Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Nowe układy napędowe z dieslami w Nissanie Qashqaiu

Nissan-Qashqai-2018-1600-67 (1)

Kiedy coraz większa liczba producentów deklaruje wycofanie się z silników Diesla, a niektóre miasta się na nie zamykają, Nissan wprowadza do gamy aż cztery nowe zespoły napędowe zasilane olejem napędowym. Dlaczego i co w nich nowego?

„Popyt na Nissana Qashqai z silnikami Diesla jest wciąż wysoki, zwłaszcza wśród klientów osiągających duże przebiegi lub potrzebujących wysokiego momentu obrotowego na przykład do holowania przyczepy. Wprowadzając cztery nowe diesle — z których każdy charakteryzuje się wyjątkową efektywnością oraz wysoką kulturą pracy i dynamiką — zaspokajamy te potrzeby”.

Słowa te wypowiedział Jean-Philippe Roux, dyrektor generalny ds. crossoverów w Nissan Europe. Nissan nie jest marką, która idzie zgodnie z wyimaginowanymi, nieobserwowanymi w realiach trendami. Jeśli klienci oczekują diesli i o nie pytają, to Nissan je oferuje. A zarzuty o nieekologiczne podejście bardzo szybko można odłożyć na bok, bo jaki model jeśli nie Nissan LEAF, jest najczęściej kupowanym autem elektrycznym na świecie?

nissan_qashqai_41

Zupełnie nowy diesel 1.7 dCi

Najnowszą jednostką napędową w ogóle w gamie marki Nissan jest diesel o pojemności 1,7 litra i mocy 150 KM. Rozwija 340 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min, czyli o 80 Nm więcej niż mniejszy 1.5 dCi. Dzięki tak dobrym parametrom silnik ten daje możliwość holowania cięższych przyczep, ale też nadaje świetną dynamikę kompaktowemu crossoverowi jakim jest Qashqai.

W uzyskaniu najwyższej wydajności pomagają następujące rozwiązania:

  • Turbosprężarka o zmiennej geometrii
  • Pompa oleju o zmiennym wydatku
  • Układ recyrkulacji spalin, ograniczający emisję tlenków azotu (NOx)
  • Chłodzenie powietrza doładowującego cieczą, zintegrowane z kolektorem dolotowym
  • System selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) wykorzystujący czynnik AdBlue do ograniczenia emisji NOx

Nowy, mocny diesel będzie oferowany w trzech konfiguracjach napędu. Podstawowy to przedni napęd i przekładnia manualna. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano wersję z napędem na obie osie. Natomiast topową odmianą jest konfiguracja napędu na cztery koła i automatycznej skrzyni biegów Xtronic.

Silnik 1.5 dCi z nowym dwusprzęgłowym automatem

Drugą nowością w gamie Nissana Qashqaia jest udoskonalony diesel 1.5 dCi o mocy 115 KM i momencie obrotowym o maksymalnej wartości 260 Nm przy 2000 obr./min połączony z nową, automatyczną skrzynią biegów DCT. Jest to przekładnia dwusprzęgłowa o siedmiu przełożeniach, którą charakteryzuje szybka praca i niski poziom strat energii. Dzięki niej kierowca może cieszyć się bardziej bezpośrednią pracą układu napędowego w porównaniu z przekładnią bezstopniową. Natychmiastowa zmiana przełożenia, bez przerwy w przekazywaniu mocy, poprawia nie tylko dynamikę, ale także ekonomię jazdy. Silnik ten jest oferowany również z manualną skrzynią biegów. Oba warianty napędzają przednią oś.

Benzyniaki wciąż w formie

Nissan Qashqai poza wspomnianą gamą silników wysokoprężnych jest także dostępny w trzech wariantach benzynowych. Mowa o również stosunkowo nowej jednostce 1.3 rozwijającej moc 140 KM lub 160 KM i współpracującej z sześciobiegową przekładnią manualną. Trzeci wariant obejmuje wersję 160-konną, połączoną z automatyczną skrzynią biegów DCT.



Wróć