Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Nowe silniki Hyundaia zaprezentowane w Paryżu | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Nowe silniki Hyundaia zaprezentowane w Paryżu

Nowa generacja Hyundaia i20 na targach samochodowych w Paryżu

Na targach samochodowych w Paryżu Hyundai zaprezentował nowe turbodoładowane jednostki benzynowe T-GDI. To 3-cylindrowy silnik 1,0 l oraz 4-cylindrowy motor 1,4 l.

Nowy litrowy silnik Kappa T-GDI będzie pierwszą jednostką ze świeżej rodziny silników Hyundaia. Według przyjętych przy konstruowaniu założeń te turbodoładowane i nieduże motory mają oferować doskonałe osiągi i przyjemność z jazdy przy jednoczesnej świetnej wydajności.

Nowy litrowiec będzie bazował na już istniejącym silniku 1,0 MPI. Jego opracowaniem zajął się europejski oddział technologiczny Hyundaia w Rüsselsheim. Inżynierowie wykrzesali z trzech cylindrów 120 KM i 172 Nm. Za sprawą licznych nowych rozwiązań technicznych, w tym wtrysku o ciśnieniu przekraczającym 200 bar jednostka ta będzie spełniać normę emisji spalin Euro 6c na długo przed jej wprowadzeniem (planowane na rok 2017).

Wysoka jakość emitowanych spalin wynika także ze sposobu zarządzania ciepłem. Litrowa jednostka Hyundaia skonstruowana jest tak, by blok nagrzewał się wyraźnie szybciej. Głowica utrzymywana jest w ściśle określonej, niższej temperaturze, co pozwala lepiej kontrolować proces wtrysku i zapłonu.

Nowy silnik 1,0 T-GDI Hyundaia zostanie wprowadzony z nową generacją modelu i20, co nastąpi już w przyszłym roku.

Kappa 1,4 T-GDI to druga jednostka, która zadebiutowała na tegorocznych targach samochodowych w Paryżu. Została ona zaprezentowana w modelu i30 CNG. Jest to motor wyraźnie lżejszy niż jego poprzednik. Waży 14 kg mniej. Zredukowano nie tylko jego masę, ale i wymiary. Dzięki kompaktowym rozmiarom silnik ten dużo wcześniej osiąga temperaturę roboczą, co doskonale wpływa na redukcję emisji niepożądanych cząstek stałych w spalinach.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

21 marca, 2025

OMODA & JAECOO z chińskiego koncernu Chery Holding Group szturmem podbijają polski rynek. Prezentują wyjątkowe połączenie nowoczesnego designu, zaawansowanej technologii i dynamicznych osiągów. Wraz z (...)

20 marca, 2025

Początek roku to doskonała okazja na zakup wymarzonego samochodu w promocyjnej cenie. Nie inaczej jest w przypadku marki MG, która właśnie prowadzi kampanię wyprzedażową pod (...)

20 marca, 2025

Nowa CUPRA Formentor to sportowy SUV uwielbiany za przestronność i dynamiczny design. Wersja 2.0 oferuje jeszcze lepsze osiągi, zaawansowane technologie i wyjątkowy komfort jazdy. CUPRA (...)