Badania przeprowadzone wśród europejskich kierowców wykazały, że dziennie pokonują oni do 50 km. Zatem samochód elektryczny, ładowany w domu jest ideałem. Co jednak, gdy chcą wyjeżdżać na dalsze weekendowe wycieczki. Dla nich jest Nissan LEAF e+

Samochody elektryczne możemy podzielić na dwie kategorie

  • Pierwsza kategoria to modele z małym nadwoziem i niewielkimi bateriami. Są więc typowymi wersjami do miasta, które trudno nazwać modelem rodzinnym.
  • Druga kategoria to samochody większe, które mają służyć zarówno podczas jazd miejskich, ale także podczas normalnych warunków eksploatacyjnych na dłuższych trasach. Takim modelem jest Nissan LEAF

Dwa oblicza Nissana LEAF

Nissan LEAF w najtańszej wersji, to model z bateriami trakcyjnymi o pojemności 40kWh i sinikiem generującym 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Pozwala on na jazdę z maksymalną prędkością 144 km/h. Przyspieszenie tej wersji wynosi 7,9 sek. Zasięg – wg norm WLTP – określono jako 285 km.
Wprawdzie z badań wynika, że zdecydowana większość europejskich kierowców przejeżdża dziennie nie więcej, niż 50 km, niemniej część z nich lubi wyjeżdżać na dalsze weekendowe wycieczki, wykorzystywać pełną ładowność samochodu lub po prostu jeździć bardziej dynamicznie. LEAF e+ jest w takiej sytuacji optymalnym wyborem.

LEAF e+ wyposażono jest w akumulator o pojemności 62 kWh, zapewniający zasięg 385 km w cyklu mieszanym WLTP. Dzięki temu gwarantuje komfort jazdy, a jednocześnie minimalizuje niepokój o pozostały do wykorzystania zasięg. Przełamuje również stereotyp, jakoby samochód elektryczny nadawał się tylko do jazdy po mieście.
Oprócz pojemnego akumulatora LEAF e+ ma także dynamiczny silnik o mocy 217 KM, umożliwiający uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy.

Akumulatory trakcyjne

Akumulatory zastosowane w Nissanie LEAF są wyjątkowo trwałe. W ciągu dziesięciu lat od wprowadzenia modelu na rynek (2010), przy stale rosnącej sprzedaży, która osiągnęła w Europie poziom 180 tysięcy egzemplarzy, nie zgłoszono poważniejszych przypadków awarii akumulatorów. Nissana LEAF objęto przedłużoną gwarancją na pojemność akumulatora trakcyjnego – do 8 lat lub 160 000 km przebiegu. To jedna z najatrakcyjniejszych ofert na rynku, a liczba napraw gwarancyjnych utrzymuje się na wyjątkowo niskim poziomie.

A odczucia podczas jazdy?

Jeżeli chcesz poznać naszą opinię, przeczytaj nasz test w lecie TUTAJ
Najlepiej jednak samemu przetestuj ten model ZGŁOSZENIE DO JAZD TESTOWYCH

Poprzedni wpis Następny wpis