Nowa generacja Hyundaia i20 na targach samochodowych w Paryżu

Na targach samochodowych w Paryżu Hyundai zaprezentował nowe turbodoładowane jednostki benzynowe T-GDI. To 3-cylindrowy silnik 1,0 l oraz 4-cylindrowy motor 1,4 l.

Nowy litrowy silnik Kappa T-GDI będzie pierwszą jednostką ze świeżej rodziny silników Hyundaia. Według przyjętych przy konstruowaniu założeń te turbodoładowane i nieduże motory mają oferować doskonałe osiągi i przyjemność z jazdy przy jednoczesnej świetnej wydajności.

Nowy litrowiec będzie bazował na już istniejącym silniku 1,0 MPI. Jego opracowaniem zajął się europejski oddział technologiczny Hyundaia w Rüsselsheim. Inżynierowie wykrzesali z trzech cylindrów 120 KM i 172 Nm. Za sprawą licznych nowych rozwiązań technicznych, w tym wtrysku o ciśnieniu przekraczającym 200 bar jednostka ta będzie spełniać normę emisji spalin Euro 6c na długo przed jej wprowadzeniem (planowane na rok 2017).

Wysoka jakość emitowanych spalin wynika także ze sposobu zarządzania ciepłem. Litrowa jednostka Hyundaia skonstruowana jest tak, by blok nagrzewał się wyraźnie szybciej. Głowica utrzymywana jest w ściśle określonej, niższej temperaturze, co pozwala lepiej kontrolować proces wtrysku i zapłonu.

Nowy silnik 1,0 T-GDI Hyundaia zostanie wprowadzony z nową generacją modelu i20, co nastąpi już w przyszłym roku.

Kappa 1,4 T-GDI to druga jednostka, która zadebiutowała na tegorocznych targach samochodowych w Paryżu. Została ona zaprezentowana w modelu i30 CNG. Jest to motor wyraźnie lżejszy niż jego poprzednik. Waży 14 kg mniej. Zredukowano nie tylko jego masę, ale i wymiary. Dzięki kompaktowym rozmiarom silnik ten dużo wcześniej osiąga temperaturę roboczą, co doskonale wpływa na redukcję emisji niepożądanych cząstek stałych w spalinach.

Poprzedni wpis Następny wpis