Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Nissan Micra na sportowo. Wersja N-Sport w ofercie Japan Motors

More Micra Live Event - Red Micra Xtronic and White Micra N-Spor

Mocniejsze silniki, nowa automatyczna skrzynia biegów  oraz specyfikacja N-Sport – to propozycje Nissana na rok 2019. Micra wreszcie jest oferowana w wersji usportowionej dla tych, którzy nie tylko lubią szybciej jeździć, ale także cieszyć oko atrakcyjną stylizacją.

Gama silników Nissana Micry na rok 2019 mocno uległa zmianie. Z oferty wypadł diesel, a na jego miejsce pojawiła się najmocniejsza jednostka napędowa w tym modelu. Jest to litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 117 KM, sparowany z 6‑biegową skrzynią manualną o bardziej sportowej charakterystyce. Co ważne, nie jest to zmodyfikowany, oferowany do tej pory silnik 0,9 l, lecz nowa konstrukcja powstała w ramach współpracy marek Renault, Nissan, Mitsubishi i koncernu Daimler.

More Micra Live Event - Red Micra Xtronic - Static front

Maksymalny moment obrotowy o wartości 180 Nm dostępny od 1750 obr./min daje się chwilowo zwiększyć o dodatkowe 20 Nm dzięki funkcji overboost. W efekcie daje to przyspieszenie do 100 km/h w czasie 9,9 s. Nie jest to więc hot hatch, ale tzw. warm hatch, choć osobiście wolę określenie usportowiony hatchback.

Wraz z większą mocą, wersje wyposażone w ten silnik mają obniżone o 10 mm zawieszenie. Układ kierowniczy także został zmodyfikowany, ale co ciekawe, według oficjalnej informacji Nissana w kierunku lekkości pracy wspomagania. Każdy samochód wyposażony w ten silnik jest dostępny z fabrycznymi felgami o średnicy 17 cali.

More Micra Live Event - Red mIcra Xtronic - Interior Details - D

Warto w tym miejscu dodać, że silnik 1.0 IG-T jest oferowany także w słabszej, 100-konnej odmianie i zastąpił tym samym jednostkę 0.9 o mocy 90 KM. Maksymalny moment obrotowy to 160 Nm przy 2750 obr./min w wersji z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów lub 144 Nm przy 2000 obr./min w odmianie z automatyczną przekładnią Xtronic.

W porównaniu z silnikiem 0.9, nowy motor 1.0 jest lżejszy i zoptymalizowany pod pracy w możliwie najlepszym przedziale temperatur. Jego gładzie cylindrowe stawiają teraz mniejszy opór, a w pełni elektrycznie sterowana turbosprężarka charakteryzuje się lepszą reakcją na dodanie gazu.

Nowe silniki w Nissanie Micra - czerwona Micra Xtronic - Static Rear 1-source

Automatyczna skrzynia bezstopniowa Xtronic dzięki zastosowaniu technologii D‑step zapewnia wyższą kulturę przeniesienia napędu oraz lepsze wrażenia z jazdy w porównaniu z konwencjonalnymi przekładniami tego typu. Technologia D-step pozwala na szybsze redukcje przełożenia. Przyspieszenie do 100 km/h jest jednak zauważalnie słabsze w porównaniu z przekładnią manualną, z którą Micra potrzebuje 10,9 s na osiągnięcie tej prędkości. Ze skrzynią Xtronic potrzeba 13 s. Prędkość maksymalna też jest niższa – odpowiednio 184 km/h i 177 km/h.

Nissan Micra N-Sport

Odświeżony silnikowo Nissan Micra z nowymi jednostkami turbo jest dostępny w nowej specyfikacji N-Sport. Z zewnątrz auto wyróżniają cztery kolory do wyboru – czerwony Passion, biały Solid, grafitowy Gunmetal i czarny Enigma – a także nakładki lusterek bocznych stylizowane na włókno węglowe, czarne listwy boczne oraz listwy na przednim i tylnym zderzaku, emblemat N-Sport z tyłu, przyciemniane tylne szyby, halogenowe przednie światła przeciwmgłowe oraz specjalnie wykończone 17-calowe obręcze kół z stopów lekkich.

nissan_micra_n-sport_6

W kabinie uświadczymy tapicerkę łączącą alcantarę i skórę, białe oprawki nawiewów wentylacji, podłokietnik, czarną podsufitkę, specjalne dywaniki, kamerę cofania oraz system I-Key. Poza wspomnianymi zmianami wizualnymi i wyposażeniowymi, Nissan Micra N-Sport nie różni się od innych wersji wyposażenia.

Ceny Nissana Micry

Cena podstawowa Nissana Micry z silnikiem 1.0 (wolnossącym) o mocy 71 KM w specyfikacji Visia+ to 55 290 zł. Wersja 100-konna kosztuje od 55 040 zł, natomiast porównywalna odmiana z automatem Xtronic od 60 240 zł. Silnik 117-konny jest dostępny od poziomu wyposażenia Acenta i w cenie 61 110 zł, natomiast w specyfikacji N-Sport od 72 290 zł. Najtańsza wersja N-Sport z silnikiem 100-konnym i manualną skrzynią biegów kosztuje od 68 190 zł.



Wróć