero (Wyścig do neutralności), która jest wspierana przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Krok ten oznacza przyspieszenie realizacji celów spółki w zakresie pełnej elektryfikacji i osiągnięcia neutralności węglowej. Nissan jest pierwszym japońskim producentem samochodów, który włączył się w tę kampanię.

Nissan podpisał również zobowiązanie Business Ambition for 1.5°C. W ten sposób przyczynia się do realizacji celu ograniczenia globalnego ocieplenia do maksymalnie 1,5 stopnia Celsjusza powyżej poziomu sprzed epoki przemysłowej. W ramach uczestnictwa w kampanii, Nissan przyłączył się także do inicjatywy Science Based Targets (SBTi). Cele Nissana w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla, mające na celu utrzymanie wzrostu temperatury poniżej 2°C, zostały zatwierdzone przez SBTi, a zatem są zgodne z aktualnymi ustaleniami nauki o klimacie.

„Dołączając do inicjatywy SBT oraz poprzez uczestnictwo w tych kampaniach, podkreślamy naszą determinację do podejmowania współpracy z firmami i samorządami o podobnym światopoglądzie z całego globu w celu rozwiązania problemów związanych ze zmianami klimatycznymi i budowania zrównoważonego społeczeństwa” – powiedział prezes i dyrektor generalny Nissana, Makoto Uchida.

„Aby przyspieszyć globalne wysiłki na rzecz neutralności węglowej, intencją Nissana jest mierzenie się z różnymi wyzwaniami w sposób odpowiedzialny. Wśród nich jest dalsza promocja i rozwój elektromobilności. Jako Nissan chcemy być firmą, która będzie potrzebna w przyszłości” – dodał.

W 2010 roku Nissan wprowadził na rynek model LEAF – pierwszy elektryczny samochód produkowany masowo. Dzięki nowym, w 100% elektrycznym pojazdom i zelektryfikowanym technologiom, które wprowadza na całym świecie, Nissan nieprzerwanie wdraża innowacje w dziedzinie napędów zeroemisyjnych, jak i samej jazdy, sprawiającej wiele radości kierowcom.

Na początku tego roku Nissan zadeklarował osiągnięcie neutralności węglowej w całej działalności i cyklu życia produktów spółki do 2050 roku. Firma pragnie przyspieszyć realizację tych wysiłków poprzez takie inicjatywy, jak Nissan EV36Zero – ogłoszony niedawno projekt przyszłości przemysłu motoryzacyjnego. Wart 1 mld funtów flagowy hub samochodów elektrycznych (Electric Vehicle Hub) w Wielkiej Brytanii jest dowodem na kompleksowe podejście Nissana do kwestii zeroemisyjności. Hub jest odpowiedzialny za produkcję samochodów elektrycznych, akumulatorów oraz wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych.

Alberto Carrillo Pineda, współzałożyciel i dyrektor zarządzający inicjatywy SBT, powiedział: „Potrzebne jest odważne i pilne działanie w celu ograniczenia skutków zmian klimatycznych oraz zapewnienia trwałej i zrównoważonej przyszłości dla nas wszystkich. Jako pierwszy japoński producent samochodów, Nissan podpisał deklarację Business Ambition for 1.5°C. Tym samym dołącza do ponad 700 spółek na całym świecie, które działają na rzecz osiągnięcia najbardziej ambitnych i opartych o wyniki badań naukowych celów redukcji emisji.”

„Poprzez powiązanie swoich celów z osiągnięciami nauki o klimacie, Nissan składa jasną deklarację gotowości i chęci odegrania znaczącej roli w realizacji postanowień porozumienia paryskiego. Wszystkie inne firmy na świecie również muszą podjąć niezwłoczne działania, aby zwiększyć swoje ambicje na rzecz ochrony klimatu i wspierania światowej gospodarki w celu znacznego ograniczenia emisji i osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku” – dodał.

Alok Sharma, prezydent COP26, powiedział: „Dołączenie Nissana do kampanii Race to Zero jest fantastyczną wiadomością. To pierwszy japoński producent samochodów, który przystępuje do tej inicjatywy oraz pokazuje prawdziwe przywództwo w procesie transformacji ku neutralności węglowej w Wielkiej Brytanii, gdzie produkuje akumulatory do samochodów elektrycznych w zakładach w północnowschodniej Anglii. Dołączając do akcji Race to Zero, Nissan staje się częścią największego na świecie sojuszu przedsiębiorstw, miast, inwestorów, regionów i uniwersytetów, które zobowiązały się do współpracy na rzecz redukcji globalnych emisji o połowę do 2030 roku oraz osiągnięcia neutralności węglowej najpóźniej do 2050 roku.”

„COP26 – szczyt ONZ w sprawie zmian klimatu, którego gospodarzem jest Wielka Brytania i który odbędzie się w listopadzie tego roku w Glasgow – będzie wydarzeniem przełomowym. Musimy utrzymać cel ograniczenia średniego wzrostu temperatury na poziomie maksymalnie 1,5 stopnia Celsjusza poprzez podjęcie zdecydowanych działań i przedstawienie długoterminowych strategii prowadzących do osiągnięcia neutralności węglowej do połowy tego stulecia” – dodał.

Głównym elementem planu Nissana na drodze do neutralności węglowej jest rozwój pojazdów i technologii zelektryfikowanych. Proces ten rozpoczął się w 2010 roku i jest kontynuowany między innymi dzięki opracowaniu unikatowej technologii e-POWER oraz nowym, w pełni elektrycznym modelom, takim jak crossover Nissan Ariya. Nissan dąży do tego, aby do początku lat 2030 na kluczowych rynkach, czyli w Japonii, Chinach, Stanach Zjednoczonych i Europie 100% wszystkich oferowanych przez niego nowych pojazdów było zelektryfikowanych.

W tym roku Nissan zapowiedział swoje długoterminowe zaangażowanie w mistrzostwa świata Formuły E ABB FIA aż do końca sezonu dwunastego w latach 2025-2026. Poprzez udział w tych rozgrywkach Nissan dostarcza kibicom na całym świecie ogromnych emocji i pokazuje im przyjemność płynącą z prowadzenia zeroemisyjnych samochodów elektrycznych.

Oprócz opracowywania nowych pojazdów i technologii Nissan będzie kontynuował współpracę z partnerami na całym świecie w zakresie innowacji i rozwoju ekosystemu wokół pojazdów elektrycznych, obejmującego wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych, jej magazynowanie, powtórne wykorzystanie akumulatorów oraz dalszy rozwój modelu biznesowego “4R” – Reuse, Refabricate, Resell, Recycle (ponowne wykorzystanie, refabrykacja, odsprzedaż i recykling) – z korzyścią dla społeczeństwa.

Poprzedni wpis Następny wpis